homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 12:29
Junior Member

Reputatie: Da B is op goeie weg
Standaard Kabels

Ik heb een Shure sm58 mic gekocht, en een tascam us-144 mk2. Ik heb beide nog niet binnen, maar volgens zij zit er niet standaard een kabel bij de mic, en ik vroeg me af wat voor een kabel ik nodig heb om hem aan te sluiten op mijn tascam midi controller, en eventueel waar deze kabels goedkoop aan te schaffen zijn.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 12:37
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Kabels

Je hebt een XLR-kabel nodig. Deze vind je in elke muziekwinkel.

Die met Neutrik-pluggen zijn goed, maar kosten wat meer. Zelf heb ik deze gekocht: CORDIAL CCM 5 FM - Belgium International Cyberstore.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 12:40
Pixie's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Een microfoon aansluiten op een midi controller gaat trouwens niet, maar ik vermoed dat je eerder je Tascam US-144 MKII audio-interface bedoelt?
  #4 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 12:43
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Geloof me, een kabel kan duur zijn (rond de 15-20 voor ene met neutrik pluggen) maar hij is het helemaal waard.
  #5 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 13:26
Mauce's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Stuur een bericht via Skype™ naar Mauce

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foesters Bekijk bericht
Geloof me, een kabel kan duur zijn (rond de 15-20 voor ene met neutrik pluggen) maar hij is het helemaal waard.
Geloof me, 10 a 20 euro voor een goeie kabel is niet duur. Als echt kwaliteit wilt en dan niet in de "maanlicht speciale gesmeede kabels van goud/silver anti-oxidanten door elfjes" sectie wilt komen en je hebt een "dure/goeie (want dat gaat ook niet altijd op) mic/pre-amp/converter dan kan een kabel al gauw richting 50/100euro lopen. Tenzij je een rol koopt om je studio te bekabelen en zelf pluggen gaat solderen.
maar swot... koop een goeie kabel XLR male / female. En aansluiten die handel en soundbites posten hier.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 16:52
Junior Member

Reputatie: Da B is op goeie weg

Bedankt voor de reacties, ik bedoelde inderdaad natuurlijk een audio interface. En de betreffende kabel is dus een XLR kabel male > female. Ik zal wel voor een wat goedkopere gaan omdat onze investering wat beperkingen in het budget kent, maar kan natuurlijk later altijd nog upgraden. Als alles binnen is en aangesloten post ik mijn bevindingen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 17:16
peter321's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: peter321 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Je hebt een XLR-kabel nodig. Deze vind je in elke muziekwinkel.

Die met Neutrik-pluggen zijn goed, maar kosten wat meer. Zelf heb ik deze gekocht: CORDIAL CCM 5 FM - Belgium International Cyberstore.
IK begrijp niet dat je ze daar kunt kopen voor 10Ä, eentje van 10m
hier in antwerpen betaal je er 25 a 30Ä voor. andere qualitijt?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 17:20
JB's schermafbeelding
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Antwerpen is altijd MEER!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 17:21
Hacmac's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Hacmac is op goeie weg

Heeft vooral met de kwantiteit te maken.
Thomann is internet-groothandel, zo kunnen ze lagere
prijzen aanbieden dan een "echte" muziekwinkel.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 17:21
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter321 Bekijk bericht
IK begrijp niet dat je ze daar kunt kopen voor 10€, eentje van 10m
hier in antwerpen betaal je er 25 a 30€ voor. andere qualitijt?
Misschien wel. 't Zijn geen 'echte' Neutrik pluggen, maar Rean (door Neutrik) pluggen, de goedkopere pluggen van Neutrik dus. Maar dan nog spreken we over heel erg degelijke kwaliteit

Thomann is een groothandel, koopt in veel grotere hoeveelheden dan de Belgische winkels en verkoopt ook stukken meer. Dat zorgt natuurlijk voor een lagere prijs.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten