homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Welke zijn jouw favoriete rapmics (je mag op meerdere stemmen)?
Mic 1 7 10.77%
Mic 2 6 9.23%
Mic 3 5 7.69%
Mic 4 12 18.46%
Mic 5 3 4.62%
Mic 6 9 13.85%
Mic 7 1 1.54%
Mic 8 44 67.69%
Mic 9 12 18.46%
Mic 10 13 20.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 16:33
Senior Member

Reputatie: Splanky wordt hier goed onthaaldSplanky wordt hier goed onthaald
Thumbs up Re: De "beste mic voor rap" voor u getest!

Leuke test!
Jerraonthebeat; luister je even mee?!

Mijn voorkeur is ook nummer 8, omdat die wat mij betreft het mooist/duidelijkst overeind blijft in de mix, met name in het latere stuk.

Groet'n,
Splanky
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 18:01
Senior Member

Reputatie: Livius wordt hier goed onthaaldLivius wordt hier goed onthaald
Standaard Re: De "beste mic voor rap" voor u getest!

Voor mij ook nummer 8 omdat hij warm en vol klinkt zonder aan definitie in te boeten, wat in de mix voor een aangename stem met goede intelligibiliteit zorgt. Wederom knap werk van Alain&Co, ik volg de blog trouwens altijd met veel interesse, mooi opzet!
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 18:20
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Nice mannen, precies al wat animo op de enquête.
Laat de reacties maar komen!
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 19:09
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Mooie post!

Ik zit niet in de raps, maar in deze test vond ik nummer 8 het meest helder en open klinken. Dit bleef ook in de mix mooi overeind staan.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 20:09
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Ben ik de enige die nu ZO van harte aan het hopen is dat nummer 8 de SM58 is?

IZ.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 21:35
Member

Reputatie: waar-van-daan is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht

IZ.
Ja, ik hoop op de ontdekking van de eeuw... dat we voor de gek gehouden worden en dit stiekum een superlux mic is van €12,50! Als het een duurdere is gaat het me geld kosten want ik moet hem hebben!
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 21:43
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Ik vind ze allemaal goed op elkaar trekken, en vind niet dat er opmerkelijk goede of opmerkelijk slechte tussen zitten. Ik ben niet gewend van op zo'n details te letten, op dat vlak is mijn gehoor echt niet ontwikkeld.

Ik heb naar alles geluisterd, en dan mijn bevindingen opgeschreven terwijl ik naar de gemixte versies luisterde. De kans is groot dat als ik nog eens luister, helemaal andere bevindingen zou opschrijven.

1. schel
2. nog redelijk goed
3. dun & schel
4. klinkt nogal gewoontjes
5. dunnetjes en nogal dof
6. klinkt vlakker, niet echt 'interessant'
7. ik heb de indruk dat hij langzaam dichter komt na zijn inzet
8: neutraal, maar wel stukken opmerkelijk beter gerapt
9: klinkt nogal ... goedkoop, alsof de dynamiek niet consistent is
10: ik hoor z'n tong/speeksel nogal veel
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 22:25
Senior Member

Reputatie: flexalize wordt hier goed onthaaldflexalize wordt hier goed onthaald

Nice test, super post! 1 & 8... klinken wat mij betreft nog transparant, dus meest eerlijk. Prettig in mijn gehoor en verstaanbaar en ook inderdaad hoeveel variatie zit er in de zang? qua dynamiek wel een verschil te bepalen, hoeveel de mic doorlaat..

Laterz,
Flexalize
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 22:38
Senior Member

Reputatie: S-Style is op goeie weg

Geweldig initiatief dit! Want de vraag ''Wat is de beste rap microfoon?'' kwam wel heel vaak naar voren viel mij op, zelf vind ik dat nummer 8 het lekkerste klinkt, omdat hij naar mijn gevoel ook het lekkerste in de mix valt op één of andere manier! Nice job!
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 21-03-2010, 09:25
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht

IZ.
Ik hoop het ook, maar ik vermoed er één van de Sennheizers achter steken (Ik gok de MD-441).
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten