homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 11:37
Member

Reputatie: Jeroen2240 is op goeie weg
Standaard Tijdens het opnemen hoor ik ongewenst de gitaar door mijn koptelefoon

Hallo,

ik ben al een weekje aan het zoeken naar een oplossing, maar mijn verstand schiet me telkens te kort blijkbaar Ook op dit forum en het internet vind ik niet onmiddelijk een juiste oplossing.

Ik gebruik een M-Audio Fast Track Pro geluidskaart. Daarop is mijn gitaar aangesloten. Ik wil deze gitaar opnemen maar ik hoor steeds wat ik speel door mijn koptelefoon, met een beetje latency, wat supervervelend is.

Er moet ergens een manier zijn om enkel de 'beat' te horen, want ik heb dit probleem niet altijd gehad. Maar ik ben gewoon compleet vergeten hoe ik dit probleem moet verhelpen.

Verder gebruik ik Fruity Loops 9 om de gitaar in op te nemen, misschien moet ik daar een instelling veranderen?

Hopelijk zijn er mensen die me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Greetz,

Jeroen
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 11:46
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Tijdens het opnemen hoor ik ongewenst de gitaar door mijn koptelefoon

Hoi,

Het heeft met je monitoring instellingen te maken.

Ik ken jou DAW niet, maar mss staat direct monitoring in je DAW aangevinkt.

Mijn ervaring is dat je het best je monitoring via je geluidskaart kunt laten lopen. Daar dus instellen.

Johan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 12:16
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Tijdens het opnemen hoor ik ongewenst de gitaar door mijn koptelefoon

FL is ook niet gekend, maar je kan al eens beginnen met je track die je opneemt te "muten" en in je controlpanel die je moest installeren voor de Fast Track het kanaal te activeren.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 14:30
Member

Reputatie: Jeroen2240 is op goeie weg

Bedankt voor de feedback!

Het muten van die track werkt inderdaad. Ik ga later eens zien naar de instellingen, of ik daar iets kan aanpassen. Maar dat muten is een handige tool!

Groeten,

Jeroen
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten