| Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, .... |

07-02-2010, 11:34
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Oude software/hardware
Ik snap eigenlijk nog steeds niet, (na jaren), waarom "pro tools" van naam nog altijd niet in "MAC tooltjes" is veranderd.
Het is, althans voor mij, enerverernd om om aan te zien ... Ik denk dan bijv. aan ondersteuning voor oudere, maar serieuze software en hardware ... 
Help, kan niemand er iets aan doen?! mét visie?!
Antwoord = Mijn inziens, nee, opkopen wel, rechtvaardigen niet ....
Ik respecteer het operating system, maar wat hebben deze "heren" allemaal al naar de vuilbak verwezen, omdat het te veel geld kost om te integreren ... opkopen wel, ondersteunen niet ... ttz. 
Sorry, ik moet dat even kwijt.
Ik heb het sch**t aan PC/MAC discussies, maar waar blijft die know-how.
Ik stuur aan op een antwoord dat mij enige voldoening kan geven.
Ik bedoel ook dit; waarom kan ook zelfs Microsoft, Windows, haar eigen mogelijkheden niet garanderen in de tijd ...
Hardware, dat ondersteuning kon genieten van verscheidene OS systemen, worden niet langer ondersteund, omdat?!  ...een nieuwe commerce zich opdringt ...
'k weet het wel ... ADDA converters bestaan nog niet zo heel lang, en HW samplers zijn outdated ... 
'k weet het wel ... ik hang de flauwe uit ... maar wat kost ons dat uiteindelijk?
Pientere,
Peter
Sonar 7PE in Windows XP-SP3 op AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ met 4Gb DDR2/800MHz en meer dan 2TB opslagruimte. Alesis XT20-LX20(3x)-BRC; RME-Digi9652 (2cards); Behringer MX3242X - MX2642X - MX1602A - MX882
|

07-02-2010, 11:47
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Re: Oude software/hardware
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PM-Studio-Project
'k weet het wel ... ik hang de flauwe uit ... maar wat kost ons dat uiteindelijk?
Pientere,
Peter
|
Misschien beter de vraag : wat brengt hen dat uiteindelijk op?
|

07-02-2010, 11:48
|
|
Vintage Member
|
|
Reputatie: 
Laatste blog post: zo, 2009-03-29 17:04
|
|
't Kost inderdaad heel wat, tenzij je je systeem houdt (maar dan zit je wel met verouderde software & hardware).
Als het ons iets kost ... is er iemand anders die er wat aan verdiend. Waarom zouden ze de moeite doen voor ons de kosten omlaag te halen? Dat betekent enkel minder inkomsten voor hen.

07-02-2010, 11:56
|
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Wegwerpeconomie, overconsumptie, vanalles in je strot duwen zodat je regelmatig vernieuwd.
Als je een stabiel systeem hebt waarbij je zelf voldoening hebt, waarom zou je dan willen meedraaien in de carrousel van vernieuwing, kopen, updates, miserie, stress,.... ?
|

07-02-2010, 12:15
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huug92
Misschien beter de vraag : wat brengt hen dat uiteindelijk op?
|
Juist, dat levert enkel miserie op bij de eindgebruiker, die het gelag betaald.
"Hen" brengt het misschien "een economische slag om de arm" op. Al dan niet met belastinggelden ... ver gezocht?!
Peter
Sonar 7PE in Windows XP-SP3 op AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ met 4Gb DDR2/800MHz en meer dan 2TB opslagruimte. Alesis XT20-LX20(3x)-BRC; RME-Digi9652 (2cards); Behringer MX3242X - MX2642X - MX1602A - MX882
|

07-02-2010, 12:21
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos
't Kost inderdaad heel wat, tenzij je je systeem houdt (maar dan zit je wel met verouderde software & hardware).
Als het ons iets kost ... is er iemand anders die er wat aan verdiend. Waarom zouden ze de moeite doen voor ons de kosten omlaag te halen? Dat betekent enkel minder inkomsten voor hen.
|
Juist, waarom telkens een ander EN te betalen OS ipv. garantie ...
Ook daar zouden belastingsgelden "in the long term" kunnen renderen ...
Peter
|

07-02-2010, 12:48
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aylmer
Wegwerpeconomie, overconsumptie, vanalles in je strot duwen zodat je regelmatig vernieuwd.
Als je een stabiel systeem hebt waarbij je zelf voldoening hebt, waarom zou je dan willen meedraaien in de carrousel van vernieuwing, kopen, updates, miserie, stress,.... ?
|
Tja, waarom ... omdat goede systemen onderhevig worden aan nieuwe normen ... waarbij ik dan twee maal moet betalen om ofwel een andere hardware (met licentie) aan te kopen, oftewel recente software (met licentie),
of zelfs beiden ...
Ongelooflijk dat ik 2 x betaal om hetzelfde, eigen bezittingen, te kunnen (en mogen) handhaven.
Peter
|

07-02-2010, 16:17
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Blijf realistisch: Voortgang is vernieuwing.
Ja kan mee doen of achter blijven.
De keus is aan u.
Veel mensen kopen toch ook elke drie jaar een nieuwe auto en daar verandert een stuk minder en hoor ik niemand klagen.
Groeten
Wim

07-02-2010, 16:39
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenderwim
Ja kan mee doen of achter blijven.
|
Misschien niet onbelangrijk: achterblijven is geen achteruitgang maar gelijkstand.
In plaats van je systeem constant up te graden kan je ook om de zoveel tijd alles vernieuwen en bij aankoop direct alles compatibel kopen.
PC: MacBook, Reaper 3, Cubase LE4, Korg Legacy Digital Edition, Tascam US-144, US-1641, 2488 MIC: Shure Beta 52A, Beta 57A, Beta 58A (x2), Rode NT1-A, NT-5 (x2), Sennheiser MD-211n VAR: Sennheiser HD-201 (x3), E-MU SHORTboard, Yamaha NP-30, Millenium HA-4
|

07-02-2010, 19:11
|
 |
Vintage Member
|
|
|
|
nog onbegrijpelijker dat Microsoft geen extra effort doet, aangezien alle Digidesign (AVID) live systemen (Venue, Profile); Windows-gebaseerd zijn..
Avid is de laatste jaren overduidelijk hun pijlen op microsoft-gebruikers aan't richten en microsoft doet niks.. onbegrijpelijk..
naar mac-gebruikers is het meestal het omgekeerde verhaal.. daar is het meestal wachten op digidesign om mee te zijn voor het nieuwe OS of nieuwe software..
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|