homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-07-2010, 20:13
Active Member

Reputatie: Piteco is op goeie weg
Standaard naar Win 7 of iMac?

Hallo iedereenl!

Ik gebruik al enige tijd Record/reason op xp (en binnenkort reason 5 en record 1.5) en heb nooit echt problemen gehad - praktisch altijd stabiel - maar recentelijk hapert mijn Record/reason toch af en toe. Dan duurt het 10 sec ongeveer vooraleer hij terug reageert. Ik merk ook dat vanaf 5 a 10 audiosporen dat het een beetje zwaar wordt voor mijn pc. Ik denk wel dat dit te maken heeft met mijn hardware, mijn pc is ondertussen 4 jaar oud en heeft behoorlijk wat uren gedraaid. Het is een core dual met 4 GB ram en ik gebruik XP.

Vermits dat mijn pc het op een dag toch gaat begeven, vroeg ik mij af of ik zou moeten overstappen naar een zelfsamengestelde pc (W7 met i7 processor en wss 8 GB ram) of naar een iMac. Ik heb al positieve feedback gehoord van win7 qua stabiliteit en het is ook goedkoper dan iMac. Maar mits het nog altijd windows is, zou het toch nog altijd veel gebruik maken van het RAM geheugen zoals XP (1GB van 4GB)

iMac spreekt mij ook wel aan, in principe zou ik geen problemen mogen hebben met overstappen en al mijn projecten die ik gemaakt heb op xp zouden er op moeten werken.

Welk advies kunnen jullie geven? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-07-2010, 20:59
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: naar Win 7 of iMac?

Een iMac is ... Anders. Als je 'm kan betalen, zou ik niet twijfelen. Maar als je wat van Windows afweet, is een goed getweakt systeem minstens even goed.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-07-2010, 13:03
Junior Member

Reputatie: Lifo is op goeie weg

zet gewoon ideneb of iatkos op je pc
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-07-2010, 13:29
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Een pc is altijd weer zo goed/snel te krijgen als-ie origineel was. Dus als de enige reden is dat je pc recentelijk hapert, kun je ook overwegen 'm 's geheel opnieuw te installeren.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-07-2010, 17:07
Active Member

Reputatie: Piteco is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfreeze Bekijk bericht
Een pc is altijd weer zo goed/snel te krijgen als-ie origineel was. Dus als de enige reden is dat je pc recentelijk hapert, kun je ook overwegen 'm 's geheel opnieuw te installeren.
Dat is nu iets dat ik met mijn pc nu al echt veel heb gedaan. Daar heb ik nu geen zin in. Eens hij het begeeft dan koop ik zeer wss Apple.

Het gerucht gaat rond dat Apple nieuwe stuff gaat uitbrengen op het einde van de zomer. Ik geloof dat ik deze keer voor apple kies. En hackintosh lijkt wel cool maar heb echt geen zin om mij daar mee bezig te houden. Al genoeg geprutst met programma's de laatste jaren, nu gewoon focussen muziek maken op een systeem dat goed werkt!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-07-2010, 18:51
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

iMac met ook Windows 7.
Voordelen van iMac en reserve van Windows.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-07-2010, 19:39
Senior Member

Reputatie: JanvanDuren is op goeie weg

altijd mooie verhalen over getweakte windows pc. Ik heb 3 jaar met een pc aangerommeld die ik speciaal voor de muziek had aangeschaft en het was 3 jaar gekloot. Heb vorig jaar een Imac gekocht en haast nooit meer problemen. Een Imac is ook niet onfeilbaar. Maar echt vele malen minder dan een windows PC. Al hoor ik wel weer goede verhalen over Win 7.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-07-2010, 23:10
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Wat je kiest hangt af wat je wil gebruiken van DAW sofware en audiohardware.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 24-07-2010, 10:38
Junior Member

Reputatie: Lifo is op goeie weg

Eerlijk gezegd, heb ik de eerste keer er een weekend op gevloekt, omdat moederbord niet goed was maar daarna waren ze op 2 uur klaar

Ondertussen heb ik voor 4 vrienden een pc met osx86 geinstalleerd, alles werkt perfect en ze zijn operationeel in hun studio.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 24-07-2010, 12:28
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lifo Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, heb ik de eerste keer er een weekend op gevloekt, omdat moederbord niet goed was maar daarna waren ze op 2 uur klaar

Ondertussen heb ik voor 4 vrienden een pc met osx86 geinstalleerd, alles werkt perfect en ze zijn operationeel in hun studio.
Dan weet je wat je aan het doen bent geweest. Ik ben zeer zeker geen noob met een pc (ook zeker geen expert) maar osx86 is iets wat ik nooit aan de praat heb gekregen. Er zijn vele tutorials te vinden, maar welke je moet hebben? Het is allemaal afhankelijk van je samenstelling... Ik heb de hoop opgegeven en een MacMini gekocht (kan voor jou misschien ook een optie zijn aangezien je waarschijnlijk al een boel randapparatuur hebt).

Net als bosjanet zegt, als je t geld hebt zou ik ook niet twijfelen...

voor de mopperkont
Dit is een persoonlijke mening, niet bedoeld om de Windows vs. OSX discussie aan te zwengelen...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten