homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 06:57
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Imac productie stil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalVB Bekijk bericht
Wat ik het meest triest vind is dat mensen dit niet afstraffen door een bepaald bedrijf een tijd te boycotten. Neen, men blijft gewoon fanboy. Een vorm van masochisme?
Dus wie het bedrijf niet boycot is een fanboy? Simplistische en stigmatiserende visie, waarmee je stevig naast de realiteit zit.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 07:03
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Kan jij me dan uitleggen waarom iemand iets zou blijven kopen bij een bedrijf dat "niet zo netjes" handelt?
Het kan natuurlijk ook zijn dat de persoon in kwestie niet erg principieel is in dat soort dingen.
Maar dit begint compleet off-topic te worden

Laatst gewijzigd door gertvanhoof; 15-02-2010 om 08:14 Reden: merknamen doen niet terzake
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 08:10
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Ook al is er nog steeds geen officieel statement van Apple zelf, uit verschillende bronnen blijkt dat het bedrijf de 27-inch iMacs tegenhoudt totdat de problemen met de beeldschermen verholpen zijn. Voor de "ethische" discussies daaromtrent begeve men zich bij voorkeur naar de dichtstbijzijnde toog.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 11:59
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Kan jij me dan uitleggen waarom iemand iets zou blijven kopen bij een bedrijf dat "niet zo netjes" handelt?
Het kan natuurlijk ook zijn dat de persoon in kwestie niet erg principieel is in dat soort dingen.
Maar dit begint compleet off-topic te worden

Omdat het OS geweldig is?
Geen enkele multinational 'handelt netjes', maar dan moet je je maar gaan aansluiten bij een antiglobaliseringsorganisatie als je daar echt zware problemen mee hebt.

Mensen blijven ook sportschoenen kopen die in 3dewereldlanden gemaakt worden, frisdranken met schadelijke stoffen, en dus ook computers die wel ns kapot durven gaan. En ik ben er zeker van dat jij ook zondigt tegen bepaalde van deze praktijken, dus erg principieel ben je zelf ook niet
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 12:12
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

@plonserd: gertvanhoof heeft een stuk van mijn bericht gecensureerd, anders had je kunnen lezen dat ik hier wel rechtlijnig in ben...

Ik ga het niet herhalen, want het zal toch weer verwijderd worden

Laten we het houden bij: ik tracht zoveel mogelijk bedrijven die qua normen en waarden niet bij mijn overtuiging passen te mijden. Niet altijd even gemakkelijk, want soms heb je geen alternatief.

Trouwens, het OS kan je ook op een PC draaien met een beetje hackwerk
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 12:20
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Citaat:

Trouwens, het OS kan je ook op een PC draaien met een beetje hackwerk
Ja... dat kan. Zoals velen dingen, maar daar gaan we het ook niet overhebben.
Zeker niet over Hackwerk en illegaal OSX op een PC zetten.
Als je wat koopt (dan is het helaas vaak) dat je maar accepteert met de "kinderziektes" die het produkt heeft. Al die regeltjes van EU uit brussel hebben geen ene nut op grote multinationals als Apple en Microsoft en weet ik wie allemaal. Pas als het echt zwaar uit de hand gaat lopen en de EU kan er geld mee aan kan verdienen door boetes uit te delen wordt er pas opgetreden.
Je maakt je eigen keuze's. Geen enkele bedrijf "dwingt" jou om dat ene product tekopen.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 15-02-2010, 19:46
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

en om ff door te bomen over het "etische"..
apple profileert zich al jaren als een zeer doorzichtig bedrijf met een erg milieubewust en ethisch verantwoorde aanpak.. er zijn érg weinig pc's die zo milieuvriendelijk zijn als een apple..

en nee, doorzichtig is niet hetzelfde als 2 jaar op voorhand aankondigen wanneer je een nieuwe release doet..
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 01:20
Junior Member

Reputatie: electrosoul is op goeie weg

Hoogstwaarschijnlijk ga ik een 27 inch aanschaffen.
Is er inmiddels een nieuwe productieronde ?
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 12:50
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Volgens de Apple fanboys is een Mac topkwaliteit...
Nochtans lees ik met de regelmaat van de klok klachten over hun produkten. Misschien zijn dat geen echte fanboys dan...
Flauw hoor.

Er zijn momenteel problemen met de i7 van Intel. Van de schermproblemen weet ik persoonlijk niks.

Andere fabrikanten leveren momenteel ook maar mondjesmaat PC's met een i7 of trekken zich gewoon niks aan van de kwaliteitsproblemen...
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 28-06-2010, 12:52
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Voor consumer electronics geldt Europees dat er 2 jaar garantie moet gegeven worden.
Dit is geen Apple bashing, maar cold facts.
Nee, je bent heel slecht ingelicht. Apple geeft maar één jaar aan professionele kopers en maakt handig misbruik van de rammelende wetgeving. Zo zou je als gewone consument moeten kunnen aantonen dat het euvel er in het eerste jaar al was. Hoe doe je dat? En niet alleen Apple maakt daar handig misbruik van, Sony doet net hetzelfde.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten