Microfoons en preampsMicrofoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.
Niet geheel netjes en eigenlijk mijn stijl (waarvoor mijn excuses topicstarter & mods) maar ik zou toch erg graag weten welke pitchshifter er voor de vocalen van deze dame in het eerste filmpje meen ik gebruikt zijn.
Waar hoor jij een pitch shifter? Een zangeres die kan zingen, die weet hoe ze in de mic moet zingen én wat kennis heeft van akkoordenleer kan perfect deze backings in layers inzingen. Ik hoor niet meteen een pitch shifter. Wel zijn mogelijks de verschillende layers achteraf correct getrokken.
Mmmm, na idd. nog eens luisteren is het misschien de correctie tool geweest.
Toch blijf ik vinden dat er een soort bepaalde ''waas'' klank over de backingstack heen zit, mogelijk dat dit de digitale sound is van de desbetreffende plugin,preset of software. Niet gezegd hebbende dat dit niet mooi is.
Laatst gewijzigd door boeklanoei; 12-03-2010 om 12:31.
Ja klopt 1e keer dacht ik het ook maar luister sinds paar dagen echt veel muziek van haar en na paar keer geluisterd te hebben naar dat liedje hoor je echt gewoon haar natuurlijke stem.
Maar wat vind jij nou zelf van de Rode K2?
Of heb je inmiddels al andere microfoons op het oog?
@ TS: Excuse me dat ik meega in het "topic kapen".
@ Jerra: Heb je al eens naar Dogpants' Mic shoutout geluisterd?
Is erg leuk om een eigen mening te vormen ipv op specs/prijzen/verkoopgrage mannetjes/youtube filmpjes/beyoncee/toevallige voorbijgangers te beslissen wat je wilt.
Wil hier toch even op inpikken.
Ik heb de indruk dat er soms veel gehoord word dat er niet is. (zoals Jeast ook al zei) Je kan echt niet afgaan op clipjes of geproducete songs bij een keuze van een mic. Je weet nooit wat er nog volgt in de chain. Een vlakke mic kan warm en transparant worden, alleen al met de juiste preamp.
Zoek naar onbewerkte soundfile's om een begin idee te krijgen van de verschillende klankkleuren. Maak een selectie en probeer die dan in jouw setting. De rode op jouw preamps kan soms helemaal niet werken op jouw stem. Maar voor hetzelfde geld fantastisch natuurlijk... proberen dus.
En niet alleen het bovenstaande van Pro-Life, je moet weten dat die promo en Youtube filmpjes vaak een voorstelling geven van de zangers/zangeres/groep als visueel beeld maar de werkelijke opname die zie je vaak niet.
M.a.w. men playbackt met eender welke mic op een veel betere opname met deftige apparatuur.
Bovendien is de kwaliteit van dit soort video "internet kwaliteit".