homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 14:18
Junior Member

Reputatie: Audioblend is op goeie weg
Standaard Re: Mic shootout: RØDE NT5 - t.bone EM700 - Shure Beta 58A

Mooie test, cool dat mensen de tijd nemen voor zoiets!
Wat ik voorafgaande niet helemaal snapte was dat er 2 'soortgelijke' condensatoren worden getest tegenover een dynamische mic.

(Alles tot nu toe beluisterd op de speakertjes+geluidskaart van mijn Toshiba laptop, dus niet helemaal ideale omstandigheden)
Nummer 2 is inderdaad de dynamische, verder heb ik geen ervaring met de NT5's en de EM700's dus geen idee hoe ik ze uit elkaar moet halen zullen we maar zeggen. Ik vind persoonlijk de 1e iets scheller in het hoog, maar dat verschil is te verwaarlozen.

Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag, gezien het niet zo heel grote verschil tussen de NT5 en de EM700 denk ik dat veel mensen vanaf nu niet standaard op de Rode's afgaan. Voor iedereen die maar weinig gebruik maakt van dit soort condensatoren(zoals ik) is de EM700 denk ik de ideale oplossing voordat men investeert in echt goede en dus ook duurdere condensatoren.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 14:56
Active Member

Reputatie: blackandwhite is op goeie weg

Mijn oren hebben nog tweinig ervaring om een gok te wagen, alleen vind ik het wel grappig! Op vele discussie's in deze forums worden de budgetmerken afgekraakt tot in de grond. Maar nu er eens een degelijke test gedaan wordt(simultaan en in de zelfde kamer), kunnen ze de budgetmic er niet uithalen?

Zou het dan toch psychisch zijn?
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 15:08
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackandwhite Bekijk bericht
Zou het dan toch psychisch zijn?
Dit forum valt best nog mee wat het "de grond inboren van budgetmerken betreft". Er zijn er ergere. En by the way: een set Rode NT5 versus t.bone is ook weer zó geen grote kwaliteits- en budgetstap in het grotere heelal der microfoons. Het verwondert me helemaal niet dat niemand er in slaagt om grote verschillen tussen de samples waar te nemen.

Tenslotte, dat het eerder "psychologisch" is, daar hoef je mij alvast al lang niet meer van te overtuigen...

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 18:47
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Komaan, nog een paar reacties voor ik het resultaat post!
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 24-03-2010, 21:32
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Nieuwsgierig, nieuwsgierig, nieuwsgierig...
Komaan mannen, is een interessante test. Er kunnen nog wel wat reacties bij, lijkt mij.
alain
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 24-03-2010, 21:45
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Vooruit dan maar, hier de resultaten:

Microfoon 1: t.bone EM700
Microfoon 2: Shure Beta 58A
Microfoon 3: RØDE NT5
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 24-03-2010, 21:49
Groupie

Kijk es aan. Pleit, wat deze test betreft, alvast in het voordeel van de t.bones, in hun verhouding tot de Rodes. Zoals ik al zei, ik vind het verschil tussen de twee - wat klank betreft - echt te verwaarlozen. Alleen geen idee of het verschil in prijs eventueel een verschil in duurzaamheid zou kunnen rechtvaardigen.
Toffe test. Meer van dat!
alain
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 24-03-2010, 23:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Allright, ik heb er de cheapo uitgehaald. Maakt dat mij nu een een pro?

Nee, serieus, dit is inderdaad een mooi pleidooi voor de t.bone set! Het verschil is klein met de Rode, veel kleiner dan wat je zou durven concluderen als je de prijs gezien hebt! Well done!
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 24-03-2010, 23:49
Vintage Member

Heb ik nu mijn geld weggegooid aan die RØDE NT5's? Zal uit tests in de toekomst moeten blijken. Ik heb de indruk dat de RØDE's meer definitie hebben, wat je vooral merkt als je melodische instrumenten (piano, gitaar, ... alles behalve drum) speelt, en als je het proximity effect gebruikt/tegenkomt (dan klinken de t.bone's behoorlijk 'wollig'). Maarrr ... Ik kan dat niet met de volle objectieve 100% zekerheid zeggen, want ik heb ze op die instrumenten nog niet naast elkaar gezet op dezelfde bron.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 25-03-2010, 08:12
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Ik kan dat niet met de volle objectieve 100% zekerheid zeggen, want ik heb ze op die instrumenten nog niet naast elkaar gezet op dezelfde bron.
Dat ruikt naar een nieuwe test!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten