homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 08:13
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald
Standaard Behringer BCF2000 en Reaper vraag

Hallo,

Ik heb een BCF en probeer deze nu al twee dagen te laten werken met Reaper. Ik ben naar het Reaper forum geweest, heb de info en zip files gedownload, drivers, BC enz.

Het werkt alleen van de software naar de BCF, niet andersom. Dus als ik met m'n muis de software fader in Reaper verschuif, dan gaat de hardware fader mee, maar als ik de hardware fader verschuif, gebeurt er niets in de software.

Hopelijk is er hier iemand die kan helpen!

Ik gebruikt een pc met Windows XP sp2. Ik gebruik de USB midi verbinding voor de BCF.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 08:16
Senior Member

Reputatie: Anymodrummer wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Behringer BCF2000 en Reaper vraag

Dus hij zend midi uit maar ontvangt hem niet.

Dat zal wel in de instellingen van reaper zitten denk ik.
Zorgen dat de Midi in en Out gelinkt worden naar de BCF.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 08:28
Senior Member

Ja, Reaper stuurt de midi wel naar de BCF maar niet andersom. Er zijn heel erg gedetailleerde instructies op de Reaper forums en die heb ik allemaal precies gevolgd. Erg frustrerend!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 08:30
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Verwijder alles wat je tot nu toe gedaan hebt, normaal gezien volstaan volgende 2 stappen (heb het deze zomer zelf nog gedaan):

-heb je in preferences -> audio -> midi devices de MIDI-ingang en -uitgang ge-enabled (ingang voor control messages, zoals jniet onder mij aangeeft)?
-heb je in preferences -> control surfaces een 'control surface' toegevoegd? Probeer eens met control surface mode "Behringer BCF-2000". Als dat niet lukt, "Mackie Universal".
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2010-05-19 om 09.25.13.jpg
Bekeken: 75
Grootte:  50.6 KB
ID: 5566   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2010-05-19 om 09.25.36.jpg
Bekeken: 66
Grootte:  51.9 KB
ID: 5567  

Laatst gewijzigd door Bosjanet; 19-05-2010 om 09:27 Reden: screenshot toegevoegd
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 09:14
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Hoi,

Je moet de midi input enablen voor control messages only,

Midi output moet je niet enablen

Vervolgens bij control surfaces de Behringer selecteren, als alles goed ge´nstalleerd is conform de aanwijzingen reaper forum zou de Behringer daar zichtbaar moeten zijn.

Ik ben helaas op mijn werk, vanavond zou ik eventueel even kunen kijken ho het bij mij precies ingesteld staat. Ik werk namelijk onder exact dezelfde condities als jou... ook windows xp 2 etc.

Oh ja, je moet ook de Behringer eerst aanzetten voordat je Reaper opstart....

Johan
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 09:52
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jniet Bekijk bericht
Hoi,

Je moet de midi input enablen voor control messages only,

Midi output moet je niet enablen

Vervolgens bij control surfaces de Behringer selecteren, als alles goed ge´nstalleerd is conform de aanwijzingen reaper forum zou de Behringer daar zichtbaar moeten zijn.

Ik ben helaas op mijn werk, vanavond zou ik eventueel even kunen kijken ho het bij mij precies ingesteld staat. Ik werk namelijk onder exact dezelfde condities als jou... ook windows xp 2 etc.

Oh ja, je moet ook de Behringer eerst aanzetten voordat je Reaper opstart....

Johan
Ik heb het precies zo gedaan.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 09:58
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Verwijder alles wat je tot nu toe gedaan hebt, normaal gezien volstaan volgende 2 stappen (heb het deze zomer zelf nog gedaan):

-heb je in preferences -> audio -> midi devices de MIDI-ingang en -uitgang ge-enabled (ingang voor control messages, zoals jniet onder mij aangeeft)?
-heb je in preferences -> control surfaces een 'control surface' toegevoegd? Probeer eens met control surface mode "Behringer BCF-2000". Als dat niet lukt, "Mackie Universal".
Hallo Bosjanet,

In alle info op de Reaper forums staat dan je in midi devices de uitgang niet moet enablen, de ingang wel (alleen als control device). Dan in de control surfaces moet je de out wel enablen en de in juist weer niet.

Als ik de uitgang in midi devices probeer te enablen dan krijg ik sowieso een error message.

Ik volg deze info:
The BCF2000 and Reaper thread collection area - Cockos Confederated Forums

en heb de BCmanager ook gedownload, al snap ik niet helemaal hoe alles werkt. Complicated!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:03
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Zorg er ook voor dat je BCF2000 voorzien is van de laatste firmware.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:10
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Dit al geprobeerd?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:34
Senior Member

Ja, ik heb de firmware 1.10 en control surface toegevoegd. De Behringer word zeker wel herkend door Reaper.

Ik heb ook alle modes uitgeprobeerd (U1-4).

Ik ga vanavond misschien eens proberen om met een midi kabel via de geluidskaart dit ding aan te sluiten ipv met de usb.

Wat 'related' vragen:

1.Als je in Reapers een 'actie'file importeert (shift '?') blijven deze acties er altijd inzitten? Hoe kan ik alles schoonwissen en opnieuw beginnen?

2.Met BCmaganer software kun je data exporteren en importeren van de BCF2000. Hoe kan je dit schoonmaken? (edit: ik zie net de Factory Presets.zip op de Behringer site-die ga ik eens uitproberen vanavond.)

3.Welke usb driver gebruiken jullie? Ik heb de USB MIDI DRIVER (V1.2.1.3) for BCF2000 & BCR2000 (94 KB)

Verder weet ik wel om in "applications" van Reaper in "my documents" files daar weg te halen als ik overnieuw wil beginnen met de installatie.

Laatst gewijzigd door Carlier74; 19-05-2010 om 10:36
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten