homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:09
Member

Reputatie: gangster811 wordt met gefronste wenkbrauwen onthaald
Standaard Laptop!

hallo mensen,
ik weet niet of ik hier goed zit. maar in ieder geval,
ik ben van plan om een laptop te gaan kopen mijn budget is 600 euro.
ik wil een laptop kopen met goede geluidskaart dus voor opnamen.
en met goeie grafisch kart zo dat je ook goeie pellen er op kan spelen dus mooie kwaliteit enzo.
en hij moet snel zijn en zodat je meer dingen te gelijke tijd kunt doen bijvoorbeeld internetten msnen enz.
graag wil ik jullie horen welke nou bij mij past.

MVG gangster811
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:12
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Laptop!

Pellen spelen?

Je vergeet toch niet dat de ingebouwde geluidskaart van zo'n laptop niet de bedoeling heeft gebruikt te worden voor recording? Je zal dus voor optimaal gebruik budget moeten reserveren voor een interface.

Msn'en en internetten is tegenwoordig iets wat elke pc kan multitasken, hoor. Als je er nog eentje kan vinden (behalve de iPad) die dat niet kan... chapeau.

Eigenlijk is die vraag altijd heel simpel te beantwoorden. Loop naar een winkel, kijk wat ze aan te bieden hebben binnen je budget en koop die met zoveel mogelijk ram, zoveel mogelijk processor en een hoog bling gehalte.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:14
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gangster811 Bekijk bericht
hallo mensen,
ik wil een laptop kopen met goede geluidskaart dus voor opnamen.
en met goeie grafisch kart zo dat je ook goeie pellen er op kan spelen dus mooie kwaliteit enzo.
Hee Gangster ,
Wat voor opnames ?
Ik zou ook een nieuw toetesenbord nemen , sommige toetsen weigeren zo te zien.

Mzzl, Mike
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:16
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike von hell Bekijk bericht
Ik zou ook een nieuw toetesenbord nemen , sommige toetsen weigeren zo te zien.

Mzzl, Mike
Yeap, koop één zoals dat van Mike, dat doet net het omgekeerde, dat geeft MEER lettertjes...

IZ.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:31
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Yeap, koop één zoals dat van Mike, dat doet net het omgekeerde, dat geeft MEER lettertjes...

IZ.
Hoooeeeezzzzoooo Iiiizzzzyyyyy , Wwaatt bbeeddooeell jjjee ddaarr nnuuu meee ???

Heeee !! Ik ben ook een gangster He !!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:31
Active Member

Reputatie: lebegge is op goeie weg

Zouden we zo niet zoals het verplicht te lezen beginnersforum een Computergids kunnen maken met zo'n lijst van min of meer een minimum aan spec nodig voor een pc ? En alle extra power is goed en welkom
En Welke OS met 32 of 64 bit aan te raden valt in welke situatie ?

Want er beginnen zo wel heel erg veel posts met configuraties te komen die dan toch uiteindelijk allemaal voldoen. Oke ik begrijp die mensen het is een eerste belangerijke stap in het kopen van recordinggear(of toch allesinds een dure) en ze willen geen miskoop maar met zo'n gids zouden we het niet telkens opnieuw moeten bevestigen, verbeteren.
Is niet slecht bedoeld op die topic starters, ik begrijp hun, maar moest die gids er zijn zou er terug wat meer over het recorden zelf gepraat kunnen worden

Moest ik met 100% zekerheid zo'n gids kunnen samenstellen zou ik het doen maar ik werk alleen op apple en wil geen foute info verspreiden dus....
Ik kan wel zeggen dat zowat elke Mac elke beginnende (en iets gevorderde) homerecorder zijn diensten kan bewijzen( zelfs de mini's ).

Vriendelijk groeten,

Bart
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:45
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Een 2dehands MacBook?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 22:51
Senior Member

Reputatie: Tsane wordt hier goed onthaaldTsane wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lebegge Bekijk bericht
Zouden we zo niet zoals het verplicht te lezen beginnersforum een Computergids kunnen maken met zo'n lijst van min of meer een minimum aan spec nodig voor een pc ? En alle extra power is goed en welkom
En Welke OS met 32 of 64 bit aan te raden valt in welke situatie ?

Want er beginnen zo wel heel erg veel posts met configuraties te komen die dan toch uiteindelijk allemaal voldoen. Oke ik begrijp die mensen het is een eerste belangerijke stap in het kopen van recordinggear(of toch allesinds een dure) en ze willen geen miskoop maar met zo'n gids zouden we het niet telkens opnieuw moeten bevestigen, verbeteren.
Is niet slecht bedoeld op die topic starters, ik begrijp hun, maar moest die gids er zijn zou er terug wat meer over het recorden zelf gepraat kunnen worden

Moest ik met 100% zekerheid zo'n gids kunnen samenstellen zou ik het doen maar ik werk alleen op apple en wil geen foute info verspreiden dus....
Ik kan wel zeggen dat zowat elke Mac elke beginnende (en iets gevorderde) homerecorder zijn diensten kan bewijzen( zelfs de mini's ).

Vriendelijk groeten,

Bart
Dit is al een goed begin, vroeger hadden ze ook zo iets voor desktops, maar dat lijken ze niet meer te doen. Volgde het vroeger op de voet, maar ondertussen al een paar jaartjes niet meer.
Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2010 | Inleiding | Core | Tweakers.net

Ik denk dat het vrij moeilijk is om een algemene gids samen te stellen wat computers betreft. Hardware evolueert tegenwoordig zo snel dat dit zeer regelmatig moet onderhouden worden. Sinds ik enkele jaren terug op mac ben overgestapt volg ik het allemaal zo niet meer, dus correct me if I'm wrong. 'k denk echter dat je tegenwoordig niet echt fout kunt gaan, koop het beste wat je kan vinden voor je budget, en dat zal zéker volstaan om fatsoenlijk te kunnen recorden en mixen.
Ik werk nog op een macbookpro met 2,16 ghz core duo, en 2gb ram. Tot op heden nog op geen enkel probleem gestoten...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-06-2010, 23:17
Active Member

Reputatie: lebegge is op goeie weg

Mja ik heb hier zelf nog een Imac G5 desktop 1.46 GHZ en 2 GB ram HDD van 64 GB en hij draait nog steeds Ableton Al is mijn MBP toch wel veeeeeel rapper
Ma ik denk ook dat zowat elke mogelijke PC het wel aankan maar met min spec bedoel ik gewoon wat nodig is om het vlot te laten draaien, oke er zijn quadcores, hexacores en weet ik veel nog wat allemaal. Maar daarom zijn die niet nodig eh...
Gewoon een starterspakket-PC voorstel maken. En heb je een groter budget koop er zo veel mogelijk power bij... Komt altijd van pas.

Of een lijst per soort gebruiker, en daar mee bedoel ik per intensiteit.
Iemand die alleen zang en gitaar opneemt en voor de rest een beetje midi instrumenten uit de DAW gebruikt heeft een niet zo zware PC nodig als iemand die 24 sporen trekt en op elk spoor 6 verschillende effecten ed heeft...

Ach ja een perfecte lijst zal het nooit zijn en de helft zal het niet lezen, maar degene die het doen zijn weeral geholpen en wij moesten niet in herhaling vallen
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 02-06-2010, 10:57
Senior Member

Reputatie: Rockit is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht

IZ.
Thanx for the laugh. Mij was die extra e nog niet meteen opgevallen...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten