homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 17:43
Member

Reputatie: StudioH is op goeie weg
Standaard I5-750 vs AMD Phenom II x6 1055T

Hallootjes iedereen.

Ik ben van plan een nieuw werkpaard aan te schaffen alleen kom ik er maar niet uit. Ik heb benchmarks vergeleken , prijzen , ... Alles wat er is en toch kom ik er maar niet uit.

Het gaat om een intel i5 750 @ 2.66 Ghz QUADCORE
vs
AMD Phenom II x6 1055T @ 2.8 Ghz HEXACORE.

De prijs is ongeveer hetzelfde, op 1 a 3 euro verschil

(ps: het maakt me echt niet uit of het intel is of AMD. Het gaat er me puur om welk processor het best overweg kan met DAW's.)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 17:46
Active Member

Reputatie: katjang wordt hier goed onthaaldkatjang wordt hier goed onthaald
Standaard Re: I5-750 vs AMD Phenom II x6 1055T

Ze kunnen allebei met alle DAWs wel overweg.
ik heb zelf ook een AMD Phenom II, die bevalt mij persoonlijk beter.
vind AMD toch stabieler dan intel.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 18:20
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Ik heb ook een Phenom II X4 in combinatie met Cubase 5. Werkt prima.
Volgens mij zijn de moederborden voor AMD processors goedkoper, dus dan kom je toch nog net iets goedkoper uit met die AMD hexacore.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 19:34
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

In de benchmarks komt de I-750 wat betreft rekenkracht toch boven de AMD uit en voor wat betreft prijs liggen ze idd dicht bij elkaar. In een andere thread is al gesproken over AMD of Intel voor een DAW.

verschil AMD en Intel computers

Ik heb altijd intel icm Asus gehad en heb daar nooit problemen mee gehad. Als ik zou kiezen dan zou ik voor de I-750 gaan. Volgens mij presteert deze voor een DAW met veel plug-ins en VSTi's het beste (maar wellicht zou dat elkaar niet heel veel ontlopen).

Dolf
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 19:41
Member

Persoonlijk was ik vroeger meer een intel fan. Toen kwam AMD met hun AM3 reeks processoren die echt schitterend waren voor hun prijs (alleen hadden ze TDP's van rond de 125watt!). Toen kwam intel met hun I reeks, die natuurlijk AMD 'in het stof liet bijten'. Alleen een hoge prijs, maar nu met die socket LGA 1156 zijn ze 'betaalbaarder' geworden.
Waarschijnlijk gaat het een i5 worden omdat intel mij nog nooit heeft laten zakken
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 21:22
Member

Reputatie: Masshu is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
In de benchmarks komt de I-750 wat betreft rekenkracht toch boven de AMD uit en voor wat betreft prijs liggen ze idd dicht bij elkaar. In een andere thread is al gesproken over AMD of Intel voor een DAW.

verschil AMD en Intel computers

Ik heb altijd intel icm Asus gehad en heb daar nooit problemen mee gehad. Als ik zou kiezen dan zou ik voor de I-750 gaan. Volgens mij presteert deze voor een DAW met veel plug-ins en VSTi's het beste (maar wellicht zou dat elkaar niet heel veel ontlopen).

Dolf
De situatie in desbetreffende thread is niet echt relevant.
Daarin worden 4core cpu's met 4core cpu's vergeleken.
Je kan echter een Hexacore en quadcore in een programma als cubase niet echt vergelijken.
Cubase heeft een redelijk goede multicore omgeving en scaled wel degelijk met meer cores.
Ik zou dus voor de AMD gaan.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 22:51
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Bij Cubase is het imo voorlopig best even wachten tot de 5.5 update uitkomt.

Daar beloven ze namelijk veel betere multithread support, wat dus in theorie neer komt op "hoe meer cores, hoe beter".
Voorlopig ben ik meer fan van de I5 - I7 reeks om de simpele reden dat hun Turboboost technologie in kloksnelheid compenseert voor wat het systeem in multithreading niet gebruikt, en dat is erg elegant. Maar indien multithreading erg wordt verbeterd, kan het goed zijn dat zo'n hexacore van AMD een I5 pakt in Cubase, de prijs is allesinds correct.

Pzz

Edit: Ik ging af op Masshu's post dat het over Cubase ging, maar in je sig staat Reaper, en reaper maakt ontzettend goed gebruik van meerdere cores, dus zou ik durven zeggen dat de AMD Hexacore, althans voor je DAW, een betere keuze is.
Helaas heb ik er nog geen in handen gekregen, en kan ik dus niet vergelijken. Als ik er eentje in handen krijg, krijg je zonder meer direct een test hier!

Laatst gewijzigd door _-RidDim-_; 06-06-2010 om 22:55
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 06-06-2010, 23:43
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
reaper maakt ontzettend goed gebruik van meerdere cores
Dat kan ik bevestigen
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 07-06-2010, 05:27
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Bij Cubase is het imo voorlopig best even wachten tot de 5.5 update uitkomt.

Daar beloven ze namelijk veel betere multithread support, wat dus in theorie neer komt op "hoe meer cores, hoe beter".
Voorlopig ben ik meer fan van de I5 - I7 reeks om de simpele reden dat hun Turboboost technologie in kloksnelheid compenseert voor wat het systeem in multithreading niet gebruikt, en dat is erg elegant. Maar indien multithreading erg wordt verbeterd, kan het goed zijn dat zo'n hexacore van AMD een I5 pakt in Cubase, de prijs is allesinds correct.

Pzz

Edit: Ik ging af op Masshu's post dat het over Cubase ging, maar in je sig staat Reaper, en reaper maakt ontzettend goed gebruik van meerdere cores, dus zou ik durven zeggen dat de AMD Hexacore, althans voor je DAW, een betere keuze is.
Helaas heb ik er nog geen in handen gekregen, en kan ik dus niet vergelijken. Als ik er eentje in handen krijg, krijg je zonder meer direct een test hier!
Offtopic : Ik heb nog nooit reaper gebruikt?

Ik weet echt niet welke te kiezen. OP die AMD zit ook een soort van turbo boost. Hij kan namelijk overclocken tot 3.3Ghz in sommige gevallen.En als je een AMD moederbord hebt, is dat ook wel future proof. Bedenk maar aan de mensen die vorig jaar hun AM3 moederbord kochten. Die kunnen vandaag de dag er gewoon een hexacore inprikken zonder al te veel compatibiliteitsproblemen. (onder voorwaarde van een bios update dacht ik )
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 07-06-2010, 08:02
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StudioH Bekijk bericht
Persoonlijk was ik vroeger meer een intel fan. Toen kwam AMD met hun AM3 reeks processoren die echt schitterend waren voor hun prijs (alleen hadden ze TDP's van rond de 125watt!). Toen kwam intel met hun I reeks, die natuurlijk AMD 'in het stof liet bijten'. Alleen een hoge prijs, maar nu met die socket LGA 1156 zijn ze 'betaalbaarder' geworden.
Waarschijnlijk gaat het een i5 worden omdat intel mij nog nooit heeft laten zakken
Als het puur voor muziek is, zou ik toch een i7 nemen ipv een i5
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten