homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 09:01
Senior Member

Reputatie: frederikdefyn wordt hier goed onthaald
Standaard Doofheid weldra te genezen? Doe jij voldoende aan preventie?

"Amerikaanse wetenschappers hebben ontdekt hoe ze stamcellen moeten laten uitgroeien tot oorhaartjes.
Zo zal doofheid wellicht ooit te genezen zijn.
De oorhaartjes kunnen ingeplant worden bij dove of slechthorende patiënten."

Meer info + video interview via GVA

Ik gebruik liefst mijn op maat gemaakt oorstoppen. Filteren alle frequenties evenveel en het resultaat is meer genot van een live optreden. 100 euro plus 6% btw.
(Wat) doe jij ter preventie?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 09:49
Senior Member

Reputatie: Anymodrummer wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Doofheid weldra te genezen? Doe jij voldoende aan preventie?

Ik ga het huis niet uit (naar optredens of fuiven of eender wat waar lawaai is) zonder mijn op maat gemaakte oortjes. Ik ben van plan mijn gehoor goed intact te houden.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:30
Senior Member

Reputatie: Zaphod is op goeie weg

Het mooie is wanneer je in een lawaaierige kroeg bent met een paar maten dat je iedereen nog eens beter kan verstaan ook met goeie maatwerk oordoppen (Filterz). plus je komt erachter wat iedereen toch aan het schreeuwen is tegenelkaar na een paar biertjes ;-)

Maar uiteraard is het ontbreken van een fluittoon als je weer in je bed ligt na een optreden of repetitie ook mooi meegenomen!

Ben jarenlang te dom/eigenweis geweest met als gevolg dat ik nu af en toe een lage brom hoor als het stil is en als ik teveel lawaai om me heen heb gehad. Ik kan dus eigenlijk ook niet meer zonder.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:32
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

He? Wat zegt u? Praat eens wat harder!!

Je ziet inderdaad steeds meer mensen oordoppen dragen bij live evenementen (ik zelf draag ze ook al jaren). Doet je dan toch afvragen waarom alles zo hard moet
Maar die discussie hebben we hier al eens gevoerd...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:48
Senior Member

Het volgende citaat hoor ik massaal veel van mensen.

"Wie steekt er nu oorstopjes in op een fuif/optreden, dat is toch kei belachelijk".

Soms snap ik niet dat sommigen niet begrijpen hoe slecht zulk lawaai is voor je gehoor.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:55
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anymodrummer Bekijk bericht
Het volgende citaat hoor ik massaal veel van mensen.

"Wie steekt er nu oorstopjes in op een fuif/optreden, dat is toch kei belachelijk".

Soms snap ik niet dat sommigen niet begrijpen hoe slecht zulk lawaai is voor je gehoor.
Raar, ik vind tegenwoordig net het omgekeerde: als mensen me mijn oordopjes zien bovenhalen, lachen ze even en dan zeggen ze meestal 'ja, ik snap wel waarom jij dat bijhebt, het staat hier weer serieus luid!'

Die oorbescherming LEEFT echt onder de mensen. Nauwelaerts in Lier, om er maar één te noemen, vertelde me dat er enorme vraag is naar die Musicians' Earplugs die zij verkopen.

Misschien toch een duidelijk signaal dat er eens iets wettelijks wordt ineengedraaid (afin, iets dat helpt, want wetten zijn er al)... Of zouden er nog een paar doven rondlopen in de hogrere regeringskringen?

IZ.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:58
Senior Member

Citaat:
Raar, ik vind tegenwoordig net het omgekeerde
Ja maar ik heb het voornamelijk over de jongere generatie, als ik kijk naar de mensen van mijn leeftijd en ouder, die zijn verstandiger en snappen inderdaad wel waarom het nodig is.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 11:45
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anymodrummer Bekijk bericht
Ja maar ik heb het voornamelijk over de jongere generatie, als ik kijk naar de mensen van mijn leeftijd en ouder, die zijn verstandiger en snappen inderdaad wel waarom het nodig is.

Ik dacht het er nog bij te zeggen Hoe ouder hoe wijzer he (meestal toch).

IZ.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 12:34
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Ik heb speciale oordoppen voor als het nodig is.
Doch ik vermijdt plaatsen waar het nodig is ...
Ik ga dus niet meer naar die luide concerten.
Spaart veel geld en mijn oren.
Waarom zou ik naar iets gaan luisteren als ik mijn oren moet dichtstoppen ???
Ik hoor liever muziek en geen kabaal.
Vroeger werd muziek gespeeld op een normaal niveau.
Onlangs trad ik op in het domein Puyenbroeck. Ik had zelfs geen oorbescherming nodig op het podium en in de zaal was het ook doenbaar alchoewel we redelijk goed poer gaven.
Je kan goed muziek maken bij een normaal volume dat genoeg overkomt.
Als je oordoppen moet dragen is het kabaal waar je gaat naar luisteren en dat hoef ik niet. Ik kan thuis ook kabaal maken als ik wil en als ik een groep wil beluisteren dan via de radio/ CD of televisie (live) k'zit op mijn gemak en kan genieten inplaats van te staan vloeken en hees roepen.
Ik begrijp niet waarom het allemaal zo hard moet wat de muziek enkel teniet doet.
Vroeger gaf men ook concerten en mooie muziek, waarom gaat het vandaag niet meer, spelen er dan zovelen slecht dat het luid moet ? ... want dit is de oplossing en gedachte van sommige groepjes, spelen we slecht, het was toch luid !!!
Kijk maar eens naar een repetitie ... speel ze stil je hoort de minste fout en zo leer je best zonder spelen, zet je anderzijds de boel hard wat tot gevolg heeft dat de rest dan ook harder moet gaan en het zit vol wanorde en fouten (onhoorbaar door het hard spelen en de doofheid ondertussen van de leden)

Zouden de organisatoren van optredens een procentje hebben op de verkoop van oordoppen ? ...

Inplaats van allemaal oordoppen te liggen kopen en te klagen dat het te luid staat en dus twee handels goed laten verdienen zouden we beter allemaal die zaken beter gaan bevechten. Ook niet meer naar optredens gaan waar je niet normaal kan luisteren .... als hun inkomen de put in gaat en er wordt aangehaald wat de reden is dan zullen ze er misschien oren naar hebben weer normaal vermogen te gebruiken ... als ze al niet te doof zijn

Wie niet horen wil ... moet voelen

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 19-05-2010 om 12:41 Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 13:26
Senior Member

Reputatie: Zaphod is op goeie weg

Citaat:
Vroeger werd muziek gespeeld op een normaal niveau.
Vroeger was alles beter ;-)

Citaat:
Vroeger gaf men ook concerten en mooie muziek, waarom gaat het vandaag niet meer, spelen er dan zovelen slecht dat het luid moet ? ... want dit is de oplossing en gedachte van sommige groepjes, spelen we slecht, het was toch luid !!!
Ik weet niet hoe oud je bent maar sinds de komst van popmuziek (ruim 50 jaar geleden dus) is er sprake van muziek met een modern drumstel. Electrische apparaten (gitaar/bas/toetsen) kun je zachter zetten. Je kunt zachter drummen maar dat heeft weer invloed op de muziek die je voortbrengt.

Als ik in een café speel (drum) doen we dat vaak met een onversterkt drumstel. Een van mijn bandjes is een reggaeband. De drums zijn dan leidend voor het bepalen van het volume voor de rest. Als ik drum (niet per sé altijd hard) heb ik gehoorbescherming nodig. Als jij ernaast staat, jij ook.

Wat ik wil zeggen is dat gehoorbescherming iets is voor alle tijden. Hoeveel oren zijn er niet gedeeltelijk of geheel verloren gegaan doordat het risico eerder niet bekend was. Als Sting en Phil Collins in onze tijd waren opgegroeid waren ze nu niet (half) doof geweest (dat zijn ze namelijk) omdat we nu wel adequate beschermingsmiddelen hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten