homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Welke zijn jouw favoriete rapmics (je mag op meerdere stemmen)?
Mic 1 7 10.77%
Mic 2 6 9.23%
Mic 3 5 7.69%
Mic 4 12 18.46%
Mic 5 3 4.62%
Mic 6 9 13.85%
Mic 7 1 1.54%
Mic 8 44 67.69%
Mic 9 12 18.46%
Mic 10 13 20.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #101 (permalink)  
Oud 25-03-2010, 22:58
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Mic Shoot-out: De "beste mic voor rap" voor u getest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
als je goed kijkt zie je dat geen enkele pro hier op't forum meedoet aan éénder welke mic shoutout..
ten eerste omdat't weinig zinvol is voor ons, aangezien we al die micro's zélf persoonlijk getest hebben, en op die manier alle bovenstaande onbekende factoren zélf kunnen uitsluiten wat voor ons een duidelijker resultaat geeft.
ten tweede omdat we (hoe arrogant het ook klinkt) er onze tijd niet willen insteken om te luisteren naar dingen die we al kennen..
en ten 3de inderdaad om onze credibiliteit niet aan te tasten door "fout" te kiezen in een test met zoveel onbekende factoren.. met wat positionering-spielerei en een bepaalde ruimte kan je perfect een SM58 met wisselen met een S7 of een E945 ofzo..
Komkom… noem het masochisme, naïviteit of wat dan ook, maar ik gooi m'n reputatie (of het schrijnende gebrek daaraan) keer op keer met een duivels genoegen te grabbel in dit soort tests – en ik steek er zonder uitzondering heel wat uit op. Alsof je plots onfeilbaar zou zijn zodra je met audio je boterham moet verdienen…

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #102 (permalink)  
Oud 25-03-2010, 23:32
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Alsof je plots onfeilbaar zou zijn zodra je met audio je boterham moet verdienen…
verre van.. dat hoor je mij zeker niet zeggen..

ik leer ook nog elke dag bij over welke micro's cooler zijn dan andere..
Met citaat reageren
  #103 (permalink)  
Oud 26-03-2010, 00:58
Active Member

Reputatie: lebegge is op goeie weg

Vind het wel grappig,
op gearslutz was er ook onlangs een shootout tussen de NT1 en een Neumann U87... En ook daar kwam de NT1 er als eerste uit.

Ook denk ik dat hier toch veel mensen op die rode gestemd heeft omdat andere dit ook gedaan hebben.
Zo was er onlangs die link naar die video hier op het forum(video van een uur op youtube) waar dit duidelijk werd uitgelegd, als ze zeggen dat die beter gaat klinken ga je echt zoeken naar waar die anders klinkt. En gewoon omdat je je gehoor dwingt om iets anders te horen ga je ook iets anders horen.

Wedden we dat als je hier 2 keer helemaal dezelfde opname op het forum zet en zegt dat ze allebei een andere mic zijn dat mensen gaan zeggen die klinkt beter of die klinkt beter en echt verschillen gaan horen. Omdat ze verschil willen horen.

Dat zou nog is een proef zijn zo gewoon in een grote shootout twee keer dezelfde opname ertussen zetten, en dan afvragen hoeveel gaan het eruit halen.
Ik moet zeggen ik zou er ook in trappen, onrechtstreeks worden we toch altijd beïnvloed door wat we gelezen hebben.
Als je bijvoorbeeld gelezen hebt dat er meer hoog in zit ga je je zoizo daarop concentreren en kan je dan nog eerlijk en neutraal beoordelen...

Pas op ik vind zo'n shootout interessant en dan vooral omdat het aantoont dat de "grote" niet altijd winnen.
Maar voor de rest zou ik het niet echt als een waardemeter aanschouwen en vooral voor jezelf nog is gaan testen, wat voor jou het beste is. (Maar weer kan je dan nog neutraal oordelen als je hebt gelezen dat die mic nou de beste was)
Met citaat reageren
  #104 (permalink)  
Oud 26-03-2010, 01:12
Active Member

Reputatie: Rage is op goeie weg

Dat was wel een Rode NT1-a gemod door Michael Joly, volgens mij met een U47-achtige capsule.
Met citaat reageren
  #105 (permalink)  
Oud 26-03-2010, 09:10
Member

Reputatie: Jorisvg is op goeie weg

Ik ga nog even de Rode NT1-A testen, nu ben ik toch wel heel erg benieuwd. de C3000b Klonk naar mijn mening ook erg interessant.

Denk dat ik dit ga doen in combinatie met een GAP Pre 73! ik denk toch dat ik hiermee tot vooruitstrevende resultaten kan komen...
Met citaat reageren
  #106 (permalink)  
Oud 27-03-2010, 08:13
Member

Reputatie: waar-van-daan is op goeie weg

Ik zeg een daverend succes en voor herhaling op regelmatige basis vatbaar!

Subrubriek "Test van de maand" zou een welkome aanvulling zijn voor een verzameling van gegevens mbt aanschaf van apparatuur! ik denk aan:

mics tussen €500 en €1000
boven de €1000
Losse preamps
Galm plugins
enz enz...

Ik lees het in in ieder geval graag, heel graag!
Met citaat reageren
  #107 (permalink)  
Oud 27-03-2010, 10:15
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waar-van-daan Bekijk bericht
Ik zeg een daverend succes en voor herhaling op regelmatige basis vatbaar!

Subrubriek "Test van de maand" zou een welkome aanvulling zijn voor een verzameling van gegevens mbt aanschaf van apparatuur! ik denk aan:

mics tussen €500 en €1000
boven de €1000
Losse preamps
Galm plugins
enz enz...

Ik lees het in in ieder geval graag, heel graag!
Voel je vrij!
Rikke
Met citaat reageren
  #108 (permalink)  
Oud 28-03-2010, 07:29
Senior Member

Reputatie: Joram wordt hier goed onthaald

Indien niet iedereen het zag kan je meer 'rap' microfoons vergelijken op BlogPants

Groeten,

Joram
Met citaat reageren
  #109 (permalink)  
Oud 28-03-2010, 10:23
Senior Member

Reputatie: frederikdefyn wordt hier goed onthaald

Wederom dikke merci, dit helpt goed om een beetje overzicht te krijgen over micro's. Nu is mijn kennis nog beperkt hoewel al uitgebreid met de vorige shootout.

Mijn selectie van mics die er uit sprongen:
1e keer luisteren
uit de mix
sample 2
sample 3
sample 7
sample 8
sample 10

in de mix
sample 1
sample 3
sample 4
sample 10

2e keer luisteren (twee dagen later)
in de mix
sample 2
sample 4
sample 6
sample 7
sample 10

uit de mix
sample 6
sample 7

Besluit: sample 4, 6, 7 en 10 worden het voor mij. De anderen sprongen er uit, maar niet zo hoog als deze.
Met citaat reageren
  #110 (permalink)  
Oud 29-03-2010, 07:25
Member

Reputatie: waar-van-daan is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Voel je vrij!
Rikke
Dat zou ik graag (heel graag) doen. Heb al zitten bedenken hoe ik mijn steentje bij kan dragen, spijtig genoeg schiet mijn verzameling apperatuur tekort om daar een goede uitgebreide test neer te zetten zoals deze...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten