homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 10:35
Member

Reputatie: ToTo is op goeie weg
Standaard Nieuwe portable: macbook pro of acer i7

Hoi iedereen,

Ik zou een nieuwe portable willen kopen en ik ben aan het twijfelen....

Ik heb er twee gevonden... (een mac of een windows portable)

De eerste:

Macbook Pro 15 " i5 processor 2.4 GHz

Details:
MacBook Pro - Apple Store (U.S.)

De tweede:

Acer Aspire 8942G-728G1TBN (2x 640GB, HD5850, BT, Blu-ray Win 7 HP) met i7 processor

Details:
ALTERNATE - HARDWARE - Notebooks - Alle Notebooks - Acer Aspire 7740-434G64Mn - Acer Aspire 8942G-728G1TBN

welke zouden jullie kiezen? Kostprijs is dezelfde... Het zou zijn om te werken op locatie met een M-audio profire 2626 en Cubase 5 studio.

Jullie mogen natuurlijk ook nog andere voorstellen doen.

Groetjes

Toto
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 10:55
Senior Member

Reputatie: Anymodrummer wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Nieuwe portable: macbook pro of acer i7

Dat hangt af wat voor jou het makkelijkste werkt, er zijn hier al te veel MAC vs PC discussies geweest.

De een vindt MAC het beste, de ander PC.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 11:05
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Hangt ook een beetje af van wat je reeds hebt aan software en licenties die je op je nieuwe systeem kunt/wilt gaan gebruiken. (denk daarbij aan bijv. Office-achtige paketten e.d.)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 12:13
Member

Hoi hoi,

Belangrijkste is voor Cubase 5 studio. Als ik er voor de rest nog iets ander mee ga doen, koop ik daar nog wel licenties voor.

Ik zou gewoon puur willen weten op prestatie niveau welke de beste zou zijn.

Groetjes

Toto
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 12:48
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Ik hoop geen pro of contra discusie op te starten.
Maar persoonlijk zou ik heden ten dage voor de Macbook opteren.
Er staat pro maar voor mij is Mac dat inderdaad ook meer.
Ik nam vroeger op pc en laptop op en nu op IMac, het draait allemaal soepeler, mocht ik een draagbare comp. nodig hebben ik ging ook om een Macbook.

Wat bij mij ook doorslag geeft wat voor jou misschien van minder belang is, is het feit dat ik ook zeker kan zijn van een goede (betrouwbare) firewire poort er boven op.

Patrick.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 14:02
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Is het voor live of vooral voor thuis?
Voor live te gaan is er enigsinds twijfel, de macbooks zijn beter gebouwd dan acers over het algemeen. Service van Acer is dan weer beter.

Kwa prestaties en features geen competitie, de Acer verslaat de Macbook hands-down (dual core I5 vs quad core I7, meer HD capaciteit, dubbele van het geheugen, firewire ook aanwezig, eSata etc...)
Hij is natuurlijk wel veel groter, dus ook een pak zwaarder.
De keuze tussen OSX of Windows is geen kwestie, Cubase draait even stabiel op beide (naar mijn ervaring ietsje beter op windows, maar verwaarloosbaar)

Bottomline: Ga je er mee op podium? Misschien beter de Macbook. Geen podium? Zonder twijfel de Acer.

Pzz
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 14:27
Member

Hoi hoi,

Bedankt al voor de antwoorden ;-)

Het zou zijn voor opnames te kunnen doen op locatie. (dus ook op een podium)

Thuis heb ik een vaste configuratie staan, met twee grote schermen en alles er op en er aan... :-)

Groetjes

Toto
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 14:27
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Hangt af van je andere apparatuur.
Ik zou een iMac 21.5 inch kopen voor dat geld.

a. Je hebt dan een veel beter scherm, wat fijn is als je ook nog andere dingen doet.
b. En van het geld dat je uitspaart koop je al een echte Neumann grootmembraan (TLM102) of een aantal SM58's met statieven.
c. Een iMac is wel geen laptop, maar wel heel goed mee te nemen (1 snoer).
d. Als je op locatie met meer kanalen gaat opnemen, heb je sowieso heel wat te versjouwen. (bv. 8 microfoons, 8 kabels, 8 statieven, 220 snoer, verdeeldoos, hoofdtelefoon, interface, firewire, plakband, papier en pen, ...)
e. Windows, zet je naast OSX erbij op je Apple, voor die paar mensen die anders in paniek raken.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 14:32
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik durf m'n Macbook Pro met een vrij gerust hart meenemen op het podium, hij is sowieso heel stevig (door het dunne scherm minder stevig dan m'n oude Powerbook denk ik), en er zijn geen onderdelen die uit de behuizing steken, zodat ze zouden kunnen afbreken.

Ook geen overbodige lichtjes die kunnen storen op het podium :P
Voor de rest is OSX een heel stabiel systeem, ik ben er gerust in dat grote Logicprojecten onstage niet gaan vastlopen (zolang de stroomkabel inzit!).
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22-04-2010, 14:35
Active Member

Reputatie: Dimitri is op goeie weg

Aangezien je thuis al schermen staan hebt zou ik toch niet voor die imac opteren, ik heb dat ook even geprobeerd maar het is toch zoveel gemakkelijker met een laptop. Na een jaar ben ik overgestapt naar een macbook pro.
Ik vind persoonlijk riddim zijn reactie zeer goed, moest ik het zijn zou ik zijn raad opvolgen. Maar jij moet zelf beslissen natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten