homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 28-02-2010, 19:57
Member

Reputatie: postmove is op goeie weg
Standaard Re: Een namiddagje Judy in de studio

Klank doet me denken aan Alela Diane
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 28-02-2010, 20:18
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Ik hoor het en ik denk aan zanglessen.
ik lees deze post en ik denk kijk-eens-verder-dan-je-neus-lang-is
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 28-02-2010, 22:12
Senior Member

Reputatie: SoundReplay is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
De gitaar is opgenomen met een brauner phanthera tegen de hals en een neumann tlm 103 tegen de body van de gitaar.
Hoi Alain, op de foto kan ik zien dat beide micro's vrij kort tegen de gitaar staan (ik schat maximun 10 centimeter van de hals). Is er een bepaalde reden waarom je die zo kort plaatst of wil je juist zo min mogelijk van je ruimte mee opnemen?

Het No Regret nummer vind ik kwa opname beter, en de vocal klinkt hier goed door die Ribbon!)

Dirk
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 28-02-2010, 23:12
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoundReplay Bekijk bericht
Hoi Alain, op de foto kan ik zien dat beide micro's vrij kort tegen de gitaar staan (ik schat maximun 10 centimeter van de hals). Is er een bepaalde reden waarom je die zo kort plaatst of wil je juist zo min mogelijk van je ruimte mee opnemen?
Gebrek aan natuurlijk/akoestisch volume van de gitaar. En daaraan gekoppeld een zo goed mogelijke signaal/ruis-verhouding. En ik heb niet veel belang bij het meenemen van mijn ruimte: ze klinkt (opzettelijk) behoorlijk droog.

De ribbon-opname is trouwens ook mijn favoriet.

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 01-03-2010, 01:29
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Ik kan zo Judy's stem direct herkennen en de manier van zingen.
Mooi opgenomen, de gitaar is wat dof vond ik ook wel, doch ik luisterde niet via monitoren maar langs gewone Wharfedale boxjes naar de nummertjes, maar het heeft wel een aparte sound met enkel de stem en gitaar maar k'vraag mij ook af hoe de stem zou overkomen in minder fragiele nummers.

Verder is het inderdaad een toffe en vriendelijke madam, ik had de eer ze ook al eens te mogen ontmoeten ooit in mijn nederig stulpenstudiootje voor een aantal vraagjes ivm. Logic en opname.

Patrick.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 13:44
Active Member

Reputatie: Judy is op goeie weg

De namiddag in de studio van Alain was zeer inspirerend; het enthousiasme waarmee Alain werkt maakt het heel leuk samenwerken.
De studio die hij gebouwd heeft is prachtig! Ik was diep onder de indruk.

De opnames vind ik heel mooi; de ruimte in de gitaar klink tof.
De zang is prachtig opgenomen, vooral met die ribbon mic.

Maar wat mijn eigen kunnen betreft zeker nog voor verbetering vatbaar, zowel de zang als de gitaar.

Bij 'Turbulence' vind ik het inderdaad mooi dat er door de gitaar tweemaal op te nemen meer ruimte is ontstaan.
Wel jammer dat het niet overal synchroon loopt waardoor het wat chaotisch wordt.

'No Regrets' vind ik ook prachtig opgenomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
De ribbon-opname is trouwens ook mijn favoriet.
Ik moest even wennen aan het geluid van de ribbon mic; nu vraag ik me af waarom ik er zelf geen heb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door htinge Bekijk bericht
Fantastisch!!
Zij doet mij een beetje denken aan Eva Cassidy.
Ik vind de zang heel mooi helder! Petje af.
Wat ik ook mooi vind is dat er een heel klein beetje reverb op de zang zit, de meeste ( waaronder ik haha ) weten daar moeilijk mee om te gaan en gebruiken veel te veel reverb op de zang.
Ik vind alleen de gitaar partijen ietsje minder, beetje woelig hier en daar.
Maar goed, dat is mijn mening. Greetz Hans
Eva Cassidy? Dat is een enorm compliment! Dank je. En woeligheid in de gitaarpartijen, ja, daar moet ik duidelijk aan werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Verder deed de stem me soms denken aan die van Janis Joplin, ben benieuwd wat er gebeurd als jullie meer de bluesie hoek in duiken (spreekwoordelijk uiteraard )
Nog weer zo'n mooi compliment (dankjewel) : Janis Joplin is een van mijn grote voorbeelden.
Blues zingen lijkt me heerlijk, al weet ik niet of mijn stem daarvoor krachtig genoeg is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Leuk dat jullie zo samenwerken, hoe is dat zo tot stand gekomen?
Doordat ik hier een nummertje had gepost dat ik zelf had opgenomen, waarop Alain me uitnodigde eens bij hem te komen opnemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postmove Bekijk bericht
Klank doet me denken aan Alela Diane
Ik kende haar niet, maar heb eens geluisterd en ze heeft er een fan bij heel mooi compliment!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patatje Bekijk bericht
maar k'vraag mij ook af hoe de stem zou overkomen in minder fragiele nummers.
Hey Patrick, leuk je te zien - zie boven, ik vraag het me af maar het trekt me wel !!!!

Judy
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 02-03-2010, 18:50
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jniet Bekijk bericht
Denk je dan ooit met jou stem zón vrouwenstem te kunnen benaderen, zul je heel wat lesjes nodig hebben
Zelf heb ik geen illusies en weet ik ook wel dat ik als een kraai zing die net een emmer scheermesjes naar binnen heeft gewerkt. Ik heb zelf ook wel zangeressen opgenomen en wat her en der over zanglessen opgepikt.

Ik hoor hier wel iemand zingen die veel met de keel zingt. Als je meer vanuit de buik zingt dan haal je een hoger volume en kun je makkelijker toonvast zingen. Dan houdt je het ook langer vol want je buikspieren zijn veel sterker.
Overigens is zangles of een vocal coach helemaal niet vreemd hoor. Bekijk maar eens wat CD hoesjes en je ziet er zat voorbij komen. (En dan bedoel ik niet die muziek waarbij je de autotune hoort flipperen)
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 03-03-2010, 12:28
Active Member

Reputatie: Judy is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Overigens is zangles of een vocal coach helemaal niet vreemd hoor.
Nee, dat klopt. Ik wordt begeleidt door een heel goede zangcoach.
Die er overigens niets op tegen heeft dat ik zing zoals ik zing maar me wel leert nog meer vanuit de buik te zingen. En dat helpt idd voor hoger volume en toonvastheid.
Judy
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten