homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Ik geef de voorkeur aan:
Preamp 1: Behringer MIC2200 1 5.00%
Preamp 2: Tascam US-122L 0 0%
Preamp 3: FMR RNP 13 65.00%
Preamp 4: Tube Tech MP1A 3 15.00%
Preamp 5: RME FF800 9 45.00%
Preamp 6: GAP pre 73 2 10.00%
Preamp 7: Thermionic Culture Rooster 6 30.00%
Preamp 8: Daking mic pre/EQ 2 10.00%
Preamp 9: Universal Audio LA610 2 10.00%
Preamp 10: Great River ME1NV 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 29-04-2010, 09:45
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Mic preamp shootout: Daking, GR, Tube Tech, UA, GAP, RME, Tascam,... on vocals!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pro-life Bekijk bericht
Misschien kan je eens een case maken over hoe je met 1 preamp kan spelen met de sound, overdrive, clean, tubes, saturatie... zou ook leerzaam kunnen zijn denk ik.
Dat is min of meer gebeurd met een paar preamps.
Die resultaten kan je beluisteren op de blog => BlogPants
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 29-04-2010, 11:54
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Mic preamp shootout: Daking, GR, Tube Tech, UA, GAP, RME, Tascam,... on vocals!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeadPoet Bekijk bericht
'k wil niet ambetant doen, maar kunnen deze ook gedownload worden. Ik vind het moeilijk te vergelijken als ik moet luisteren, dan naar mijn scherm kijken (dat rechts van mij geplaatst is) en dan terug luisteren... gewoon blindelings op mute/solo knoppen duwen in mijn daw is voor mij intuïtiever..
Update: de soundbites zijn nu downloadbaar gemaakt.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 29-04-2010, 12:11
Senior Member

Reputatie: Doc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaald

Is het niet interessant om de opname telkens in de mix te plaatsen zonder eq?
Dan kan je pas echt de 'focus' van de pre beoordelen en het gevoel dat hij opwekt in de muziek.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 29-04-2010, 12:30
Senior Member

Reputatie: pro-life wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Dat is min of meer gebeurd met een paar preamps.
Die resultaten kan je beluisteren op de blog => BlogPants
Id. Had nog geen tijd genomen om het te bekijken.
Zeer uitgebreid en zeker de moeite!
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 29-04-2010, 17:44
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Rock Bekijk bericht
Is het niet interessant om de opname telkens in de mix te plaatsen zonder eq?
Dan kan je pas echt de 'focus' van de pre beoordelen en het gevoel dat hij opwekt in de muziek.
Ik twijfel daaraan. Je gaat (bijna) nooit een mic droog in de mix plaatsen.

Maar wat ik wel kan/ga doen, is een track zonder vocals in de thread plaatsen. Dan kan iedereen zelf de vocaltracks in de mix plaatsen en zijn/haar ding ermee doen. Misschien wel interessant in de beoordeling welke track nuttig kan zijn en welke niet.

Enig nadeel is desgevallend wel dat het mp3 is. Wav is allicht niet haalbaar - ik zou Billybear es moeten bevragen - en zou ik ook enkel doen als er voldoende belangstelling is. Laat jullie wat dat betreft maar horen!

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 29-04-2010, 18:31
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Probeer eens via Google documenten? 1024mb opslag en geen bandbreedte-limiet. http://docs.google.com/

En tegen de volgende shootout zwier je de oude bestanden er weer af en zet je de nieuwe er op.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 30-04-2010, 07:16
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
En tegen de volgende shootout zwier je de oude bestanden er weer af en zet je de nieuwe er op.
De shootouts hebben wel de bedoeling een lange levensduur te hebben en als naslagwerk dienst te doen. Als we na een aantal weken telkens de audiofiles verwijderen, is de test maar een kort leven beschoren.
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 30-04-2010, 10:46
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
De shootouts hebben wel de bedoeling een lange levensduur te hebben en als naslagwerk dienst te doen. Als we na een aantal weken telkens de audiofiles verwijderen, is de test maar een kort leven beschoren.
Azo!
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 01-05-2010, 17:41
Active Member

Reputatie: dennis_rhcp is op goeie weg

voor mij schiet nummer 3 echt boven uit! (zal wel grappig zijn als dat nou net de behringer is haha)

ik hoor bij de meeste geen verschillen
ben benieuwd
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 02-05-2010, 12:45
Junior Member

Reputatie: Bandini is op goeie weg

@ Dogpants,

Ik vraag me af waarom je voor lage pregain settings opteert en voor hoge output settings. Het tube-effect van de Universal audio of het ironing effect van de GAP en Great River heeft toch net veel te maken met de pregain settings?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten