homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #41 (permalink)  
Oud 22-06-2010, 15:52
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Mic shootout - GAP ribbontest

En met betrekking tot de ribbons zelf. Ik heb me naar aanleiding van de test twee MKII's gekocht. Ze zitten, als ik mij niet vergis, in hetzelfde prijssegment als de Nady RSM-2 (en klinken naar mijn oordeel ook behoorlijk gelijkaardig).
Volgens sommigen is de Nady trouwens identiek aan de t.bone RB500. Of dat klopt, weet ik niet, maar feit is wel dat de RB500 goedkoper is.
Nu, het china-verhaal heeft me in elk geval niet weerhouden om er twee te kopen. Op electrische gitaar bijvoorbeeld hadden ze een pak meer bottom-attitude dan een SM57 en een MD421. 't Is maar wat je bereid bent om ervoor te betalen...
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #42 (permalink)  
Oud 22-06-2010, 17:32
Senior Member

Reputatie: joez wordt hier goed onthaaldjoez wordt hier goed onthaald

alain, merci voor de uitleg!

ik hou bij LA610's wel van dat vuile geluid; vooral op stem, snare's (n?), akoestische gitaar en OH's krijg je soms een erg fijn harmonisch bijklankje.
voor cleanere muziek geven ze een soort 'smoothness' aan opnames.
ik zou er natuurlijk nog 2 kunnen bij kopen, maar wil eerder wat variatie hebben in mijn pre-amps.

soit, die 'pre' moet inderdaad ook een post-gain hebben om te kunnen pushen en dan liefst niet te schel oversturen. misschien dan toch een GAP pre73 proberen? nog een andere optie?

wat die ribbons betreft, die MKII's klinken duurder dan ze kosten, dus de prijs vind ik wel meevallen. Alleen zou ik het zonde vinden om extra geld te geven aan iets dat identiek veel minder kost. zeker met dit weer en de terrasjes enzo ...
Met citaat reageren
  #43 (permalink)  
Oud 30-06-2010, 17:50
Senior Member

Reputatie: joez wordt hier goed onthaaldjoez wordt hier goed onthaald

Ik heb al een paar dagen 2 MKII R1's in mijn bezit, samen met 2 pre-73 preamps.
Nu vraag ik mij toch al een aantal dagen af waarom ik die niet eerder heb gekocht.

Fenks voor die Shoot-out!
(ik zou een percentje vragen bij de GoldenAge-mensjes)
Met citaat reageren
  #44 (permalink)  
Oud 30-06-2010, 22:39
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Mijne R1 MKII is besteld. Ben benieuwd zo'n ribbon het er met een viool vanaf brengt. Misschien moet ik ook eens wat shootout materiaal posten.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten