homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 11:47
Member

Reputatie: Nastorius is op goeie weg
Standaard Bestellen via het internet: waar? betrouwbaar?

hallo,
ik ga wat nieuw materiaal aanschaffen en ben zo wat winkels aant het vergelijken.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk via internet bestellen.
Kunnen jullie mij goedkope en betrouwebare sites geven aub.
Ik heb dit nog nooit gedaan dusja ...

merci
Nasta
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 12:03
Active Member

Reputatie: jeetn is op goeie weg
Standaard Re: Bestellen via het internet: waar? betrouwbaar?

Zou je eens specifiek willen aanduiden welk materiaal je nodig hebt aub?Dat zou wat makkelijker zijn voor ons...

Persoonlijk vertrouw ik bestellen via het net niet echt.Natuurlijk bij bekende ketens heb ik meer vertrouwen.

Je kan natuurlijk materiaal van amerika of zo laten komen,het kan veel schelen in prijs op de site zelf maar....de verzendingskosten kunnen je super koopje in een verlies koopje veranderen!!!

Laat gewoon even weten wat je wenst dan zul je welsnel hulp krijgen.

Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 13:23
Member

Reputatie: Nastorius is op goeie weg

microfoon
monitoren
mengpaneel

....

ja maar ik heb gehoord dat het in duitsland veel scheelt van prijs !
klopt dit?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 13:40
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Zeer betrouwbaar en goed te doen qua prijs, met daarbij ook nog gratis verzenden indien je voor meer dan x-aantal euros besteld.

http://www.musicstorekoeln.de/index.php
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 13:43
Active Member

Reputatie: jeetn is op goeie weg

Dit word vaak gezegd dat duitsland goedkoper is!!!!Ik ga daar zeker niet helemaal mee akkoord.Ik heb dit onlangs aan de levendelijve kunnen ondervinden.

Het is nu tezien waar u woont!Ik zal eens zeggen op welke manier ik het altijd doe,en soms kan het vele eurokes schelen....

Ik zoek eerst wat ik wil bij de feedback in nederland want deze is volgens mij de goedkoopste(goedkoper dan de al bekende musicstore in duitsland waar alles zo goedkoop zou zijn...)
Dan stuur ik een mail naar keymusic in belgie en ik vertel hen dat ik dit toestel wens maar hem goedkoper vind bij de feedback.
Ik krijg steeds een positief antwoord terug dat ik die voor dezelfde prijs mag hebben.Ik heb met de besparingen van al mijn toestellen een reis kunnen maken van 900 euro dit kan al veel vertellen.

Enkele voorbeelden die ik onlangs gekocht heb:

V-synth van 2100 naar 1800 euro gekomen
reason van 450 naar 310 euro
korg electribe van 650 naar 590 euro
ENZ

Nog een voorbeeld van belgie VS nederland VS duitsland
DE korg electribe:duitsland musicstore 750 euro,belgie keymusic 625 euro, nederland feedback 599 euro.

U moet zelf maar eens iets vergelijken u zal wel zien...

Als ik iets wil kopen ga ik er zelf om en test ik het enz.Ik heb zo al veel miskopen kunnen vermijden.

Hopelijk heb ik je wat geholpen en dat doe ik graag

Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 16:02
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

een goede aankoper vergelijkt altijd prijzen en condities, ik heb ook bepaalde dingen in belgiŽ of de UK gekocht omdat ze hier of in de UK goedkoper zijn dan in de duitse megastores zoals thomann. Maar kijk aub verder dan uw lokale geluidsstore.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 17:39
Active Member

Reputatie: CelticDevil is op goeie weg

Ik zou mij veiligheidshalve beperken tot aankopen in de Euro-landen + UK. Dan heb je het minste kans op problemen.
Persoonlijk bestel ik meestal bij Thomann : die is gewoonlijk bij de laagste prijzen en de service is uitstekend. Zij bieden bovendien op de meeste producten 30 dagen een niet-tevreden-of-geld-terug-garantie. Zeker als je wat duurder kwaliteitsmateriaal wil kopen (dat je niet altijd in je eigen buurt of - beter nog -op je eigen systeem kunt testen) is dat toch een niet te onderschatten service, vind ik.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 20:29
Active Member

Reputatie: CelticDevil is op goeie weg

O ja, en wat de betrouwbaarheid betreft : kopen (en betalen) via het internet in grote bekende (en meestal internationaal georiŽnteerde) winkels/bedrijven houdt de dag van vandaag nog zeer weing risico in (vergelijk het met het online boeken en betalen van een vliegtuigticket bij een of andere vliegtuigmaatschappij).

Voor de betalingen beschikken de grote winkels immers over goed beveiligde servers en de bestellingen / verzendingen worden doorgaans met de grootste zorg en stiptheid uitgevoerd.

Het "grootste" risico - vind ik - is dat het bestelde materiaal niet of niet goed tot op zijn bestemming zou geraken. De meeste winkels laten je trouwens - per mail of sms - weten wanneer de zending bij hen vertrokken is. En dan weet je dat de pakjesdienst 1 of 2 dagen later met het bestelde pakket aan je deur staat.

Probeer je bestellingen zodanig te timen dat het materiaal wordt geleverd op een moment dat er iemand thuis is, zodaning dat het pakket persoonlijk door iemand in ontvangst kan worden genomen. Het kan je een hoop narigheid en over-en-weer-geloop besparen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 22:23
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Via het net heb ik bij de volgende al succesvol zaken gedaan:

http://www.musicstore.com
http://www.thomann.de
http://www.beyers-musik.de
http://www.musik-produktiv.de
http://www.prosl.com -> Belgisch trouwens
http://www.feedback.nl

Dat zijn ze zo een beetje. Alle zijn ze dus al eens de goedkoopste geweest voor iets wat gekocht heb. Ik shop altijd bij de goedkoopste. De levering was telkens tussen de 2 a 5 werkdagen als het item op stock was.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-08-2006, 22:36
Senior Member

Reputatie: Guerno is op goeie weg

Citaat:

Dat zijn ze zo een beetje. Alle zijn ze dus al eens de goedkoopste geweest voor iets wat gekocht heb. Ik shop altijd bij de goedkoopste. De levering was telkens tussen de 2 a 5 werkdagen als het item op stock was.
ik heb musicstore nog nooit op minder dan drie weken weten leveren. ik ben nu al vijf weken aan het wachten op een mengpaneel. heb vanmorgen nog eens gebeld en gezegd dat ik hem deze week wou geleverd zien
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten