homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-03-2010, 22:13
Active Member

Reputatie: fideelski is op goeie weg
Standaard jack of qjackctl

Hai,

Ik ben al enkele dagen druk doende met Pure Data, om dat programma samen te laten werken met pakweg Absynth van native instruments, blijk ik jack te moeten installeren....

En daar begint het probleem eigenlijk al.... Hoe krijg ik dat programma in godsnaam ge´nstalleerd? Voor alle duidelijkheid, ik gebruik windows en geen linux of mac. Ik vind nergens een setup-bestand...

Kan iemand me helpen, ik besteedde nu al dik 3 uur op het net, maar vind geen oplossing!

thanks
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-03-2010, 22:42
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald
Standaard Re: jack of qjackctl

Leuk dat je met puredata bezig bent. Ik denk dat je het beter op Linux kunt gebruiken (of Mac) en Jack zal op Linux en Mac vast beter werken, maar ok...

Jack2 zou in principe moeten werken op Windows. Hier vind je Jack voor Mac en Windows, met installer en GUI inside!
http://www.grame.fr/~letz/jack-1.9.5.tgz
http://www.grame.fr/~letz/jackdmp.html

Create Digital Music Windows Does Jack: Multi-App Audio on Mac, Linux, and Now PC

Je kunt ook eens proberen om deze Linux distro op cd te zetten en te booten (zonder installeren). Dat draait goed en zit alles qua puredata op...
puredyne
En er zijn naast puredyne nog veel andere mogelijkheden.
Anyhow, succes en beloof dat je laat weten hoe het werkt op Windows

Laatst gewijzigd door Jacks; 16-03-2010 om 22:47
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-03-2010, 06:35
Active Member

dank je voor de info jacks, doch ik blijf met een probleempje zitten... In het pack jack-1.9.5 zit geen jackd.exe bestand... bestaat er een andere manier om dat programma te installeren?

bedankt!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-03-2010, 06:40
Active Member

djeezes,

mijn excuses, het installer-bestand zat nogal goed verstopt en ik was blijkbaar nog niet genoeg wakker (en gisteravond gewoon te moe vrees ik)...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-03-2010, 19:51
Active Member

Hey,

kent er iemand een goeie tutorial om jack aan de praat te krijgen? Ik krijg het programma vooralsnog niet geconfigureerd!

thanks!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17-03-2010, 20:10
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fideelski Bekijk bericht
Hey,

kent er iemand een goeie tutorial om jack aan de praat te krijgen? Ik krijg het programma vooralsnog niet geconfigureerd!

thanks!
Lees de README en INSTALL files.

Vraag anders op de jack-dev mailinglist, of chat
freenode Web IRC (qwebirc)

Edit: sorry hoor, maar er zit toch gewoon een setup.exe bestand in het pakket? >> jack-1.9.5/bin/windows/
Kom op joh...

Laatst gewijzigd door Jacks; 17-03-2010 om 20:16
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 17-03-2010, 20:36
Active Member

Het is eigenlijk nog niet zo lang dat ik met muzieksoftware begin te experimenteren, voorheen gebruikte ik enkel gebruik van cubase en speelde ik al mijn instrumenten live in.... Vandaar dat ik soms al eens 'domme' vragen stel met betrekking tot computers en programma's instellen en installeren...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 17-03-2010, 21:10
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fideelski Bekijk bericht
Het is eigenlijk nog niet zo lang dat ik met muzieksoftware begin te experimenteren, voorheen gebruikte ik enkel gebruik van cubase en speelde ik al mijn instrumenten live in.... Vandaar dat ik soms al eens 'domme' vragen stel met betrekking tot computers en programma's instellen en installeren...
Ik neem aan dat je het nu geinstalleerd krijgt. De configuratie is waarschijnlijk niet heel vanzelfsprekend als je nog weinig ervaring hebt met muzieksoftware en Jack in het bijzonder.
Zelf heb ik geen ervaring met Jack op windows.
Voor Linux heb je deze documentatie:
bijlage:qjackctl_handleiding4.3_nl.pdf van Multimedia - Ubuntu NL wiki

Op Mac:
Ardour (en)

Voor Windows, zou ik me aanmelding bij de jack-devel mailinglist en daar om support vragen:
Jack-Devel Info Page

of via de chat... (beide engels)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19-03-2010, 09:24
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

@fideelski, ik zag dat je de jack-devel mailinglist hebt gevonden.

Het is goed gebruik om niet steeds een nieuw draadje te openen, maar te reageren via 'reply to all'. Je nieuwe bericht zet je dan onder de andere berichten en niet relevante info van die andere berichten quote je niet.

Gezien je vragen, vraag ik mij af of je niet beter op Linux kunt gaan werken. Een voordeel van jouw situatie is dat je nog weinig ervaring elders hebt, dus dat zit in ieder geval niet in de weg. Zie ook Linux en muziek productie - homerecording.be forum en mijn handtekening.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 20-03-2010, 08:32
Active Member

Hello Jacks,

Het is inderdaad gelukt om me aan te melden bij de jack-devel mailinglist. Bedankt voor de info... Aangezien ik behoorlijk hopeloos begon te worden (schijnbaar gebruikt haast iedereen op dat forum linux en anderen gebruiken ook wel mac, maar haast niemand windows), heb ik inderdaad overwogen om naast mijn windows besturingssysteem ook linux te installeren. Al ben ik nog altijd van plan dat te doen (waarschijnlijk ergens volgende week), heb ik ondertussen wel een oplossing voor mijn probleem gevonden...

Aangezien jack geen midi-port en in- en outputs, lukte niet wat ik wilde uitvoeren. Iemand raadde me aan om eens midiyoke uit te proberen en that does the job.

Bedankt voor de hulp kerel...

Wanneer ik op termijn linux installeer, laat ik het je weten!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten