| Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor. |

29-04-2010, 10:56
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Re: Glaswol/rotswol: veilig?
Jack, trust the doctor!
Als je als beroep bv daken isoleert met glas-/rotswol, dan is dit artikel eerder van toepassing.
Gewoon jezelf beschermen tijdens het maken van je basstraps, erna kan het echt geen kwaad hoor!
Mijn glaswol in mijn basstraps worden aan de zijkanten beschermd door hout, aan de voorkant door stevig stof (niet doorlatend uiteraard) en aan de achterkant door de muur.
Die glaswol kan nergens meer naartoe!
linkje: Mijn studio! (fotoreportage)
Simon.
|

29-04-2010, 11:04
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21
Mijn glaswol in mijn basstraps worden aan de zijkanten beschermd door hout, aan de voorkant door stevig stof (niet doorlatend uiteraard) en aan de achterkant door de muur.
Die glaswol kan nergens meer naartoe!
|
Dit lees ik hier: Akoestiek: studio behandeling (deel 2) | homerecording.be
Citaat:
|
Om minerale wol af te dekken gebruik je normaalgezien een stuk stof. Elke stof die je ook voor gordijnen of kleding kan gebruiken, en waar je relatief gemakkelijk kan door blazen is goed. Dus als je naar de markt of gelijke welke winkel gaat heeft je meer kans goede dan verkeerde stof te kiezen. Je moet wel een stof kiezen die niet te gemakkelijk ontvlambaar is: veiligheid.
|
|

29-04-2010, 11:07
|
|
Vintage Member
|
|
|
|
De rotswol moet zoveel mogelijk geluid opvangen. Hoe minder doorlatend de stof, hoe minder effectief de rotswol in de basstrap.
|

29-04-2010, 11:08
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Je moet geen stof met gaten kopen, he!
Stof waar je door kan blazen, dat wil nog niet zeggen dat de partikels erdoor kunnen!
En nogmaals, als je basstraps hangen, dan gebeurt er toch niets meer? (maw, je schudt er toch niet dagelijks mee, veronderstel ik).
|

29-04-2010, 11:10
|
|
Vintage Member
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21
Je moet geen stof met gaten kopen, he!
Stof waar je door kan blazen, dat wil nog niet zeggen dat de partikels erdoor kunnen!
En nogmaals, als je basstraps hangen, dan gebeurt er toch niets meer? (maw, je schudt er toch niet dagelijks mee, veronderstel ik).
|
Ik bedoel niet dat je stof met gaten moet kopen, maar met dikke luchtdichte stof zit die rotswol daar uiteindelijk ook gewoon maar schoon te wezen (zal wel nog effect hebben, maar minder).
|

29-04-2010, 11:14
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Dat is dus wat ik bedoel
En trouwens, dat was een antwoord op de post van Jacks eigenlijk, die van jou stond er plots tussen omdat we kennelijk tegelijkertijd aan het antwoorden waren!
|

29-04-2010, 11:17
|
|
Vintage Member
|
|
|
|
Okido
|

29-04-2010, 11:19
|
|
Vintage Member
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JB
Nu, ja maar geluidstrillingen - resonanties dan?
|
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat rotswol niet (of veel minder) resoneert dan andere materialen?
|

29-04-2010, 13:10
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Ik heb het eens een Arbo achtige organisatie voorgelegd:
Citaat:
In glaswol en steenwol zitten vezels die de ogen en luchtwegen kunnen irriteren. Bij aanraking kan de huid rood worden en gaan jeuken. Hoewel van glaswol en steenwol niet bewezen is dat ze
kankerverwekkend zijn, raden we u toch aan om er zo weinig mogelijk mee in contact te komen. Als u geen bewerkingen aan dit glaswol uitvoert, zullen er vermoedelijk ook geen vezels vrijkomen.
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|