homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 13:23
Junior Member

Reputatie: JantjeB is op goeie weg
Standaard Audio en video tegelijk opnemen met webcam en Tascam 122 mkII

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een stukje software waarmee ik, via een webcam, video en degelijk geluid kan opnemen.

De opzet is de volgende :

Een Hercules Webcam
Een Tascam us 122 mkII, 1 micro zang en 1 micro voor de gitaar, beiden zijn direct op de Tascam aangesloten.
PC met voldoende kracht voor zowel Audio als Video te streamen (Webcam is nu niet bepaald gekend voor zware video-stream).

Kort komt het er dus op neer dat de stream die komt van de Tascam de micro moet zijn van de Webcam en dus niet het Webcam-microtje of die van de PC ('t is ne laptop).
Als ik een micro aansluit aan de PC lukt het wel om deze micro te gebruiken, echter, met de standaard bijgeleverde Webcam-soft (Webcam Station Evolution SE) lukt het mij niet de Tascam te gebruiken. Ik kan hem echter wel selecteren, maar hij blijft hardnekkig het ingebakken pc-microtje gebruiken.

Hoe ik de Tascam het best gebruik voor geluid naar mijn pc te struren bij een puur audio-project, daar vind ik hier een overvloed aan informatie, maar video-audio combinatie vind ik niet echt.

Thx...
Jan
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 13:28
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Audio en video tegelijk opnemen met webcam en Tascam 122 mkII

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JantjeB Bekijk bericht
Hoe ik de Tascam het best gebruik voor geluid naar mijn pc te struren bij een puur audio-project, daar vind ik hier een overvloed aan informatie, maar video-audio combinatie vind ik niet echt.
Tja, dit is een audioforum...

Misschien eens op een videoforum proberen?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 13:52
Senior Member

Reputatie: Anymodrummer wordt hier goed onthaald
Post Re: Audio en video tegelijk opnemen met webcam en Tascam 122 mkII

Windows movie maker?

Video input, je webcam selecteren, en audio input je tascam.

Dat lijkt me toch het meest logische.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 14:12
Junior Member

@Pierke, ik volg je redenering hoor, maar audiomensen zijn vaak ook nauw verbonden met video. 't Was dus een gokje.....

@Animodrummer, thx, ik had zover nog niet gedacht. Deze avond eens gaan proberen se.

Jan
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 14:24
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Ik weet niet of je met Windows Movie Maker 'live' kunt filmen. Heb je de Tascam US-122 MKII als standaard geselecteerd in Windows zelf?

Kan je het geluid niet apart opnemen, en achteraf op de video plakken? Omdat je gelijktijdig opneemt op dezelfde computer, zou de lengte dezelfde moeten zijn (heb ik toch zo ervaren op mijn vorige laptop).

Ik heb vroeger nog opgenomen met Sony Vegas Pro, en daarbij zat een 'hulpprogramma' om live te filmen, en met dat hulpprogramma heb ik zonder problemen met de Tascam US-144 kunnen opnemen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 14:44
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Het probleem zit hem in de synchronisatie.
Zelf heb ik combinaties van video-camera inclusief geluid, met kwaliteits stereo opnames.
Logic (Apple) kan het geluid uit de video importeren en exporteren zodat het gemengd of vervangen kan worden door de kwaliteitsopname.
Ondanks alle mooie mogelijkheden is het mij nog niet gelukt om de signalen precies synchroon te krijgen.
Pas in ieder geval op met:
- het ongelijk starten van beide apparaten,
- pauzeren van de video of de audio,
- het verschuiven, knippen, en/of oprekken van de tracks.
Misschien een idee:
Een geluidskabeltje van je audio naar je video-cemara.
De opgenomen signalen moeten nu zo op elkaar lijken dat synchronisatie achteraf simpeler wordt.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 15:03
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radix Bekijk bericht
Het probleem zit hem in de synchronisatie.
Daar heb ik geen problemen mee als ik zowel geluid als video op dezelfde laptop opneem.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 15:17
Junior Member

Als ik met de externe micro direct op de pc aangesloten werk, dus niet over de Tascam-interface, lukt het vrij aardig hoor.
Deze avond zal ik hierover uitsluitsel hebben.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 15:18
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JantjeB Bekijk bericht
Als ik met de externe micro direct op de pc aangesloten werk, dus niet over de Tascam-interface, lukt het vrij aardig hoor.
Deze avond zal ik hierover uitsluitsel hebben.
Nogmaals: heb je de Tascam US-122 MKII als standaard geselecteerd in Windows zelf, en evt. zelfs je interne microfoon & lijningang uitgeschakeld?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 15:22
Junior Member

Dit is wat ik dus deze avond allemaal ga nakijken en uittesten.
Ik zit efkes sound-lam nu, ben op het werk. Ik laat het in elk geval in dit topic weten.

Jan
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten