homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 15:08
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Laptop/Macbook pro

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toon Bekijk bericht
Die iPad lijkt me nu echt geweldig om live muziek mee te gaan maken. Een beetje gelijk een Jazzmutant lemur ofzo, maar dan voor een derde van de prijs.
Die iBook Reader bedoel je? Hmmmz, veel te licht geschapen (max 64 Gb flash, 1Gb geheugen, geen USB, 1x 3.5 out en geen input) en echt niet handig om muziek mee te maken vrees ik...

IZ.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 15:22
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Die iBook Reader bedoel je? Hmmmz, veel te licht geschapen (max 64 Gb flash, 1Gb geheugen, geen USB, 1x 3.5 out en geen input) en echt niet handig om muziek mee te maken vrees ik...

IZ.
Bovendien kan je er geen interface op aansluiten of gewone Mac OS-programma's op draaien. De iPad is handig om niet altijd je laptop te moeten bovenhalen. Typisch een apparaat voor op de salontafel of naast bed, maar op of naast een podium of in de studio zie ik hem echt niet dienst doen als DAW. Waarschijnlijk is hij wel handig als notitieboekje naast & op het podium.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 15:47
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

http://www.funnyordie.co.uk/videos/167d70800c/the-ipad

IZ.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 15:59
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Bovendien kan je er geen interface op aansluiten of gewone Mac OS-programma's op draaien. De iPad is handig om niet altijd je laptop te moeten bovenhalen. Typisch een apparaat voor op de salontafel of naast bed, maar op of naast een podium of in de studio zie ik hem echt niet dienst doen als DAW. Waarschijnlijk is hij wel handig als notitieboekje naast & op het podium.

Niet op het podium?
Als controller voor Ableton (zoals de Jazzmutant Lemur dus) denk ik dat ie perfect mee het podium opkan!
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 17:04
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Niet op het podium?
Als controller voor Ableton (zoals de Jazzmutant Lemur dus) denk ik dat ie perfect mee het podium opkan!
Met welke apps ga je dat doen? Hij werkt enkel met software van de app store, je kan maar 1 app tegelijk draaien.

Hoe ga je hem verbinden? Je kan geen interfaces aansluiten h

1. Je hebt een applicatie nodig op de iPad waardoor je een controller op de iPad hebt.
2. Je moet de MIDI-signalen nog uit de iPad krijgen. Je kan geen interfaces aansluiten, dus WIFI blijft de enige mogelijkheid.
3. Je hebt een applicatie nodig op de computer waardoor je de MIDI van WIFI tot in de DAW kan krijgen.

Voor zover ik weet zijn er nog geen apps die dat doen behalve eentje van Steinberg voor Cubase, maar meer dan play/stop/<</>> doet die niet.

Laatst gewijzigd door Bosjanet; 28-01-2010 om 17:10
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 17:12
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Het ding is ook nog niet uit he

voor de iPhone zijn er ook al 10duizenden apps uit, dus ik denk dat er wel developers zullen zijn die met hetzelfde idee kampen als ik, maar het wl kunnen uitvoeren

En MIDI via Wifi lukt perfect, dat doe ik nu via m'n iPhone ook
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 28-01-2010, 21:37
Active Member

Reputatie: Toon is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
... maar op of naast een podium of in de studio zie ik hem echt niet dienst doen als DAW.
Nee ik ook niet. Maar je moet er ook niet te veel van verwachten, voor een prijs van 350...
Da's de prijs van een Novation Remote 25 SL mkII.

En ja, voorlopig is het nog onbruikbaar, maar ik denk dat er behoorlijk rap toepasselijke apps gaan zijn. Je zou om te beginnen zelfs al de iPhone app die Plonserd al aanhaalde kunnen gebruiken op de iPad.

Ik zie er zeker wel toekomst voor de iPad in de muziekbranche. Zeker als je weet dat Microsoft ook met een gelijkaardig product afkomt binnenkort.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 29-01-2010, 00:25
Junior Member

Reputatie: Renga is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
Inderdaad Spijtige zaak voor de mensen die van plan waren er 1 aan te schaffen, heb al veel het commentaar gehoord dat het spijtig is dat er nog 'oude' dual cores in zitten...
WAT EEN TELEURSTELLING! die Ipad dus..
ik zag mezelf al helemaal in de trein zitten met zo'n ding op schoot, lekker met reason aan de slag ofzo...
MAAR NEE! ze moesten er weer een veredelde Ipone van maken.. ZONDE!

(zo is dat er ook weer uit!)

hoe dan ook, ik zou toch altijd voor een Mac gaan, en vooral als het voor muziek is..
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 29-01-2010, 07:53
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renga Bekijk bericht
WAT EEN TELEURSTELLING! die Ipad dus..
ik zag mezelf al helemaal in de trein zitten met zo'n ding op schoot, lekker met reason aan de slag ofzo...
MAAR NEE! ze moesten er weer een veredelde Ipone van maken.. ZONDE!

(zo is dat er ook weer uit!)

hoe dan ook, ik zou toch altijd voor een Mac gaan, en vooral als het voor muziek is..

Zo werkt het toch altijd?

Iedereen is eerst altijd aan het zeuren op nieuwe producten, kopen ze dan toch massaal omdat het toch weer een exclusief product is, en geven zo Apple de kans om dat product te verfijnen en het zo zeer bruikbaar te maken.

Nog dit jaar zie je ze verschijnen op electro-gigs/ dj sets, ben ik zeker van. Maar niet in zijn huidige vorm, wl mits een paar kleine hard-en software/apps aanpassingen.

IZ.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 29-01-2010, 13:08
Member

Reputatie: JayD is op goeie weg

heb cubase 5 geinstalleerd werkt perfect, reason (wel een oude 2.5) ook geen probleem

nu nog de soft synths en we zijn vertrokken

heb even met cubase gespeeld met de standaard synths = zeer stabiel beter dan op mijn pc de cpu clipt minder snel alhoewel mijn pc zwaarder is van configuratie als ik dezelfde song laadt in de mac clipt hij niet, bij de pc wel

dat bewijst dan voor mij dat mac anders met snelheid en geheugen omspringt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten