homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-08-2006, 10:01
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg
Standaard Hoeveel audio outs op cubase SX?

Ik werk met cubase SX en daar 2 ADAT outs op naar 16 'real' channel. Nu, daarvoor moet je in SX de 'subs' activeren, Voorlopig gebruik ik er dus 8 (L+R). Nu als ik 't goed heb kan ik er maximaal 10 selecteren. Dus dit wil zeggen voor 20ch.

Ligt dat aan de soundcard die die mogelijkheid beperkt of is dat cubase zelf? ik zou graag upgraden naar 24ch (dus nog een ADAT extra) maar als ik dan in cubase dan slechts 20sporen 'real' kan naar buiten routen, lijkt me dat de investering niet waard want dan verlies ik 4ch die ik niet kan aanspreken ... ?!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-08-2006, 10:46
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Hoeveel audio outs op cubase SX?

cubase kan zoveel kanalen aan als uw soundcard en pc aankunnen
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-08-2006, 10:49
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg

Jaja gewoon tracking kanalen eh, maar ik bedoel 'fysieke' out-routing. Dus via de interne mixer de 'bussen' selecteren, en daar geraak ik maar tot bus10 ...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-08-2006, 12:05
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

je kan ook kanalen routen naar de outs van uw soundcard, maar dan moet uw soundcard dat aankunnen. limits op uw subs hangen af van uw versie van cubase.

cubase/nuendo wordt dikwijls in grote studio's gebruik enkel als editor/hd recorder, het mixen gebeurt door analoge consoles met 40+ kanalen en outboard, men stuurt de kanalen van cubase via de convertors naar de mixer om te mixen, en neemt de masterchannel dan weer op om alles op 2 sporen te zetten in cubase of iets anders (tape/digitale toestellen zoals de alesis masterlink/...) om naar de masterstudio te sturen. Wat nu de laatste jaren ook veel gebeurt is dat men in the box (in cubase dus) alles compresseerd/eqt/sfxed en dan alles via een analoge summing box (zoals de API 8200/Neve 8816) mixt. Het kan zeker softwarematig, maar de hardware moet mee willen doen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-08-2006, 13:10
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Bij Cubase SX3 zien 24 fysieke kanaaltjes er zo uit:

Zoals je ziet, no problem!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten