homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > User reviews

Mededelingen

User reviews Zin om je persoonlijke ervaringen over een bepaald product te posten? Daar kunnen we allemaal lessen uit trekken. Het kan in dit forum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-08-2006, 10:08
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg
Standaard Toontrack EZ Drummer

Prijs: +/- 150 euro
Verpakking: kartonnen doosje: 1 DVD + 1 korte engelstalige handleiding
Info: www.ezdrummer.com

Het installeert heel eenvoudig en je pc hoeft niet aan't net aangekoppeld te zijn want een meevaller is, voor de registratie. Je kan ook twee licenses verkrijgen zodanig dat je je programma ook op een tweede pc/laptop kan zetten. Handig.

Het programma wordt geleverd op één dvd en neemt een goeie 3gig op je schijf in beslag. Dat is weinig omdat Toontrack een eigen manier van compressie heeft (heeft al zijn dienst bewezen bij de DFH serie)

De EZ staat voor 'easy' en dat is het ook. Het is eigenlijk een slim-version van de grote broer DFH. De aanpak is wel anders. Waar DFH eerder gericht is op de programmeurs die een goede drumsample zoeken is EZ meer voor de mensen die snel en degelijk een gehele drumlijn in elkaar wil steken.

De main screen is een getekend drumstel waar je verschillende 'kits' (momenteel zijn er wel nog maar 2 kits te verkrijgen) in kan laden. Je hebt de standaard rock kit en je krijgt er ook de 'cocktail' kit bijgeleverd.

Nu het leuke aan het gegeven is dat er ook een ruime midi patterns collectie bijzit. Die haal je te voorschijn door op 'grooves' te klikken. Daar kan je uit verschillende stijlen kiezen, allemaal wel in het rock genre. (Rock, ballad, Motown, shuffle,...) De bpm's past ie automatisch aan aan je sequencer.
Ahja, het programma werkt niet stand alone en moet dus steeds als VST (of rtas) aangesproken worden.

Als je een midi groove naar keuze hebt gekozen dan kan je die simpelweg gewoon in je sequencer laten 'vallen'. Je kan ook handmatig je eigen grooves uittekenen en ook je eerdere gemaakte midi grooves importeren.

De klank is (prijs/kwaliteit) super. Er is een 'humaniser' functie op die er eigenlijk voor zorgt dat je drums 'echter' (lees: lichtjes out of time) gaan klinken. Evenals een velocity knop maar naar mijn mening is dat meer een veredelde volume knop dan een echte velocity knop.

De midi grooves zijn van een goede kwaliteit maar het pakket haalt vooral hoge ogen met de fills die ronduit super klinken.

Er is ook een interne mixer voorzien, kick, snareT, snareB, Toms, HH, OH en room. Das handig want die room slider mag je al meteen mute'n want die klinkt niet goed. Je krijgt een ontzettend roomy effect en voor een echte rockkit is dit niet nodig. Verder kan je de verschillende channels nog verder opdelen in verschillende sporen, zodat als je bv. op een analoge tafel werkt je nog de aparte delen kan EQ'n (persoonlijk: om iet wat meer low in de kicks te steken) en vooral om er toch nog een lichte compressor laten over te gaan om het geheel wat meer attack te geven.

Nu, where's the catch? Wel eigenlijk niet meteen een echte catch. Maar het programma is natuurlijk beperkt in zijn sounds. Zo heb je voorlopig maar één echte rockkit ter beschikking en kan je niet verschillende kicks gaan uitproberen zoals je dat in een BFD wel kan. Een eigen kit samenstellen gaat dus niet. Maar de standaard kit op zich klinkt goed. Verder is de fijnheid van echte snare roffels niet zo precies uitgewerkt als in een bfd. je mag niet vergeten dat het nog steeds een drumsampler is en je dus via midi sounds triggert, zodoende dat als je vele snares na elkaar programmeert je toch een electronisch gevoel krijgt waar de humaniser dan wat tekort schiet. Maar goed voor 150euro mag je dat ook niet meteen verwachten.

Het programma loopt soepel en een hedendaagse music pc mag er geen enkel probleem mee hebben het vlot te draaien, het is zelfs verrassend weinig belastend voor de cpu.

Nog één iets, als je met CubaseSX werkt, dan werkt de drag n drop functie niet maar daar is een mouw aan te passen. SX2 en volgende geeft geen enkel probleem.

[ Bewerkt door Bazbaar on 7/8/2006 13:43 ]
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ezdrummer1.jpg
Bekeken: 1892
Grootte:  70.7 KB
ID: 4   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ezdrummer2.jpg
Bekeken: 2892
Grootte:  90.1 KB
ID: 5  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ezdrummer3.jpg
Bekeken: 532
Grootte:  67.8 KB
ID: 6   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ezdrummer4.jpg
Bekeken: 468
Grootte:  14.9 KB
ID: 7  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door billybear; 14-05-2008 om 14:37 Reden: Attachments toegevoegd
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-08-2006, 12:22
Member

Reputatie: Dieter_be is op goeie weg
Standaard Re: Toontrack EZ Drummer

Citaat:
Het is eigenlijk een slim-version van de grote broer DFH.
van drumkit from hell superior (dfhs) bedoel je. dfh (en dfh2) zijn ondertussen al lang voorbijgestreefd.
en dfhs is trouwens niet gericht naar programmeurs, maar is ook zo gebruikersvriendelijk mogelijk gemaakt. (alhoewel ezdrummer duidelijk nog gebruikersvriendelijker is)

Citaat:
Verder kan je de verschillende channels nog verder opdelen in verschillende sporen, zodat als je bv. op een analoge tafel werkt je nog de aparte delen kan EQ'n (persoonlijk: om iet wat meer low in de kicks te steken) en vooral om er toch nog een lichte compressor laten over te gaan om het geheel wat meer attack te geven.
Hoe bedoel je? alle verschillende channels nog eens opdelen in verschillende sporen? in dfhs heb je gewoon voor elke micro een channel. kan je hier anders eens screenshots van maken?

prima review verder

btw: de plugin werkt alleen op macOS en op windows
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-08-2006, 17:10
Senior Member

Ik bedoel dat je midiloop één spoor blijft maar dat je de audio out naar verschillende sporen kan aftakken. Voor iemand die op de pc zelf mixt is dat niet belangrijk maar voor diegene die nog steeds alles naar een analoge tafel brengen is dat wel handig, zodat je op de kick een andere dynamics of effecten kunt steken dan op de snare.

Misschien is dat wel logisch voor zo'n pakket ofzo maar ik vermelde 't er effe bij omdat dat voor mij een belangrijk element was voor de aankoop

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-08-2006, 18:09
Member

Reputatie: Dieter_be is op goeie weg

aha ok op die manier
is idd wel vrij gebruikelijk bij zulke plugins, dat ze (of tenminste de mogelijk hebben om te) outputten over de verschillende sporen. en niet alleen bij drumprogramma's trouwens
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 07-08-2006, 02:16
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Bedankt voor de review.

Weet je of er later nog andere kits beschikbaar zullen komen? Laat het pakket die uitbreiding toe?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 07-08-2006, 08:01
Senior Member

Er ZIJN uitbreidingen:

- EZX Latin Percussion
- Drumkit from Hell
- Vintage rock

richtprijs: 69€

[ Bewerkt door Bazbaar on 7/8/2006 13:31 ]
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 12-09-2006, 17:55
Active Member

Reputatie: xiweinx is op goeie weg

Ik heb ezdrummer net op m'n PC geïnstalleerd.

Maar het is geen programma op zich, zeker?

Kan ik dit gebruiken bij Magix Music Maker 2004?

Als ik rare vragen stel ... ik ben een beginnertje he.

[ Bewerkt door xiweinx on 12/9/2006 18:56 ]
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 15-09-2006, 18:51
Junior Member

Reputatie: Sarco is op goeie weg

Ik ken Magix Music Maker niet maar als het VST instrumenten ondersteunt moet je normaal gezien ezdrummer kunnen inladen als een virtueel instrument.. Zoek eens in de help naar VST ofzo..

Ikzelf heb ook nog een ezdrummer vraagje. Het gaat over de MIDI library. Telkens als ik een midi groove wil naar mn Cubase SE3 slepen maakt hij een nieuwe midi track aan terwijl ik ze allemaal in een bestaande track zou willen plaatsen. Wat is hier het probleem?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-09-2006, 05:11
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Bazbaar wrote:
Ik bedoel dat je midiloop één spoor blijft maar dat je de audio out naar verschillende sporen kan aftakken. Voor iemand die op de pc zelf mixt is dat niet belangrijk maar voor diegene die nog steeds alles naar een analoge tafel brengen is dat wel handig, zodat je op de kick een andere dynamics of effecten kunt steken dan op de snare.

Waarom zou dit niet belangrijk zijn voor iemand die op de pc mixt?

Ook wij willen andere dynamics en effects op snare/kick enzovoort...

Ook bij mijn multitimbrale VSTi's zend ik ieder instrument naar een andere audio out.

Ik weet niet meer waarom, maar zelfs 'droog' klinkt het ook beter wanneer men ieder onderdeel van de drumpartij naar een ander audiospoor zendt.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 11-12-2006, 16:39
Active Member

Reputatie: michielhemmer is op goeie weg

ezdrummer is erg lekker als je je nieuwe nummers aan het opbouwen bent en je iets wil laten horen aan anderen zodat ze een idee hebben wat je wil.

ik gebruik zelf liever DFH superior.......kost je ff wat meer moeite om de drums zo te laten klinken dat ze lekker in je mix vallen maar dan heb je ook wat!!
mijn drums klinken bij elk liedje gewoon weer anders.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten