homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers > Linux en muziek productie

Mededelingen

Linux en muziek productie Een speciale zone voor het promoten en bespreken van het gebruik van Linux en verwante open source software in audio en midi geluids productie.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18-05-2010, 12:44
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Binnenkort Reaper op Linux?

Justin's blog

Blijkbaar werkt Cockos achter de schermen aan een versie van Reaper voor Linux. Bij de testversies valt er spijtig genoeg nog geen versie van Linux te bespeuren.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-05-2010, 17:22
Senior Member

Reputatie: TheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Binnenkort Reaper op Linux?

Waarop de geek diep in mij zich ff een "w00t" liet ontschieten .
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 09:50
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Renoise pakt het naar mijn mening goed aan

Citaat:
Renoise is multiplatform; runs on Windows, Mac and Linux.
Register your copy, and you get all 3 versions.
Zo zou Reaper dat ook moeten doen. Ik heb het idee dat Renoise op Linux relatief veel gebruikt wordt en ook EnergyXT. Er liggen daar zeker kansen voor Reaper, ook al omdat vrij veel mensen Reaper via Wine hebben lopen.

Laatst gewijzigd door Jacks; 19-05-2010 om 09:53
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-05-2010, 10:09
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht
Zo zou Reaper dat ook moeten doen.
Zo doet Reaper het ook, alleen is de Linux-versie nog niet klaar. Renoise heeft trouwens een gelijkaardig parkoer afgelegd: ook eerst Windows only, dan Mac PPC, dan Mac OS Universal, en dan Linux.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht
Ik heb het idee dat Renoise op Linux relatief veel gebruikt wordt en ook EnergyXT. Er liggen daar zeker kansen voor Reaper, ook al omdat vrij veel mensen Reaper via Wine hebben lopen.
Wat volgens mij gewoon goed is aan Reaper, is dat je geen beperkingen hebt. Of je nu de commerciŽle, persoonlijke of evaluatie-licentie hebt, je hebt steeds de volledige onbeperkte versie van Reaper. Als ik een project maak, en ik stuur dat door, hoeft die andere persoon Reaper niet persť te kopen om dat project te openen en zelf wat te klungelen met de mix.

Nu, 'k wil hier niet staan verklaren dat Reaper beter is dan Renoise, maar Reaper is zeker een DAW dat Linux meer aantrekkelijk zal maken voor geluidsbewerking.

Alleen nog de driver-support van de audio interfaces ('k weet, het zijn er al een heleboel, maar het moeten er echt meer zijn, de goedkope usb 2.0-interfaces vallen allemaal uit de boot), hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-07-2010, 12:07
Member

Reputatie: socialdefect is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Alleen nog de driver-support van de audio interfaces ('k weet, het zijn er al een heleboel, maar het moeten er echt meer zijn, de goedkope usb 2.0-interfaces vallen allemaal uit de boot), hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten.
Dat gaat helaas nog even een probleem blijven, het enige wat je er aan kan doen is veel mailen voor Linux drivers naar de makers van het apparaat wat je werkend wil krijgen. Als je met velen bent, aanhoudend, irritant genoeg en er geen legubere contracten met microsoft zijn wil dit weleens succes boeken, als je maar laat zien dat er een behoefte voor is.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten