homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-02-2010, 19:14
Member

Reputatie: Thijs is op goeie weg
Standaard windows 7

Beste Homerecorders,

Windows7: aan te raden of niet?

Ik heb Cubase 4, een RME Raydat geluidskaart, 4GB Ram, Dual Core Processor (3,60).

Het probleem dat ik eerder in vorige threads aanhaalde (zie Cubase: Disk Cache Overload) zou te wijten zijn aan een probleem in de systeemschijf. (Of dat op te lossen valt, is af te wachten, pc is binnen voor controle en eventueel herstel). Indien niet te herstellen:

Schaf ik me meteen ook een nieuwe Windows 7 aan? Werkt dit beter dan de XP (professional)?

Is Cubase 4 compatibel met Windows 7? Zijn er plugins die niet draaien? Zijn er gekende problemen met bvb UAD-1 kaarten en software, met de Powercore of andere bekende software?

Bestaat er een driver voor de RME Raydat voor Windows 7 (op de iste van RME niet meteen echt duidelijk).

Ik wil uiteraard zo snel en zo goed mogelijk werken. Wat is het verschil met de "gewone" en de 64bit versie van Windows7? Is dit een groot voordeel/nadeel bij Cubase en de bewerkingen die de computer doet?

Dank je wel voor de hulp en info.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-02-2010, 20:25
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald
Standaard Re: windows 7

Ik denk dat Cubase 4 wel op Windows 7 zal draaien. Maar enkel Cubase 5 is officieel goedgekeurd voor Windows 7 vanaf versie 5.1.1.

Windows 7 drivers voor de RayDAT vind je hier:
RME: Downloads

De meeste plugins werken ook op Windows 7, behalve sommige 64 bit plugins.

Voordeel Windows 7 64 bit: je kan meer dan 3,5 GB geheugen gebruiken, je kan 64 bit applicaties en plugins draaien (zijn sneller)

Nadeel 64 bit: je hebt voor al je hardware 64 bit drivers nodig

Ik draai zelf Cubase 5 64 bit op Windows 7 64 bit. Zeer stabiel en snel. Nadeel: 32 bit plugins werken niet goed in Cubase 5 64 bit door de zeer slechte VST bridge. Maar aangezien ik bijna geen 32 bit plugins heb is dit voor mij geen probleem.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 13:32
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Ik knoei wel eens voor de lol met een stokoude cubase 2 op een marginale laptop met windows 7, en heb nog niet gemerkt dat er rare dingen gebeuren.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 13:40
Junior Member

Reputatie: Kanonschot is op goeie weg
Question Re: windows 7

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk sinds kort pas over op Cubase 5. Ik maak wel al geruime tijd Hip-hop beats en hier en daar wat D&B en Techno. Voornamelijk op harddiscrecorders(VS-2000) en randapparatuur(Microkorg, MPC 1000 + vinyl)

Ik heb een Quad-core PC met 3gb Ram. Nu heb ik Windows 7 64 bit geinstalleerd en Cubase 5 ook in 64 bit. Ik ondervind regelmatig problemen...mijn PC crashed regelmatig bij het gebruik van Plugins.

kan jij mij misschien zeggen welke plug-ins jij gebruikt op 64 bit? En zou ik niet beter Windows 7 32 bit en Cubase op 32 bit kunnen installeren?

Alvast bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 14:09
Senior Member

Reputatie: Pschelfh wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanonschot Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk sinds kort pas over op Cubase 5. Ik maak wel al geruime tijd Hip-hop beats en hier en daar wat D&B en Techno. Voornamelijk op harddiscrecorders(VS-2000) en randapparatuur(Microkorg, MPC 1000 + vinyl)

Ik heb een Quad-core PC met 3gb Ram. Nu heb ik Windows 7 64 bit geinstalleerd en Cubase 5 ook in 64 bit. Ik ondervind regelmatig problemen...mijn PC crashed regelmatig bij het gebruik van Plugins.

kan jij mij misschien zeggen welke plug-ins jij gebruikt op 64 bit? En zou ik niet beter Windows 7 32 bit en Cubase op 32 bit kunnen installeren?

Alvast bedankt voor je reactie!
Ik ben geen expert in Win7, maar volgens mij kun je gerust 32 bit programma's (Cubase + plugins) installeren in Win7 64 bit. Als dit nog problemen geeft, kun je misschien de XP emulatie in Win7 eens proberen?

Peter.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-02-2010, 17:55
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

32 bit plugins draaien in Cubase 5 64 bit is een ramp, met dank aan hun slechte VST bridge.
Op het gebruikersforum van Steinberg is er een topic over dat ondertussen al maaaaaanden aansleept en waarbij Steinberg er zeer slecht uitkomt omdat ze hun VST bridge niet verbeteren.

Wil je toch 32 bit plugins gebruiken op Windows 7 64 bit, installeer dan gewoon de 32 bit versie van Cubase 5 (je kan die samen met de 64 bit versie installeren, dit is geen probleem).
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-02-2010, 09:08
Junior Member

Reputatie: Kanonschot is op goeie weg

Thanks voor de reply
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten