homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 05-07-2010, 11:06
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Laptop voor daw...

Ik weet zeker dat ik met een goed geconfigureerde Linux installatie ook een lage latency kan krijgen op die VAIO Met andere woorden, ik denk dat besturingssysteem, de configuratie daarvan en (met name audio) hardware een belangrijke invloed op latency hebben.

Anyway, over Toshiba hoor ik ook regelmatig goede geluiden.

Die Thinkpads R series zijn leuk, al kun je misschien beter een T serie hebben, Thinkpad T61 bijv.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 05-07-2010, 20:11
Member

Reputatie: Jazzmaster is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht
Ik weet zeker dat ik met een goed geconfigureerde Linux installatie ook een lage latency kan krijgen op die VAIO Met andere woorden, ik denk dat besturingssysteem, de configuratie daarvan en (met name audio) hardware een belangrijke invloed op latency hebben.

Anyway, over Toshiba hoor ik ook regelmatig goede geluiden.

Die Thinkpads R series zijn leuk, al kun je misschien beter een T serie hebben, Thinkpad T61 bijv.
Ik heb dus zelf een R61i, leuk zou ik die niet noemen, doeltreffend wel.

Over Linux: best mogelijk, maar ik zou een jongere niet alleen Linux opsolferen. Een combinatie van Linux en Windows misschien.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 05-07-2010, 23:12
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazzmaster Bekijk bericht

Over Linux: best mogelijk, maar ik zou een jongere niet alleen Linux opsolferen. Een combinatie van Linux en Windows misschien.
Ligt eraan wat voor jongere heh Ubuntu 10.04 is Desktop vriendelijk en ik vind Linux erg geschikt als platform om veel te leren en je op allerlei gebied te ontwikkelen, ook zeker mbt audio: Ardour en JACK (Ardour wordt ook wel gebruikt door SAE bijv). Ben je een echte gamer, dan is Linux minder geschikt denk ik, dan zou idd een dualboot beter zijn.

Zo'n Thinkpad is traditioneel een echte Linux Laptop, IBM heh (ok Lenovo...)

Anyway, succes
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 06-07-2010, 07:15
Senior Member

Reputatie: Tozmonaut wordt hier goed onthaaldTozmonaut wordt hier goed onthaald

Ik heb een sony vaio, in okkazie gekocht voor 300€ en ik kan hier probleemloos 8 sporen tegelijk mee opnemen. Hij draaide oorspronkelijk op vista, maar dit gaf geregeld kraakjes, na overgeschakeld te zijn op xp draait hij probleemloos.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 06-07-2010, 07:19
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tozmonaut Bekijk bericht
Ik heb een sony vaio, in okkazie gekocht voor 300€ en ik kan hier probleemloos 8 sporen tegelijk mee opnemen. Hij draaide oorspronkelijk op vista, maar dit gaf geregeld kraakjes, na overgeschakeld te zijn op xp draait hij probleemloos.
Ikzelf heb al eens een 12-sporen sessie van ongeveer een uur opgenomen op mijn Vaio zonder enig probleem, en dat dan nog op Vista.
Ook qua stilte en stabiliteit vind ik de Vaio erg geschikt, maar blijkbaar is dit voor de TS niet voldoende omdat de PDC latency te hoog is.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 18-02-2012, 10:34
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Oude topic, maar voor de geďnteresseerden: ik heb een Asus N55SF-S1366V laptop, die ik na wat tweaking op een maximum DPC latency van 120 µs heb gekregen. Gemiddeld zit hij ergens rond de 80.
Niet slecht voor een laptop, alhoewel een desktop met Gigabyte moederbord onder de 20 µs geraakt
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 22-03-2012, 11:20
Junior Member

Reputatie: gooniegoegoe is op goeie weg

Oud ,maar nog niet vergaan haha.

Wat ik interessant vind is wat je gedaan hebt qua tweaken?
Ben namelijk aan het twijfelen tussen een laptop of desktop.

Neem aan dat je windows 7 gebruikt?
Graag wat tips ,want ik kom van XP.........

Thanks alvast
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 23-03-2012, 06:17
Active Member

Reputatie: M&M Music Studio is op goeie weg

Ik gebruik een Dell i5 en die werkt perfect.
8 sporen opnemen en tegelijk 8 sporen weergeven, zonder latency probleem. (Alhoewel de pc dan wel hard moet werken )
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten