homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 25-03-2010, 08:42
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Mic shootout: RØDE NT5 - t.bone EM700 - Shure Beta 58A

Ter info: wij hebben de t.bones es gestest op een vleugelpiano. De resultaten staan ook op het shootout-subforum.
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 27-03-2010, 14:39
Senior Member

Reputatie: Speeddemon is op goeie weg

Bij nadere beluistering over m'n Beyer DT990 Pro phones, heb ik het idee dat Clip 1 meer 'Chinees' tophoog heeft.

Ik kan er i.i.g. niet mee zitten dat ik 179 euro voor een NIEUWE SET Røde NT-5's heb betaald. (Ebay fout van de verkoper, die wel netjes de enkel-prijs dan aanhield, ook al had ik 3x heen en weer gemaild om duidelijk te maken of het om een enkele of een set ging)

Ik heb nog een MXL 604s erbij; nog niet getest, maar ik kan me zo voorstellen (ook na alle reviews van de MXL 603s) dat die ook richting de T.Bone zal klinken.
2e hands gekocht, met de bedoeling als hi-hat mic o.i.d.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 27-03-2010, 17:00
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Wat is "chinees tophoog"?
alain
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 28-03-2010, 20:56
Senior Member

Reputatie: Speeddemon is op goeie weg

Waar veel goedkope mics last van hebben; een bump rond de 7-9kHz, die door moet gaan voor 'air' en 'presence' en men vaak in het begin het idee geeft dat een microfoon mooi open en helder klinkt, maar na een paar maanden wordt het vaak duidelijk dat het eerder krasserig, schel of dun is, dan mooi helder.
Er zijn talloze kwaliteitsmics die een helder tophoog hebben, maar dat is vaak een aangenamer tophoog, dan dat van veel goedkope Chinese mics, uitzonderingen daargelaten. De MXL V67G is een goed voorbeeld van hoe een mic ook smooth kan klinken, terwijl de MXL 2001 (en ik meen ook de 2003) destijds volledig afgebrand werden op homerecording.com/bbs vanwege het krasserige top-hoog.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten