Ik weet niet of dit in de beginners forum moet gepost worden omdat ik geen echte beginner ben, maar ik ben ook geen expert. Ik heb een probleem om te beslissen welk DAW voor mij de beste is (wel evident van de titel

)
Geschiedenis: Twee jaar gebruik van Cubase SX3 aangesloten met een paar Line 6 toestellen (eerst Tone Port UX1, nu POD LiveX3). Ik heb één volledige cd opgenomen, plus drie demos met deze set up en ik ben min of meer tevreden maar.....
Ik ben van aard een gitarist/bassist/zanger dus geen drummer. Mijn drums worden met Addictve Drums gemaakt (geen midi controller; alle beats gemaakt met muisje (veel werk)) Alle de magie gebeurt in mijn laptop (niet echt krachtig)
Inderdaad nu met de tijd zit ik met een probleem. Cubase is te grote. Veel te veel cpu belasting. Ik heb ook besloten om mijn X3Live aan de kant te zetten en een Tone Port KB37 te kopen (die heeft een midi keyboard.....geen muisje meer voor de drums joepie) Maar dat zal ook zorgen voor wat cpu belasting.
Ik heb op de internet gezocht en gezocht en gezocht naar een vervanger voor Cubase maar zij zijn te duur of ook te grote. Ik moet professionele qualiteit opnames kunnen maken anders heeft het voor mij geen nut.
En nu komt het. Ik heb een stuk of vier op het oog:
Reaper
Cubase Studio 5
Ableton Live Intro
Reason Record
Dus mijn vraag is welke zou de beste zijn voor mij qua prijs/qualiteit.
Als nodig is zal ik een nieuwe computer kopen maar dat is niet echt wat ik wil doen.
Alle hulp/opinies hieromtrent zijn welkom maar aub niet te technisch worden....ik ben muzikant en ik ben bang van veel grote worden
Grts
Warlock