bandposters
Yeah, ik heb ze af! Ein-de-lijk. Het was een grote klus, maar mijn bandposters zijn af. Vanaf het begin: Het zijn eigenlijk etsen, de "droge naald" techniek: Je neemt een koperen/messing/zink/whatever plaat en een hardstalen naald en krassen maar. Je tekent de hele poster met de hand uit in die plaat. In spiegelbeeld... Omdat het een poster moest worden moet je wel ff een flinke plaat nemen, ik heb een A2 formaat gebruikt. Dit duurt dagen, omdat het graveren best zwaar gaat, en ik veel gepriegel in de poster wilde.
Dan het juiste papier vinden. Een grote drukpers (ik werd eens geboekt door de kunstacademie hier in Rotterdam, ze hadden geen geld, heb ik een deal gemaakt dat ik de grafiekwerkplaats mocht gebruiken als ik wilde yeah).
Je knikkert je papier in een bad water. Dan smeer je de hele plaat in met inkt. Dan haal je alle (zeer taaie plakkerige) inkt er weer vanaf met telefoonboekpapier. Dan nog een keer na met vloei. Dan leg je hem op de pers, nat papier erop, drukken, en hebbes! Eén is af.
Ik heb er 15 gemaakt in 7 uur drukken, niet echt massaproductie nog dus. De volgende wordt weer een zeefdruk...
Nu alleen nog wat accentjes inkleuren en beletteren, met de hand of course. Wij gebruiken deze als een soort van dank aan fijne lokaties waar we speelden/nog gaan spelen. Bijvoorbeeld Café de Ooievaar, daar hebben we twee keer gestaan en nu boekt ie ons weer voor Koninginnedag. Daar komt er dan een te hangen. Als dank.
(voor de Rotterdammers: Check de Euromast en de Erasmusbrug)
Rikke
Intel Imac - Motu 8pre - Motu 828 - Alesis M1 active MK2 monitors - Golden Age Pre73 - Oktava's MK012 - T.bone Rb500 - ADK Hamburg - SM58's - MD421 - Zoom H4 - en een boel oude mics en echte nonplugin instrumenten. Nu nog beter leren wat ik er mee moet doen...
Laatst gewijzigd door Rikke; 18-03-2010 om 13:35.
|