homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-04-2004, 17:18
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg
Standaard Zelf 19" Racks bouwen???

Hello!! Ik ben op zoek naar 19" bevestigings rails voor zelf enkele 19" racks te maken! Heeft er daar iemand ervaring mee, tips? Greetz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-04-2004, 19:37
Active Member

Reputatie: junior is op goeie weg
Standaard Re: Zelf 19" Racks bouwen???

Heb enkele jaren geleden zelf ook een rack gemaakt en daar kruipt veel tijd in! Het resultaat was niet optimaal en daarom ga ik dat zelf niet meer doen. Ik zoek eigenlijk ook waar je er (goedkoop) kan kopen. ben op zoek naar een 7 of 8 units hoge flightcaserack. Iemand?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-04-2004, 19:39
Senior Member

check es de 'thon' cases op Musikhaus Thomann Cyberstore Eingang ! Ik zou het simpel aanpakken he! Vier MDF platen en daar een rail in, kan toch ZO moeilijk niet zijn... Zou dus enkel die rails en vijzen moeten vinden ...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-04-2004, 19:50
Active Member

Reputatie: junior is op goeie weg

merci voor de tip!
De flightcase zat wel goed in elkaar maar die rails heb ik ook niet gevonden. Heb gewoon een houten lat (ong 3 cm dik) verticaal op de platen aangebracht en dan de units erop gevezen. Niet zo mooi (licht) maar het deed zn werk wel.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 05-05-2004, 13:00
Senior Member

Reputatie: Hermax is op goeie weg

Bij Black Box zijn die rails apart te verkrijgen in verschillende maten:
http://www.bbios.be/selectmodule.asp?ID3=1841
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-05-2004, 10:12
Senior Member

Bedankt voor de tip Hermax maar ik snap er me niet zo goed uit ... heb jij het op ' set of 19'' profiles, 25U' ... ?

Ik heb het op Rails waar je dus je 19" 'bakske' kan op vijzen waar je maar wil ... Dus niet met voorgemaakte gaatjes, het lijkt zo op een gordijnen systeem ... Je zou dat per meter moeten kunnen kopen, maar waar? En de bijhorende vijzen dus ook ...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-05-2004, 22:21
Junior Member

Reputatie: gevama is op goeie weg

Ik kan het nog eenvoudiger vrienden

ik heb 4 multiplex platen (de 4 kanten) aan elkaar gezet met lijm (met een lamelo frees) de breedte was iets meer dan een 19" bakske, in de houten bak heb ik aan beide zijden (in de binnekant) een plank gevezen waarik dan mijn 19" toestellen kan aan vast zetten
Voor- en achterkant is dan een mdf plankje die in vastzet met velcro (scheurrits)
wilje een fotootje ? laat het mij weten

[ Bewerkt door gevama on 2004/5/6 23:22 ]
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 07-05-2004, 07:48
Senior Member

Hi! Ahja dat is ook een oplossing, maar ik durf nog al eens alles eruit te halen en te herschikken enz... Ik heb ook gedacht om het gewoon in de plank te vijzen maar dat leek me niet zo handig omdat ik bv mijn v-amp nodig heb om live te spelen enz ... Daarmee dat ik zoek achter rails! Maar stuur me gerust een foto! thx

olivier.vandeputte@pandora.be
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 07-05-2004, 08:58
Senior Member

Reputatie: Hermax is op goeie weg

Hello Bazbaar,
die rails met voorgemaakte gaatjes maken het nu net zo eenvoudig om apparatuur te verwisselen of gewoon uit te halen. Je 'vijst' je bakskes niet met een echte draaivijs vast maar met een bout+moer, op die rail.
Aangezien er rails zijn van verschillende hoogtes (units) kan je zeker en vast iets vinden dat past in jouw 'kast'.

Nu was ik ook van plan om zelf iets ineen te knutselen tot ik op het idee kwam aan de technische dienst op het werk de vraag te stellen: 'Zeg mannen, staat hier in de kelder niet toevallig ergens een oud 19inch rack te verrotten'. Zeggen die toch wel 'ja' zeker? Het is een open kast die twee keer te groot is voor mij. We gaan ze netjes in twee slijpen en dus zal ik een set van rails van een metertje of zo over hebben. Het gebeurt allemaal ietwat clandestien dus ik weet niet precies wanneer ik het zal hebben, maar ik laat wel iets weten als het zover is. En als het je interesseert natuurlijk.

Herman
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 07-05-2004, 09:19
Senior Member

Hoi Hermax! Ja tuurlijk interesseert het me ... Ik zou graag enkele 19" 'bakjes' maken van elk zo'n 8 ŗ 10 HE..., nu heb ik zo'n 'Adam Hall TischRack' :-) En dat is op zich wel praktisch maar niet zo mooi ... WAt we ook wat stoort is het feit dat dat voor geboorde Units zijn en dat ik voor enkele toestellen Inputs heb langs de voorkant, dus als ik de draden wat wil wegwerken moet ik een HE overslaan... Dat zou op te lossen zijn met zo'n rails ... Dus als je me kan helpen, SUPER :-) greetz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten