homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 27-06-2010, 22:00
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Macbook vs 'Laptop'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht

@plonserd, Als je dat niet ziet, ben je blind of heb je al een Macbook Pro en is de info niet relevant voor je, nou dan ga je toch wat anders doen of lezen?

Einde bijdrage...
Ok dan, dan vraag ik me af vanwaar je die 43 (of wat was het?) dB haalt
Ik heb inderdaad al een Macbook Pro unibody, en ik heb 'm echt nog nooit zo hard horen gaan

Als je dan toch 'een discussie wil starten' zorg dan eerst dat al je argumenten kloppen.
Ik ben de laatste om te beweren dat Apple op gebied van garantie geen hypocriet bedrijf is, vollédig gelijk, maar de Belgische wetgeving steekt daar mooi een stokje voor.

De keuze is gemakkelijk:

Macbook Pro voor domme, luie mensen (zoals ik) die geen verstand hebben van- en geen zin hebben in het onderhouden van een computer. Gewoon OSX lekker laten doen, en het werkt wel.

Jouw discussies en argumenten slaan de helft van de tijd nergens op.
- Linux aanraden voor mensen die een macbook pro willen met het sublieme OSX waar niéts meer aan getweakt moet worden.
- Wekenlang zoeken naar "commerciele studio's" om toch maar te bewijzen dat je geliefde Linux misschien een beetje bruikbaar zou zijn.
- Ten allen tijde mensen met DAWproblemen gaan lastigvallen met 'Reaper en Jacks en Linux die hebben dit en dit blablabla'

Mensen kénnen Linux, ALS ze al geinteresseerd zouden zijn in een DAWpc/mac waar Linux op draait, zullen ze wel info komen vragen op jouw subforum.
Het laatste dat homerecorders/muzikanten/engineers zouden moeten doen is hun computer constant onderhouden en fora afzoeken om toch maar dat juiste stukje code/juiste opensourcesoftware te vinden..Of 'hulp vragen op IRCkanalen' WTF man.

Plug and play, zelfs met windows is het geen probleem meer tegenwoordig, waarom dan omwegen gaan zoeken? (onder de vorm van het o zo gebruiksvriendelijke Linux)
Waarom een computer 'afwijzen' omdat hij ocharme 3 dB luider zou zijn dan een andere?

Zo, dat is eruit.
Nu is het niet alleen Mesadude meer die openlijk z'n frustratie over jouw onzin uit.
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 27-06-2010, 22:29
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Ik heb er nochtans geen last van gehad, ik ben volgens mij niet eens gevraagd geweest of ik er Apple Care wou bijnemen.
Oh, ik ben ook zeer tevreden over "mijn" reseller. Ik koop er al meer dan twintig jaar en heb er zeer zelden een probleem mee. Ik weet ook dat ze af en toe niet "mogen" van Apple, want dan zijn ze zelf zeer ongelukkig...

Maar ik zie in de stroom nieuwe Apple gebruikers ook tamelijk wat mensen die met een probleem door de mand vallen. Soms ligt dat wel eens aan de klant, maar in de meeste gevallen aan Apple....

En die Apple Care "verplichting" is iets van de laatste drie maanden. Tevoren zat Apple marketing er al achter, nu laten ze hun tanden zien. Mogelijk moeten ze dat binnen enkele maanden weer inslikken, vandaar dat ik het ook op dit forum aankaart. Ze hebben bv. Switch gedwongen de betere Switchcare naar het achterplan te verhuizen.

@de rest:

Kiezen welke computer iemand moet gebruiken kan je alleen zelf doen. Net als een micro is dat zeer persoonlijk. Ik denk niet dat iemand zich hiet persoonlijk "gepakt" moet voelen.

Anders slaap ik straks weer niet goed, denkende dat ik weer maar eens een forum-war uitgelokt heb

Peace
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 27-06-2010, 22:42
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik neem de Applecare er sowieso bij, tis niet dat 130 euro op zo'n groot bedrag nog zoveel uitmaakt om erbij te pakken.
Applecare dekt ook wat meer dingen die niet onder gewone garantie vallen gedurende 3 jaar.

Als muzikant neem ik m'n laptop ook ALTIJD mee op het podium, en er kan altijd iets misgaan waardoor het scherm stukgaat oid., en dan ga ik voor 130 euro voor 3 jaar echt niet sukkelen, een verzekering afsluiten kost zowat hetzelfde :')
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 27-06-2010, 23:07
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Oh, ik ben ook zeer tevreden over "mijn" reseller. Ik koop er al meer dan twintig jaar en heb er zeer zelden een probleem mee. Ik weet ook dat ze af en toe niet "mogen" van Apple, want dan zijn ze zelf zeer ongelukkig...

Maar ik zie in de stroom nieuwe Apple gebruikers ook tamelijk wat mensen die met een probleem door de mand vallen. Soms ligt dat wel eens aan de klant, maar in de meeste gevallen aan Apple....
Dat is wat ik tegengekomen ben, niet dat de Macbook pro een slechte laptop is, maar dat het in vergelijking met andere laptop wel mee valt hoe groot dat verschil is en dat de garantie en support van Apple hier en daar wel wat lijkt te rammelen... Maar blijkbaar trap ik daarmee plonserd op z'n pik...
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 27-06-2010, 23:28
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Zelf ben ik ook niet zo'n fan van altijd weer dezelfde mensen die niet kunnen velen dat Apple ook wel eens negatieve kanten heeft maar hier drijf je toch redelijk door Jacks.
Laat het iedereen gewoon zelf bepalen en windt je niet teveel op. Bang zijn voor slechte garantie betekent niet kopen, end of story. Happy end, lalala en nog een bier.
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 27-06-2010, 23:50
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Dat is wat ik tegengekomen ben, niet dat de Macbook pro een slechte laptop is, maar dat het in vergelijking met andere laptop wel mee valt hoe groot dat verschil is en dat de garantie en support van Apple hier en daar wel wat lijkt te rammelen... Maar blijkbaar trap ik daarmee plonserd op z'n pik...
Jacks, ik denk niet dat iemand zich op zijn pik getrapt voelt.

Ik snap heel dat garantie/support-verhaal/probleem niet. Ik koop een Apple-product in de winkel, als het kapot is binnen de 2 jaar zonder dat ik 't kapot gemaakt heb, breng ik het binnen. Geen bullshit over 'maar' 1 jaar garantie of geen Apple Care. Als ik vragen heb, kan ik gemakkelijk op de Apple-website of in de winkel terecht.

En ik heb nog geen verkopers meegemaakt die me iets extra wouden aansmeren, maar mocht dat gebeuren, dan zeg je toch gewoon 'neen'?

Een Mac is inderdaad duur, en je krijgt niet meer support/garantie dan bij een ander product. Een Mac koop je in de eerste plaats voor het OS (en bijgeleverde programma's Mac OS X is een heel erg compleet besturingssysteem), en het hangt er maar vanaf of je daar zoveel geld wilt aan uitgeven.

Laatst gewijzigd door Bosjanet; 27-06-2010 om 23:53
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 06:40
Vintage Member

Citaat:
Oh nee hoor, gewoon jouw oogkleppen, je m'en foutisme tov meningen en bevindingen van een ander, je arrogantie en je internetheldgehalte, daar krijg ik iets van.

Mensen die op m'n pik trappen hebben het erger dan jou hoor, Jij krijgt gewoon wat geklaag naar je kop, held
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 11:11
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Zo, dat is eruit.
Nu is het niet alleen Mesadude meer die openlijk z'n frustratie over jouw onzin uit.
wie? ik? frustratie uiten?

noooiitt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten