homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Welke zijn jouw favoriete rapmics (je mag op meerdere stemmen)?
Mic 1 7 10.77%
Mic 2 6 9.23%
Mic 3 5 7.69%
Mic 4 12 18.46%
Mic 5 3 4.62%
Mic 6 9 13.85%
Mic 7 1 1.54%
Mic 8 44 67.69%
Mic 9 12 18.46%
Mic 10 13 20.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #41 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 17:54
Senior Member

Reputatie: Joram wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Mic Shoot-out: De "beste mic voor rap" voor u getest!

Zal ik een nieuwe account aanmaken en 7 toch nog een stem geven...
Joram
Met citaat reageren
  #42 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 18:00
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joram Bekijk bericht
Zal ik een nieuwe account aanmaken en 7 toch nog een stem geven...
Joram
Dat zou tegen de forumregels zijn he
Rikke
Met citaat reageren
  #43 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 18:08
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik moet zeggen, navenant er hier tegenwoordig zoveel rappers achter "de beste microfoon" komen vragen, komt hier verrassend weinig respons van onze rappende medemens .

Komaan jongens, laat eens van jullie horen.
Met citaat reageren
  #44 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 19:17
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Ik moet zeggen, navenant er hier tegenwoordig zoveel rappers achter "de beste microfoon" komen vragen, komt hier verrassend weinig respons van onze rappende medemens.
Mja, ik mis anderzijds ook wel nog wat meningen en stemmen van "anciens", om eerlijk te zijn. Zou er dan toch een zekere verbrandingsangst zijn?
alain
Met citaat reageren
  #45 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 19:23
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Ik moet zeggen, navenant er hier tegenwoordig zoveel rappers achter "de beste microfoon" komen vragen, komt hier verrassend weinig respons van onze rappende medemens
De homo-arrembíus

rikke
Met citaat reageren
  #46 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 19:24
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Ik vind het wel een beetje zielig voor de makers van mic7...
Arme mic nummer zeven, ik heb met hem te doen. Maar wat niet is, kan nog komen...
Met citaat reageren
  #47 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 19:27
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Citaat:
De homo-arrembíus
Huh?
Met citaat reageren
  #48 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 20:07
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
De homo-arrembíus
Waar blijf je ze toch halen!

Ik heb zonet ook gepoogd in alle onafhankelijkheid en onpartijdigheid te stemmen. Heb enkel geluisterd naar de soundbites "in the mix", aangezien daar mijns inziens de "proof of the pudding" ligt.

Ik hou van mics 1, 3, 4, 5 en 8. 1, 3, 4 en 5 klinken redelijk "middy", met focus op het midden (begrijpelijkheid) van de stem zonder geen al te grote proximity, en liggen daardoor mijns inziens "van nature" (er is niet ge-EQ'd, behalve wat laag beneden de 40Hz weggeknipt) goed in de mix. Ze klinken minder helder dan de 8, maar dat is mijns inziens geen bezwaar in het licht van het geheel, integendeel. 8 klinkt helderder, maar op een aangename wijze. Klinkt alsof er een soort presence-boost in zit, maar op de voor de rapper zijn stem goeie frequentie(s). Allicht is mijn oordeel ook iet of wat beïnvloed door het iets hoger volume van de vocal. 9 kinkt ook helder, maar op een voor mij onaangenamere manier. Ben er in dit geval geen fan van. 2 klinkt redelijk "gescoopt" in het mid en bevat te veel laag. Evenmin fan. 6, 7 en 10 vind ik niet slecht klinken, maar springen er ook niet echt uit.

Nu, geen enkele klinkt naar mijn aanvoelen "slecht". Mits de nodige EQ ben ik van oordeel dat elke mic in deze omstandigheden een bruikbaar resultaat oplevert. Ben ook hoe langer hoe meer overtuigd van het feit dat er eigenlijk geen (of toch maar weinig) slechte mics bestaan. Maar geconfronteerd met verschillende opties merk je wel dat de ene mic zich beter leent tot een bepaalde stem/genre/doelstelling dan de andere.

Mocht er interesse bestaan, dan wil ik gerust ook eens de iets meer high-end soundbites van de shoot-out blind posten, samen met de winnaar(s) van deze test. Benieuwd wat dan het resultaat zou zijn...

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #49 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 20:54
Active Member

Reputatie: Rage is op goeie weg

Ik zou best wel de wat meer high-end microfoons willen horen :P

Ik wil ook weten op welke microfoons ik nou gestemd heb xD, heb je nog goede manieren trouwens om zo'n shoot-out te doen? Ik ben namelijk van plan dit ook een keertje te doen (kan nog wel even duren), een beetje meer hip-hop anno 2010 (no offence, ik ben zeker blij dat je de moeite neemt voor dit) zodat de rappers hier er zich makkelijk mee kunnen vergelijken.
Met citaat reageren
  #50 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 21:21
Senior Member

Reputatie: bas hensing wordt hier goed onthaald

4 Goed

8 Goed en veel lekkerder gerapt

10 vind ik, met foto-finish, het best klinken in deze mix
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten