homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Welke zijn jouw favoriete rapmics (je mag op meerdere stemmen)?
Mic 1 7 10.77%
Mic 2 6 9.23%
Mic 3 5 7.69%
Mic 4 12 18.46%
Mic 5 3 4.62%
Mic 6 9 13.85%
Mic 7 1 1.54%
Mic 8 44 67.69%
Mic 9 12 18.46%
Mic 10 13 20.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 11:40
Senior Member

Reputatie: pro-life wordt hier goed onthaald
Standaard Re: De "beste mic voor rap" voor u getest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pro-life Bekijk bericht
Maar ik zoals ik al zeg is het zoals spelen op de lotto... verschillende parameters spelen mee die ik niet ken of controleer.
M'n zinsbouw is ook fantastisch als ik gehaast bent
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 17:34
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Mic Shoot-out: De "beste mic voor rap" voor u getest!

Ik heb de sounbites mooi onder elkaar geplaatst in een daw in een laptop en die op de hifi aangesloten. Zo kon ik de tracks naar hartelust solo'en om ze te vergelijken.

De droge vocals vond ik 4, 8, 9 en 10 de beste.

Bij de mixen bleven 4, 8 en 10 favoriet, maar nummer 9 viel af.

Blijven dus over: 4, 8 en 10, met een duidelijke voorkeur voor 8, zowel droog als gemixt.
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 18:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ben ik de enige die 8 té veel proximity vind hebben?
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 18:07
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Ben ik de enige die 8 té veel proximity vind hebben?
Neen. Ik ga voor microfoon 2
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 22-03-2010, 18:12
Member

Reputatie: Siberia_Studio is op goeie weg
Standaard Re: De "beste mic voor rap" voor u getest!

8 voor live werk

9 en ZEKER 10 voor studio opname om dan te gaan mixen. Zijn in mijn oren het "rijkste".

nu pas op. moest het een behringer zijn, ik zou die er zeker uithalen als de beste....
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 12:27
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Al 28 uitgebrachte stemmen. Niet mis, maar nog té vroeg om de juiste volgorde bekend te maken, lijkt mij. Hoe méér stemmen, des te representatiever en verantwoorder de conclusies.
Bij deze dus nog een warme oproep ten aanzien van diegene die de test nog niet hebben gedaan.
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 13:47
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Yeah ik heb weer monitors

Mijn favouriet is #6.
Ik vind hem een tikje freaky klinken op de rappers stem, de voiceing van de mic haalt het "accent of dat rollende rappersdialect" (hoe leg je dat nu uit) wat naar voren. Deze mic klinkt imho smooth als een motherfucker..

Welke ik verder werkbaar vond waren:
2-alleen erg donker, en veel prox effect
5-gewoontjes
7-lijkt op een goede mic, maar de voicing ervan past gewoon niet op deze stem
8- (de meest gekozen mic) ik vind hem alleen net teveel inyourface. Goed voor een radiohit. Niet voor een karakteristieke underground mixtape.
9 en 10
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 14:17
Active Member

Reputatie: Rage is op goeie weg

Ik vondt 4 en 8 het beste klinken, vooral 8. Lekker upfront, 4 kon ik ook helemaal afluisteren. De andere mics heb ik direct uit gezet.
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 17:14
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Al 28 uitgebrachte stemmen. Niet mis, maar nog té vroeg om de juiste volgorde bekend te maken, lijkt mij.
Tuurlijk, het mag een beetje spannend blijven, hè

En de wolk pro-nummer-acht lijkt met het verstrijken van de tijd wat uit te regenen. Nog beetje afwachten lijkt me dus inderdaad wel wijs.

Laatst gewijzigd door Pierke; 23-03-2010 om 17:19
Met citaat reageren
  #40 (permalink)  
Oud 23-03-2010, 17:46
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Ik vind het wel een beetje zielig voor de makers van mic7...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten