homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 11:26
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Mic Shootout - opname kerkorgel met AEA R88 en Jos C42

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Ik beluister regelmatig orgel-cd's maar daar staat nooit bij hoe de opname werd gemaakt natuurlijk.
Je vindt wat dat betreft wel wat documentatie online. Er heerst relatief grote consensus over spaced pair-opstellingen met omnidirectionele SDC's. Afstand van de mics ten opzichte van elkaar en van het orgel lopen uiteen naargelang de situatie, net als de hoogte van de opstelling.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 11:32
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauce Bekijk bericht
Alleen in het hoog is naar mijn smaak en die van een collega, nog iets teveel "ruimte" van de kerk. De aanslagen komen niet geheel door. Het is beetje te gemaskeerd door natuurlijke reverb. !
Dus zou ik toch dichter en hoger moeten met de Jos's zodat ik meer direct opneem. Maar da's niet evident met die hoogtes.
Ik heb ook nog enkele opnames te doen in een andere kerk. Het orgel staat een stuk lager en de akoustiek is een stuk beter. Daar zal ik dan ook iets van doorsturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauce Bekijk bericht
Ik zal je als je dat wilt op de hoogte houden.
Veel succes je bent in iedere geval in mijn ogen/oren op de goeien weg!
Alle info is zeker welkom. Thanks!

Henk
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 11:36
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Je vindt wat dat betreft wel wat documentatie online. Er heerst relatief grote consensus over spaced pair-opstellingen met omnidirectionele SDC's.
Groetjes,
Gert
Die Jos's zijn cardio's. . Ik zal eens wat googlen over die opnametechnieken.

groetjes

Henk
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 11:38
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Bij een instrument van dergelijke omvang zou een mp3-conversie erop neerkomen dat je een walvis in een luciferdoosje probeert te proppen. 24-bit en 44.1kHz lijkt me zeker werkbaar. Yousendit is een optie, maar misschien kan ons aller webmaster je voor de gelegenheid wat serverruimte ter beschikking stellen?

Groetjes,
Gert
Ik zal eens informeren bij de webmaster. Is het voor jullie beter een hogere samplefreq te nemen. 96khz kan mijn configuratie ook nog aan.

groetjes

Henk
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 13:52
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Misschien meteen voer voor een mix-challenge? Het lijkt me een echte uitdaging voor iedereen om hier mee aan de slag te kunnen!

Voor de challenge lever je trouwens best je bestanden in wav aan, niet in mp3.
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 14:39
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Ik zal eens informeren bij de webmaster. Is het voor jullie beter een hogere samplefreq te nemen. 96khz kan mijn configuratie ook nog aan.
Serverruimte is geen probleem. Verder afspreken kan best per PM.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 16:40
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Misschien meteen voer voor een mix-challenge? Het lijkt me een echte uitdaging voor iedereen om hier mee aan de slag te kunnen!
Waarom niet, maar dan spreek ik eerst best af met de organist wat we van plan zijn. Ik verwacht uit die hoek geen problemen maar best op zeker spelen.

Henk
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 10-08-2010, 21:06
Junior Member

Reputatie: Sander den Hollander is op goeie weg

Beste Henk,

Met zeer veel interesse heb ik naar je opname geluisterd. Aanstaande zondag ga ik opnames doen voor een cd van een orgel in het mooie Alphen aan den Rijn. Als je het instrument wilt zien: Adventskerk - Alphen aan den Rijn. Een mooi volledig pneumatisch orgel van Steinmeyer uit 1920!

De opstelling van je microfoons komen zeer veel overeen met hetgeen ik ga doen, echter dan op 2 meter breed. Ik ga werken met een AB op 2 meter en een AB op 40 centimeter op een statief van 7 meter hoog. Dan zet ik op oorhoogte op 2 meter breed ook nog een AB neer in de kerk om wat ambiance op te nemen.

Hoe ik hier audio fragmenten kan plaatsen weet ik nog niet precies, maar ik heb veel materiaal in met verschillende technieken en plaatsten in de kerk.

Groet,

Sander
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 10-08-2010, 23:23
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander den Hollander Bekijk bericht
Beste Henk,

Hoe ik hier audio fragmenten kan plaatsen weet ik nog niet precies, maar ik heb veel materiaal in met verschillende technieken en plaatsten in de kerk.

Groet,

Sander
Hallo Sander,

Lijkt me interessant om enkele fragmenten te horen van jou opnames

groeten,

Henk
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 06-11-2010, 23:22
Junior Member

Reputatie: Sander den Hollander is op goeie weg

Beste Henk,

Het is alweer een tijdje geleden, maar de opnames zijn gemaakt en op youtube is er wat van te horen: [media]http://www.youtube.com/watch?v=dYCjitYsv6k&feature=player_embedded[/media]

Het heeft wel wat voeten in aarde gehad. Twee dagen opnemen. Hardeschijf die crashed en dan nog een extra dag omdat één stuk niet goed gespeeld was.

Alles bij elkaar een leuke bezigheid, het monteren en masteren. De bedoeling van de CD is de restauratie van de kerktoren te financieren.

Ik ben benieuwd wat je van de opname vind?!

Groet,

Sander
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten