homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 13-04-2010, 20:40
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Mic shootout - Phanthera / TLM103 / EVRE20 / SM7B / BDM201 / MD441 op tenorsax

Het valt me op dat in deze test de condensators precies meer het karakter van de sax te pakken krijgen. De dynamische vind ik eigenlijk allemaal een beetje tekort schieten op dat vlak.

Het kan natuurlijk ook met de plaatsing van de mic's te maken hebben.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 13-04-2010, 22:07
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Mic shootout - Phanthera / TLM103 / EVRE20 / SM7B / BDM201 / MD441 op tenorsax

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Het valt me op dat in deze test de condensators precies meer het karakter van de sax te pakken krijgen. De dynamische vind ik eigenlijk allemaal een beetje tekort schieten op dat vlak.

Het kan natuurlijk ook met de plaatsing van de mic's te maken hebben.
Ik denk dat dat komt door het feit dat de dynamische (noch de condensators) het instrument capteren zoals wij het akoestisch horen. Wij luisteren ook niet met ons oor op de kelk gericht, maar horen het "ganse" instrument. Vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat je bij dergelijk instrument, wil je het in zijn geheel opnemen zoals we het akoestisch waarnemen, je eigenlijk meerdere mics moet gebruiken, minstens niet enkel de kelk mag opnemen.

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 14-04-2010, 08:37
Senior Member

Reputatie: Doc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaald

Terzijde:
In dat opzicht misschien interessant om te bekijken hoe de saxen van Morphine indertijd werden opgenomen. Klinken heel goed en toch niet 'klassiek'
(en geven wel een sterk in de kamer gevoel?)
Ik denk hierbij aan Cure for Pain en Dawna....
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 16-04-2010, 09:32
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Toeval wilt dat ik morgen de laatste sporen van een demo van vrienden ga opnemen, aangezien de soliste niet op de eigenlijke opnames aanwezig kon zijn. Rara, tenorsaxofoon! (maar in een ander genre, meer pop/swing/party-gehalte)
Hé Bosjanet,
Hoe was het? Soundbites?
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 17-04-2010, 16:11
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Hé Bosjanet,
Hoe was het? Soundbites?
Vriendelijke groet,
alain
Phoe, viel niet echt mee. Heb een Rode NT1-A onderaan de kleppen gezet, een Rode NT-5 ter hoogte van de saxofoniste haar oren (er vanuit gaande dat de bespeler van een instrument doorgaans zelf een goede balans hoort) en een Shure Beta 57A aan de klankbeker.

Ik zal eens vragen aan de band of ze 't zien zitten of ik een soundbite plaats. Maar eerst eens terug op mijn fiets kruipen naar Laarne voor Once upon a Festival!
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 07-04-2011, 13:40
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Met alle respect voor jouw goede bedoeling. Hier heb ik niets aan.
Ik vind niet een microfoon fatsoenlijk klinken. Dat kan mogelijk doordat geen een microfoon op een neutrale plaats stond, maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand moet zijn. Ik begrijp ook niet hoe je een goed totaalbeeld wilt samenstellen uit de combinatie van - in mijn ogen - slechte onderdelen.

Mijn oordeel is hard. Sorry DogPants. Ik ben maar een amateur en heb grote waardering voor wat jij allemaal op dit forum doet. Maar hier is iets mis. Ik herken niet het muziekinstrument saxofoon.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 07-04-2011, 20:59
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

't Is wel een oude topic maar toch een reactie. Vooral omdat recent enkele topics over sax gelanceerd zijn.
De opnames klinken wel héél droog. De sax klinkt wel eigenaardig. Precies of ze de keel toegenepen wordt. Maar dat komt misschien omdat ik altijd in ruimtes opneem met behoorlijk wat galm. (zie recente opname die ik maakte van een sax).
De Brauner Phantom en de TLM103 klinken wel geheel anders dan de andere mic's in de lijst. Ze stonden ook anders opgesteld natuurlijk Maar misschien hadden die ook best voor de kelk gestaan?

Bedankt voor de soundbites!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 solo saxofoon.mp3 (1.47 MB, 49x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten