homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-08-2006, 18:57
Member

Reputatie: Nastorius is op goeie weg
Standaard Homerecording: Hoe? Wat? €?

Hello,

ik had graag in de toekomst mijn eigen tracks opgenomen op zeer degelijke kwaliteit, wat heb ik nu allemaal nodig voor goeie opname van de stem?

Zou iemand mij wat tips kunnen geven en eventueel namen en prijzen van dingen die ik nodig heb?

Ik werk met een gemiddelde laptop.

merci
Nasta
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-08-2006, 22:37
Member

Reputatie: avproducties is op goeie weg
Standaard Re: Homerecording: Hoe? Wat? €?

hallo,

ik begin zelf ook pas , maar ben er wel achter als je aleen een beetje leuk wilt opnemen via pc dan is een fire-wire of usb externe interface van b.v m-audio wel leuk of tascam us-122 serie iniedergeval voor jou is wel leuk sowiso met 2 mic preams om de kwaliteit nog leuker te maken en een opname progamma als cubase sx ! en als je wat leuke melodien wilt op de achtergrond dan wel zo logisch zal ik een klavier kopen ook b.v van m-audio (maar dat is aan jezelf) en dan virtuele instrumenten software en dan heb je iniedergeval al wat leuks,

en m-audio goeie interface met amp tussen de 200 en 500 euro ong. meende ik kijk maar is op www.feedback.nl !!

groetjes,

Arjan :-)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-08-2006, 23:29
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Wel, Hoe? hangt eigenlijk af van Wat? en beiden enorm van €?.
Wat ik hiermee bedoel is, wat wil je eigenlijk opnemen?
Gaat het hier om singer/songwriter-materiaal, een band, Techno, een big-band?
Wil je alleen zang opnemen en de rest virtueel? Wil je meer instrumenten live opnemen? Akoustisch? Elektrisch?
Over audio-interfaces (wat je zeker nodig hebt, wil je met thuisopnames beginnen) vind je op dit forum zeker wat terug in een vrij breed bereik qua prijsklassen (blader wat rond of gebruik de zoekfunctie) en ook op de rest van je vragen vind je zeker en vast een antwoord op dit forum.
Het materiaal dat je nodig hebt, hangt enorm af van het werk dat je ermee wil doen en je budget bepaald dan weer verder de kwaliteit van je materiaal.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-08-2006, 11:05
Member

Hallo,

"tascam us-122 serie": ja dit heb ik hier meermaals gelezen op het forum maar wat is dat juist?

"cubase sx ! en als je wat leuke melodien wilt op de achtergrond dan wel zo logisch zal ik een klavier kopen ook b.v van m-audio":

ja ik maak zowiezo al een hele tijd men eigen beats, het materiaal voor het maken van muziek is er al

"Wel, Hoe? hangt eigenlijk af van Wat? en beiden enorm van €?."

Het voor opname van de stem, rep en zang. instrumenten niet
de beats maak ik apart en daarover wordt dan gerept.

Over audio-interfaces: is da die tascam us122?

en welke mic is prijs kwaliteit?

Danku voor de reacties
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-08-2006, 12:42
Member

Reputatie: avproducties is op goeie weg

microfoons,

ja ,, studio mic - condensator = rode vanaf 150 euro goeie kwaliteit
gewone mic- == beyerdinamic of shure
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-08-2006, 16:14
Member

Heeft er iemand een goeie tip voor een condensator mic prijs/kwaliteit?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 12-08-2006, 21:32
Junior Member

Reputatie: Meite_U is op goeie weg

Ik ben zelf aardig tevreden over de Behringer C-1, die echt bijna niets kostte (aanbieding voor 40 euri of zoiets). Voor die prijs is het een geweldige mic.
Bijvoorbeeld dit nummer heb ik 'm gebruikt; we hadden 'm midden in een kamer staan, waar we gitaar over versterker en drumcomputer over versterkertje opnamen. Later extra gitaar en zangpartij ook over de C-1, maar wel met boxen aan zodat je een beetje feedback krijgt.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-08-2006, 05:15
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

behringer is niet echt kwaliteit.

Goede relatief zeer goedkope zijn de akg c3000b, rode nt1a, Audio Technica AT4040, ...

echt goede, die dikwijls verschillende duizenden € kosten zijn van merken als Soundelux, Neumann, Brauner, Peluso, Microtech Gefell, DPA, ...

daartussen heb je nog een paar veschillende niveau's. Hetzelfde geld voor preamps en convertors (of combo's van de 2 zoals de US122) Dit wil zeggen dat je eerst uw budget zal moeten bepalen, en dan kunnen we u iets aanraden dat een goede prijs/kwaliteit heeft.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13-08-2006, 11:50
Member

500 € heb ik nu

dus daarin moet die voeding zitten: tascam us122 zeker?
een mic
geluidskaart eventueel

en dan nog die extra kosten: statief, plopkap, ...

zijn er nog dingen die ik nodig heb? voor degelijke opname kwaliteit van de stem. zang/rep

als je zegt dat je 600€ perfect zou zijn
dan wacht ik tot ik 600€ heb.

ik wil gewoon degelijke kwaliteit, kwaliteit waar je een demo mee kan opnemen.
De muziek is er. Vroeger nam ik op in een studio, nu wil ik het zelf proberen.
Als je zou zeggen dat je voor 300€ iets goed kan vinde zoveel te beter.

kan iemand me helpen?

Nasta

Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 13-08-2006, 13:06
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Tascam US122 bevat fantoomvoeding en IS de geluidskaart. Bovendien wordt Cubase LE bijgeleverd, een zeer volledige startersversie van Cubase. Daarnaast heb je dus een mic nodig en wat accessoires zoals statief. Plopkap kan je zelf maken met behulp van nylonkousen en wat kreativiteit, als je wil besparen. Werd hier al ergens uit de doeken gedaan.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten