homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 11:55
Senior Member

Reputatie: reindp is op goeie weg
Standaard Muziek kopiŽren naar macbook pro: probleem?

Hallo,

ik probeer al mijn muziek te kopiŽren van mijn vaste mac naar mijn gloednieuwe macbook pro. Dit doe ik via een usb stick, gewoon heel de projecten kopiŽren en dan van die usb stick alles op mijn macbook pro zetten.
Mijn laptop neemt het redelijk goed over, behalve alle samples, die zijn allemaal 'offline'. Hoe komt dit? Ik heb immers mijn mappen integraal gekopieerd, waardoor je verwacht dat alle samples mee gekopieerd zijn? Dit is mij een raadsel...

Groetjes,
Rein
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 12:20
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Muziek kopiŽren naar macbook pro: probleem?

Als je je nieuwe mac voor het eerst opstart krijg je de vraag of je bestanden wilt overzetten. Volgens mij kun je deze optie later ook nog uitvoeren, maar ik kan nu even niet kijken hoe want ik zit nu achter mijn Window$-bak.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 12:58
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Ik ben geen computerman, maar het zou zeker als volgt moeten werken.

Open je project op je oude computer. Save het op je stick en sluit je project terug. Normaal, zoals Duuk ook al suggereerde, zou je in je save-venster moeten kunnen aanvinken of je de samples ook mee wil overzetten. Enkel als je dat aanklikt, zet je ook je samples mee over. Plug vervolgens je usb-stick in je nieuwe macbook, en open je project. Save vervolgens je project op je macbook, met eveneens de optie copy samples aangevinkt.

Volgens mij kom je er niet wanneer je enkel je folder versleept naar je usb-stick en die folder vervolgens overzet naar je macbook. Waarschijnlijk bevat je DAW op je macbook dan geen juiste verwijzing naar de plaats van de samples, reden waarom hij ze niet vindt (en dus als offline beschouwt).

Allicht zijn er nog andere methodes, maar deze methode zou zeker moeten werken. Ik vraag me trouwens af of er geen makkelijker methode is dan werken via USB-stick...

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:05
Senior Member

Hey,

wanneer ik het project wil saven, zie ik geen opties waarin ik kan aanduiden om ook samples op te slaan.

Ik zie enkel onderstaand venstertje (printscreen):

wat doe ik dan?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Afbeelding 17.png
Bekeken: 144
Grootte:  69.8 KB
ID: 5067  
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:08
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Mmm.
En wat gebeurt er als je op die manier je project savet naar usb, en het op je nieuwe pjoeter opnieuw opent vanop usb en terug savet op je nieuwe? Vindt je nieuwe pjoeter dan ook niet de juiste link naar je samples?
alain
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:10
Senior Member

Nee. De wave files zijn geen probleem, maar het zijn de ".alc" formaten die hij niet terugvindt...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:15
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Het is eigenlijk best als je je instrument- en sample library integraal ook op je Macbook zet (ev. met Target mode), zo kan Logic alles terugvinden.
Grts
Hugo
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:15
Senior Member

Nee sorry, het klopt niet helemaal wat ik zeg. Sommige 'alc'-formaten kan hij wel lezen. Enkel als in een alc - extensie een audio fragment is gegoten, dan kan hij het NIET lezen.

Eventjes een printscreen om te verduidelijken:

wat hieronder in het geel is aangeduid, is op mijn OUDE computer een sample, een audio fragment. Na het kopiŽren naar mijn laptop, staat die offline...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Afbeelding 18.png
Bekeken: 105
Grootte:  32.5 KB
ID: 5068  
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:29
Groupie

Ik zou het niet weten. Is je DAW dezelfde op beide computers? Wat is een .alc-extensie?
In Logic heb ik nog nooit problemen gehad met overzet, maar als ik mij niet vergis, werk jij niet met Logic, niet?
alain
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 13:33
Senior Member

Nee ik werk met Ableton. Geen idee wat zo'n extensie is... Ableton maakte die gewoon aan voor mij, en veel technische bagage heb ik niet om te ontdekken waarom
Damn... Dacht dat het eenvoudig zou zijn om gewoon al mijn materiaal naar een andere computer over te zetten, en nu blijkt dat zo'n probleem te zijn, zeg.

Iemand anders nog een idee? Ik neem aan dat er nog wel mensen op het forum zitten die hun muziek naar een tweede computer hebben gekopieerd om live te kunnen optreden?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten