homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 16:25
Junior Member

Reputatie: guitarfreak is op goeie weg
Standaard Gitaar opnemen in Cubase Sx3

Zo mijzelf net even voorgesteld in het introduce yourself forum en ik heb meteen een vraag.

Ik ben dus echt een complete leek, dus vergeef mij bij voorbaat eventuele domme vragen. Ik zit echter met het volgende waar ik niet uit kom.

Ik gebruik het volgende:
- P4 / 512 RAM / 2,4Ghz / ca 55 Gig vrije HD ruimte / Audigy 2 geluidskaartje

Tja, ik weet dat de Audigy2 nou niet bepaald een serieuze kaart voor dit werk is, maar goed ik heb niet anders en zal het er voorlopig dus mee moeten doen.

Doel: zowel akoestische als elektrische gitaar opnemen in Cubase SX3. Elektrische via POD en akoestische gitaar via simpel microfoontje. Daaronder wil ik een drumpartij zetten die ik dmv EZdrummer erin zet, en via e.o.a synth een baspartijtje erbij zetten. Deze basis wil ik dan evt uitbreiden met wat andere synth (VSTi) instrumenten.

Waar het mij dus in eerste instantie om gaat is het opnemen vd 2 gitaren. Ik begrijp dat ik hiervoor een audio spoor moet nemen, maar hoe stel ik dat in godsnaam in om iets op te kunnen nemen.
In Sonar waar ik voorheen wel eens mee heb geexpirimenteerd lukte dat na veel puzzelen wel maar in Cubase dus niet.

Ik denk dat het zit in oa de instellingen mbt Asio drivers en de Input/Output kanalen/poorten.

Wie helpt mij uit de brand?

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 19:35
Senior Member

Reputatie: boekie1 is op goeie weg