homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 10:40
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald
Question Windows 7

Wie kan me helpen, ik installeer al meer dan 15 jaar alle versies van Windows, van Win 3.0 tot Win Xp en dit zonder problemen.
Nu gisteren koop ik een upgrade versie van Win 7 voor Vista in de Carrefour wat blijkt nu bij het opstarten van de DVD de installatie procedure volledig in het Duits, is dit normaal, kan dit bij een Nederlandse versie??? Ik heb de installatie onmiddellijk afgebroken.

Henri

Ps. Kan het zijn dat je de taalinstelling tijdens de installatie kiest?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 10:42
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Windows 7

Normaal gesproken koop je de software in 1 specifieke taal.
Als het bij jou in het Duits verschijnt lijkt er mij een foute DVD in de verpakking te zitten.
Ik denk dat je best terug naar Carrefour gaat en je geld terugvraagt en als ze dat weigeren contact opnemen met de klantendienst van Microsoft.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 12:01
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Bij installatie kan je de taalinstelling kiezen. Maar bij upgrade denk ik dat hij de huidige instellingen overnemen. Dat kun je even nakijken om te zien of dat nog klopt.
Denk wel dat als je een DEUTSCHE dvd erin stopt hij raar gaat doen.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 14:22
Vintage Member

Bedankt al voor de reacties maar daar ze van mekaar verschillen, is er iemand die er heel goed van op de hoogte is want in feite mag Carrefour weigeren om de software terug te nemen daar de verpakking open is, en ik kan nooit bewijzen dat de verkoper ze me gegeven heeft!!!!!

Henri

PS want volgens wat ik gelezen heb is het niet simpel en veschillende stappen de update uit te voeren. IK ga alleszins een serieuse back up maken alvorens ik begin.

Bedankt en groeten Henri
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 16:45
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Kijk eens op de verpakking. Staat er duidelijk aangeduid dat het de Nederlandse versie is? Zoja, dan heb je recht op je geld terug.

Is dat niet het geval, dan zou ik Windows 7, niet gehackt, downloaden (vb. via torrent). bij het installeren gebruik je je eigen serie-nummer. Dat zit een beetje op het randje van de legaliteit, maar mijn gezond verstand zegt dat dat eigenlijk niet illegaal is.

EDIT: zoals slagboom zegt, zeker ook eens bij Microsoft proberen.

Laatst gewijzigd door Bosjanet; 04-07-2010 om 19:04
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 17:33
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Bij zulke upgrades kan het helpen om de hele partitie (of zelfs harde schijf) te backuppen zodat als het helemaal in de soep loopt je die backup kan gebruiken.

Het is echt belangrijk wat er staat op de verpaking van die update. Want het lijkt me niet logisch om een DEUTSCHE versie in .be te verkopen.

En als de Carrefour je laat zakken dan zou ik het zeker bij Microsoft zelf proberen. Van horen zeggen heb ik wel de indruk dat die hun klanten zo goed mogelijk proberen te helpen met dit soort support.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 17:36
Vintage Member

Thumbs up Re: Windows 7

Bedankt, Bosjanet en Slagboom ik ga morgen eerst naar Carrefour, en willen ze daar niet meewerken ga ik jullie alternatieven gebruiken.

Groetjes

Laatst gewijzigd door Rikkirik; 04-07-2010 om 17:41
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 20:43
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Als je lui bent, en de herinstalatie niet opnieuw wil doen, ga naar Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7, en volg hun instructies om de taal te veranderen naar dewelke je wil.
Bij Ultimate versies kan je de taal zonder problemen veranderen.

Pzz
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 04-07-2010, 22:22
Vintage Member

Bedankt RidDim.

Henri
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-07-2010, 11:36
Vintage Member

Bedankt iedereen, ik ben naar Carrefour geweest om te ruilen, en dat was zelfs geen probleem alhoewel de verpakking open was, er waren duidelijk meer Duitse versies geleverd dan Nederlandse ze hebben er zelfs een voor mij moeten gaan zoeken, ik denk dat ik niet de enige was
Nogmaals bedankt iedereen.

Henri
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten