homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 17:32
Senior Member

Reputatie: Anymodrummer wordt hier goed onthaald
Question Acer Aspire M7720 of Imac 27" quad core?

Welke gaat volgens jullie het beste zijn voor recording en mixing doeleinden?

Puur op prestaties gezien.

Wes
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 17:47
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg
Standaard Re: Acer Aspire M7720 of Imac 27" quad core?

Mijn persoonlijke keuze gaat naar de imac.
Omdat ikzelf met een macbook pro werk en vlotjes alles perfect aankan met nog eazy een hoop cpu vrij.

Volgens mij is de acer ook gedesignd voor gaming doeleinden.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 17:55
Senior Member

Post Re: Acer Aspire M7720 of Imac 27" quad core?

Ja, ik weet het maar het is omdat er met de Imac blijkbaar zoveel problemen zijn dat ik begin te twijfelen.

En een zelfstandige winkel voor computers had gezegd dat de acer even snel zou kunnen zijn, maar aangezien dit niet een hele betrouwbare bron is wou ik ook jullie mening eens weten.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 17:55
Active Member

Reputatie: lebegge is op goeie weg

De Imac kan zeker alles met gemak aan en een PC moet je eigelijk best samenstellen, want de PC's die je in de winkel vindt zijn niet afgestemt om muziek te maken.
Niet dat de acer het niet zou kunnen, hij zal het waarschijnlijk ook gemakkelijk aankunnen.
Er zijn veel voor en nadelen aan mac en PC dat is hier al duizend keer besproken, jij moet uitmaken wat voor jou het belangerijkst is. En als dat PC is kijk dan nog is rond om zelf een samen te stellen, zal je vaak nog goedkoper uitkomen en dan is hij al meer music-minded.

Toch effe melden dat Mac met Logic echt wel goed is
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 17:57
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Welke DAW software wil je gebruiken? Dat lijkt me een belangrijke factor bij het kiezen voor een platform.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 17:58
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Mijn voornaamste reden om niet naar Mac over te stappen, is het feit dat ik nogal veel gebruik maak van freeware VST plugins, die vaak enkel Windows/VST zijn.

Misschien ook nog iets om rekening me te houden?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Senior Member

Post Re: Acer Aspire M7720 of Imac 27" quad core?

Ja ik ken de discussies .

Maar dat is juist het dilemma nu, mac of pc, ik weet het gewoon echt niet meer.

En bij mij zou het zijn om cubase studio 5 op te gebruiken.

Ik werk momenteel met een oudere pc.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

De iMac moet je eigenlijk beschouwen als een laptop in een desktopbehuizing. Dat wil zeggen dat de ingebouwde componenten (harde schijven, grafische kaart…) op het vlak van zuivere prestaties en uitbreidingsmogelijkheden niet op kunnen tegen de modulaire componenten van een desktop-PC. Bovendien zou ik voor de 27"-versie van de Mac de kat nog eventjes uit de boom kijken, omdat er nogal wat problemen blijken te zijn met de beeldschermen van de huidige reeks.

In het voordeel van de Mac zou je dan weer kunnen aanvoeren dat het besturingssysteem en de integratie van hard- en software onovertroffen zijn, waardoor je veel minder het gevoel krijgt dat de computer je manier van werken bepaalt of dat je te veel tijd besteedt aan het onderhoud van je PC zelf. Bovendien zijn Macs nog steeds relatief immuun voor malware in al zijn gedaantes.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 18:16
Senior Member

Reputatie: The zanger is op goeie weg

once you go mac, you never go back....need I say more?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 17-02-2010, 18:24
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anymodrummer Bekijk bericht
Ja, ik weet het maar het is omdat er met de Imac blijkbaar zoveel problemen zijn dat ik begin te twijfelen.

En een zelfstandige winkel voor computers had gezegd dat de acer even snel zou kunnen zijn, maar aangezien dit niet een hele betrouwbare bron is wou ik ook jullie mening eens weten.
uiteraard zegt hij dat.. pc-winkels verkopen zelden of nooit apple.. dus als hij jou een apple aanraadt kan hij zelf niks verkopen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
De iMac moet je eigenlijk beschouwen als een laptop in een desktopbehuizing. Dat wil zeggen dat de ingebouwde componenten (harde schijven, grafische kaart…) op het vlak van zuivere prestaties en uitbreidingsmogelijkheden niet op kunnen tegen de modulaire componenten van een desktop-PC.
voor de mac mini geldt dat, maar voor de iMac niet.. daar zitten volwaardige desktop-componenten in.. het zit gewoon niet in een standaard-toren zoals we gewoon zijn van in pc-landschap..
het enige wat eigenlijk écht ontbreekt bij een imac zijn de pci-X sloten..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten