Linux en muziek productieEen speciale zone voor het promoten en bespreken van het gebruik van Linux en verwante open source software in audio en midi geluids productie.
Heb die JP1 JACK Patch Bay van LinuxDSP geprobeerd. Het ziet er mooi uit maar sessies restoren ho maar
Misschien toch maar een upgrade/nieuwe install naar/van Lucid Lynx doen zodat ik ook Ladish kan gebruiken, en LV2 plugins.
Spijtig dat die JP1 jack Patchbay ook niet kan omgaan met midi, anders zou het een goede vervanger zijn voor qjackctl(dat niet blijkbaar is door screencorruption bij qt programma, geen id waar fout zit) hier.
Spijtig dat die JP1 jack Patchbay ook niet kan omgaan met midi, anders zou het een goede vervanger zijn voor qjackctl(dat niet blijkbaar is door screencorruption bij qt programma, geen id waar fout zit) hier.
Zie dit nu pas, heb hetzelfde probleem gehad. Wat voor grafische kaart? Ati waarschijnlijk. En wat voor window manager/desktop environment?
Zie dit nu pas, heb hetzelfde probleem gehad. Wat voor grafische kaart? Ati waarschijnlijk. En wat voor window manager/desktop environment?
Idd Ati kaart. Gebruik gewoon fluxbox. Het probleem verdween toen ik via qtconfig andere gui styl koos. Er zijn vroeger wel nog screen corruptie problemen geweest met ati drivers, maar die waren opgelost.
Ah! Bedankt voor de tip! Heb namelijk exact hetzelfde probleem en heb wel een workaround (via grub2 een alternatieve config draaien voor het geval de rt kernel geboot wordt) maar via qtconfig lijkt me handiger. Ik heb het probleem onder IceWM trouwens.
De WM zal niet echt iets uitmaken . Ik gebruik nu gewoon gtk2-engines-qtcurve.
Werkt goed en zorgt toch voor een iets uniformere look aangezien ik vooral gtk programma's gebruik.
heb je een ~/.gtkrc-2.0 file? Deze is nodig om themes te laden buiten gnome.
Gnome stockeert zijn configuraties in confd.
Een heel handig toolke is anders gtk-chtheme. Grafisch app voor uw theme's te kiezen en lettertype. Deze slaat het op dan in .gtkrc-2.0. Moet je niet zitten klooien met die tekstfiles dan.