homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 14:05
Junior Member

Reputatie: Stingray is op goeie weg
Standaard Low Budget Drummicrofoonset

Beste Forum'ers,

Ik vind dat er te weinig aandacht wordt besteed aan het beoordelen van drummicrofoonsets. Wel worden vele losse microfoons op dit forum en andere fora voorzien van uitgebreid commentaar maar dit geld niet voor complete drummic sets naar mijn mening.

Ik ben zelf zoekende naar een betaalbare low budget drummic set. Ik vind de de Thomann The Bone DC1200 erg interessant gezien het frequentie spectrum beginnende vanaf 20Hz oplopend tot 17 kHz.
Zie link:THE T.BONE DC1200 - Dutch International Cyberstore

Graag jullie reactie hierin en ook sta ik open voor andere tips. Ik ben alleen zoekende naar drumset mics en geen losse mics want ik kom dan duurder uit en zoveel heb ik er niet voor over.

Alvast bedankt.

Mzz.

S.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 14:19
Senior Member

Reputatie: Pschelfh wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Low Budget Drummicrofoonset

Geen ervaring met the T.Bone, maar frequentiebereik van een mic wil niet alles zeggen, veel belangrijker is de sound!

Deze heb ik voor de laatste opnames van mijn band gebruikt :

Kick : Audix D6
Snare : SM57
Toms : 2x Audix D2
Floortom : Audix D4
Overheads : 2x Oktava MK-012

Heel tevreden over de sound van de Audix mics (voor de D6 moet je wel zijn, die heeft een heel 'gekleurde' sound). Misschien daar eens een setje van zoeken?

In ieder geval zijn er op internet veel microfoontests op drumsounds te vinden. Beter daar eerst eens naar luisteren voor je een beslissing neemt.

Peter.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 16:19
Junior Member

Hi Peter,

Helemaal met je eens, eerst luisteren. Maar er zullen vast wel homerecorders dit soort sets al gezien, gehoord en ook getest hebben.

Jou set is ongetwijfeld van van grote klasse maar daar staat een prijs tegenover die volgens mij in de honderden euro's loopt en dat heb ik er niet voor over.

Ik vind namelijk dat een goede drummic set al behoorlijk goed resultaat levert voor homerecording maar dat hoeft niet meteen van een superieur merk te zijn met een eveneens superieure prijsklasse. dat wil niet zeggendat ik naar een B-kwaliteit op zoek ben maar meer naar een drummic set met een gunstige prijs/kwaliteit verhouding.

Een goede sound zegt meer dan frequentie bereik dat ben ik met je eens maar ik vind wel dat er iets gezegd mag worden over specs waarbij gelet mag worden over het totale frequentiebereik van zo'n set. Uiteindelijk is het geluidsspectrum wat we waarnemen uit te drukken in Hertz.

mzzl.

S.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 16:21
Junior Member

Standaard Low Budget Drummicrofoonset

Betse forum'ers,

Wat vinden jullie van deze ?

AUDIX FUSION FP-4 DRUM SET - Dutch International Cyberstore
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 16:29
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ziet er niet slecht uit, maar je mist overheads in die set.
Toch wel essentieel bij het opnemen van drums volgens mij.

Je zou kunnen gaan voor de FP-7, maar dan zit je onmiddellijk een stuk hoger in prijs.
Of je kan opteren voor een aparte set overheads en dan kan je dat tussen de €100 en enkele honderden euros extra kosten.

Mocht je gaan voor een extra paar, kijk zeker eens naar een paartje Sontronics STC-1. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar heb al goede dingen erover gelezen qua prijs/kwaliteit.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 16:44
Junior Member

Hi Pixie,

Inderdaad de overheads ontbreken en eigenlijk horen die thuis in een drummicset. Hieronder (alweer van die duitse i-netter) een link van een set die eigenlijk op het oog heb. Hier zitten de overheads er wel bij :
THE T.BONE DC4000 - Dutch International Cyberstore

Overigens heeft de T-Bone DC 1200 wel 2 overheads en is deze set eigenlijk het meest prijsgunstiger echter ik mis beoordelingen en testreviews en dat is wel jammer want zo'n set biedt erg veel voordelen voor de homerecorder omdat de sets prijsgunstiger zijn dan telkens losse mics te moeten aanschaffen.

Zal de Sontronics checken evenals de mic lijst van Peter.

Bedankt voor de reacties.

Mzzl.

S.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 17:15
Senior Member

Reputatie: silak2attack wordt hier goed onthaald

hoi stingray ik zat ook altijd zo te opperen voor een drumset te halen.
maar waarom niet opbouwend (je krijgt misschien spijt dat je zoiets haalt)
al zeg ik dat het zeker niet slecht is. maar als je een langere levensduur wilt denk ik dat je beter af bent met wat gerenomeerde namen.

ik heb nou:
shure sm57 100 euro
akg d112 149 euro heb zelf de d12 maar heb die gratis
samson co2 overhead´s 109 euro

en als je goed zoekt op internet dan kun je goedkoper dan dit krijgen denk

en ik vind het als een klokje klinken.

kan je helaas ook geen info geven over je aangewezen artikellen

greetzz silk
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 18:00
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Het ligt altijd aan je budget:

Ik verkies wat minder microfoons en wat hoger in kwaliteit dan meer mic's tehebben.
Zelf neem ik nu al basic op:
Snare - Shure sm57 (Top/Bottom)
Kick - Sennheiser 609
OH - AKG C214 paired.

Dan kunnen er nog wel andere mic's bijkomen. Maar dit is vaak voor mij de "basis".

Bref als jullie naar de Sontronics STC-2 (de STC-1 is ook mooi, flinke boost in het hoog) kijken... KIJK NIET VERDER. Het is precies dezelfde mic als de SE electronic's SE2200A. Precies in dezelfde fabriek gemaakt, hebben precies dezelfde electronica onderdelen en capsule.
En de SE2200A kan je nu voor minder dan 100euro perstuk krijgen als je beetje goed zoekt op het internet. Dus voor minder dan 200euro kan je dus 2xse2200A LDC mic's krijgen, met een "fijn" open hoog... als OH setje no brainer voor mij.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 18:19
Junior Member

Hi Mauce,

Ik vind die SM57's duur. Zowel nieuw als tweedehands. Natuurlijk begrijp ik dat de meeste forum'ers hier kiezen voor die SM57 want het is het beste wat je kunt gebruiken voor het opnemen van een drum maar er hangt een prijskaartje aan en ik vraag me af of je eronder kan 'duiken' door bijv. te kiezen voor een drummic set.

S.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 18:30
Senior Member

Reputatie: tony666 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Hi Mauce,

Ik vind die SM57's duur. Zowel nieuw als tweedehands. Natuurlijk begrijp ik dat de meeste forum'ers hier kiezen voor die SM57 want het is het beste wat je kunt gebruiken voor het opnemen van een drum maar er hangt een prijskaartje aan en ik vraag me af of je eronder kan 'duiken' door bijv. te kiezen voor een drummic set.

S.
Op eBay vind je shure DMK57-52 setjes voor 250 € (1 beta 52 en 3 sm57's + klemmen). Bij Thomann kost dat iets van een 600 € . Zelfs met Tax en douane kosten erbij heb je voor weinig geld toch iets degelijks lijkt mij.

Laatst gewijzigd door tony666; 22-02-2010 om 18:32 Reden: link te lang
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten