homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 16:25
Junior Member

Reputatie: guitarfreak is op goeie weg
Standaard Gitaar opnemen in Cubase Sx3

Zo mijzelf net even voorgesteld in het introduce yourself forum en ik heb meteen een vraag.

Ik ben dus echt een complete leek, dus vergeef mij bij voorbaat eventuele domme vragen. Ik zit echter met het volgende waar ik niet uit kom.

Ik gebruik het volgende:
- P4 / 512 RAM / 2,4Ghz / ca 55 Gig vrije HD ruimte / Audigy 2 geluidskaartje

Tja, ik weet dat de Audigy2 nou niet bepaald een serieuze kaart voor dit werk is, maar goed ik heb niet anders en zal het er voorlopig dus mee moeten doen.

Doel: zowel akoestische als elektrische gitaar opnemen in Cubase SX3. Elektrische via POD en akoestische gitaar via simpel microfoontje. Daaronder wil ik een drumpartij zetten die ik dmv EZdrummer erin zet, en via e.o.a synth een baspartijtje erbij zetten. Deze basis wil ik dan evt uitbreiden met wat andere synth (VSTi) instrumenten.

Waar het mij dus in eerste instantie om gaat is het opnemen vd 2 gitaren. Ik begrijp dat ik hiervoor een audio spoor moet nemen, maar hoe stel ik dat in godsnaam in om iets op te kunnen nemen.
In Sonar waar ik voorheen wel eens mee heb geexpirimenteerd lukte dat na veel puzzelen wel maar in Cubase dus niet.

Ik denk dat het zit in oa de instellingen mbt Asio drivers en de Input/Output kanalen/poorten.

Wie helpt mij uit de brand?

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 19:35
Senior Member

Reputatie: boekie1 is op goeie weg
Standaard Re: Gitaar opnemen in Cubase Sx3

dat is zo'n typische vraag waarop we moeilijk anders kunnen antwoorden: kijk aub eerst eens in de manual...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 20:40
Junior Member

Hai Boekie, zover was ik natuurlijk zelf ook al gekomen maar dan nog kom ik er niet uit.
Ik heb inmiddels al wel een instelling gevonden waar ik akoestisch gitaar mee kan opnemen, maar hier kan ik weer geen effecten over heen zetten! Ook krijg ik een de volgende foutmelding "Set4chMode failed"

Het ene probleem lost zich op en het andere dient zich aan.

Ik ben bang dat ik voor HD recording toch beter een andere geluidskaart of zoiets als de Presonus Firebox kan aanschaffen. (mooi apparaatje, als ik die site eens bekijk!)
Ook heb ik gedacht aan een HD recorder, maar ik denk dat qua flexibiliteit en mogelijkheden een PC met sequencer, VSTi's en keyboardje wellicht een betere keus is.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 21:42
Member

Reputatie: MartenBunt is op goeie weg

Mooie keuze de Presonus, ben ik zelf ook een beetje fan van.

[ Bewerkt door MartenBunt on 2/9/2006 22:45 ]
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 22:08
Active Member

Reputatie: Wilbur is op goeie weg

Om te begrijpen hoe je dingen kan instellen om op te nemen in cubase, kan je de handleiding kopen/downloaden. Maar deze is nogal redelijk uitgebreid. Steinberg heeft voor de mensen die sneller willen beginnen een knowledgedatabase met tutorials en videos. Heel interessant denk ik. Ook voor de mensen die al iets langer met cubase werken maar sommige verborgen truukjes nog niet hebben gevonden.
Btw, ik doe niks liever als prullen in cubase, dingen uitproberen en al doende en al vallend bij te leren. Dat is nog steeds de beste manier denk ik.
Have fun!

http://www.steinbergusers.com/cubase/cubase_newbie.php
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 02-09-2006, 23:49
Junior Member

Mooie tip die link Wilbur, zo kom je weer een stukje verder. Bedankt. En het is net wat zij zegt, een beetje prullen en uitproberen en met vallen en opstaan ieder keer een stukje erbij leren.

Grtz
Theo
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten