homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 11:24
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Mic shootout: AEA R84 - AKG C414 ULS - Een namiddagje Judy in de studio

Hoi beste forummers,

Verleden week een namiddagje met Judy (inderdaad, ook van dit forum) doorgebracht in de studio. En dit zijn enkele van de resultaten.

Wie wil meer weten omtrent hoe/wat/waar, shoot!

Vriendelijke groet, en enjoy!
alain
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: mp3 turbulence.mp3 (3.51 MB, 235x gelezen)
Bestandstype: mp3 no regrets 2.mp3 (4.78 MB, 207x gelezen)

Laatst gewijzigd door DogPants; 24-03-2010 om 09:44
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 12:22
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Een namiddagje Judy in de studio

Mooi ruim gitaargeluid.

Drie vraagjes:
  1. Welke microfoon(s)?
  2. Hoe geplaatst?
  3. Twee verschillende opnames links en rechts gepanned?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 12:43
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Mooi ruim gitaargeluid.

Drie vraagjes:
  1. Welke microfoon(s)?
  2. Hoe geplaatst?
  3. Twee verschillende opnames links en rechts gepanned?
Yup with him! More info
Hoe was het om met Judy tewerken?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 12:48
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

De gitaar is opgenomen met een brauner phanthera tegen de hals en een neumann tlm 103 tegen de body van de gitaar. Bij het eerste nummer zijn de gitaren gedubd en gepand (2 takes), bij het tweede niet (maar daar zijn de twee mics dan weer volledig uit elkaar gepand).

Stem bij het eerste nummer is opgenomen met een AKG C414 ULS (geen XLS) door een UA LA610 preamp. Stem bij het tweede nummer - mijn absolute favoriet qua timbre - is opgenomen met een AEA R84 ribbonmic, dicht ingezongen, door een Great River ME1NV preamp.

Verder van de rest niet te veel aan gesleuteld. Beetje wegge-EQ'd, beetje compressie, beetje reverb. En that's it!

Nog een sfeerfoto'tje (er is geen groot fotograaf aan mij dood gegaan, zoals jullie kunnen merken).

Vriendelijke groet,
alain
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Judy 1.jpg
Bekeken: 198
Grootte:  196.2 KB
ID: 4375  
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 13:44
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Puik werk!

Enkel vind ik persoonlijk de gitaar wat te "dof" klinken bij 'Turbulence'.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 14:07
Active Member

Reputatie: htinge is op goeie weg

Fantastisch!!
Zij doet mij een beetje denken aan Eva Cassidy.
Ik vind de zang heel mooi helder! Petje af.
Wat ik ook mooi vind is dat er een heel klein beetje reverb op de zang zit, de meeste ( waaronder ik haha ) weten daar moeilijk mee om te gaan en gebruiken veel te veel reverb op de zang.
Ik vind alleen de gitaar partijen ietsje minder, beetje woelig hier en daar.
Maar goed, dat is mijn mening.

Greetz Hans
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 14:45
Groupie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauce Bekijk bericht
Hoe was het om met Judy tewerken?
Zeer aangenaam. Judy is een sympathieke madam en staat open voor verschillende benaderingen (wat niet steeds bij iedereen het geval is)

Maar moeilijk naar opname toe. Weinig natuurlijk stemvolume en weinig akoestische gitaarvolume. Judy heeft een zeer frčle stem - je merkt dat goed aan de mate van "air" dat de vocals in de opname hebben - en zingt stil. Ook haar gitaarspel is stil, ten gevolge van de wijze waarop ze de gitaar hanteert. Allicht is het een ook het akoestisch gevolg van het ander. Werken met verschillende mics en dubbing van takes is dus niet makkelijk, omdat op die manier de ruisvloer behoorlijk wordt opgeschroefd. Zoals ik reeds zei: de vocals op no regrets bijvoorbeeld zijn ingezongen quasi tegen de mic.

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 15:35
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Klinkt lekker zeg! Stem mooi warm kunnen krijgen/houden mooie balans met het tikkie nasale wat ze in haar stem heeft. Verder houdt ik persoonlijk van iets meer sprankel in de gitaar, maar dat kan ook aan de gitaar hebben gelegen... al past het geluid prima bij het genre, typisch een kwestie van smaak denk ik. Verder deed de stem me soms denken aan die van Janis Joplin, ben benieuwd wat er gebeurd als jullie meer de bluesie hoek in duiken (spreekwoordelijk uiteraard )

Wel hoorde ik duidelijk een kraak (en nog een paar) op 1:29 en 3:29 van no regrets... Het lag niet aan mn monitors, want mijn koptelefoon had het ook.

Leuk dat jullie zo samenwerken, hoe is dat zo tot stand gekomen?

En oh ja... puike website Dogpants!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 16:14
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Ik hoor het en ik denk aan zanglessen.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 27-02-2010, 20:00
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Ik hoor het en ik denk aan zanglessen.
Denk je dan ooit met jou stem zón vrouwenstem te kunnen benaderen, zul je heel wat lesjes nodig hebben
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten