homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-07-2006, 21:52
Junior Member

Reputatie: OdiNoS is op goeie weg
Standaard Programma voor producing + bijhorende setup

Hoi,
Ik ben van plan om te gaan producen, heb al wat tutorials gevolgd over verschillende programma's (Reason, Cubase en Ableton Live) en wat trial-versions geprobeerd.
Nu wil ik weten wat ik best kan kopen: Reason, Cubase of beter programma in zelfde prijsklasse?
Ook nog een goed bijhorend MIDI keyboard en geluidskaart die goed zijn maar niet te duur?
M-audio ziet mij er een degelijk en niet te duur merk uit dus dat is volgens mij een goede optie. Mss ook sugesties van jullie om nog belangrijke dingen erbij te kopen.
Dit alles is om te proberen een goede start te nemen als beginnend producer.

Budget: +- €1000 (MINDER mag ook :-) )

Bedankt,
OdiNoS

[ Bewerkt door OdiNoS on 21/7/2006 0:30 ]
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-07-2006, 11:53
Active Member

Reputatie: Puzzel is op goeie weg
Standaard Re: Programma voor producing + bijhorende setup

Voor produceren van beats raad ik je FL aan.
Een m-audio radium keyboardje is idd prima, hier wil ik je in meegeven,
voor de 49 versie te gaan en niet groter dit lijkt handig maar is het niet.
Koop een geluidskaart, tascam us -122 is dan een optie.
Heb je al een goede computer ?
Welke muziekgenre wil je produceren ?
Groeten,
P.

PS: ik zou eerst een max. bedrag van 500 uitgeven, en dan ontdek je wel of je het echt leuk vind of niet.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-07-2006, 12:39
Junior Member

De axiom 25 zag mij er ook wel een goede uit van M-audio...
Mijn pc is van processor goed en van harde schijf ook, maar m'n geheugen ga ik uitbreiden tot 1Gb want die staat nu op 512Mb RAM.

Van genre zou ik in de stijl van progressive/trance willen gaan, alhoewel dat wel moeilijk is denk ik.

Kheb ook al met softwarematige keyboards geprobeerd en daar tunes mee gemaakt en dat ging goed, maar toch niet de klanken die ik zou willen krijgen. Dat heeft mij doen nadenken om te willen overstappen naar hardware materiaal.
Daarom iets goed zodat ik niet te snel iets nieuw hoef te kopen.

Handig zou ook zijn als ik een MIDI-keyboard in een pakket met software zou vinden.

[ Bewerkt door OdiNoS on 21/7/2006 13:41 ]
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-07-2006, 08:47
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Je zult eerder een softwarepakket bij een midicontroller of audiokaart vinden.

Cubase/reason zelfde prijsklasse ? Waar? Wou dat ik mijn sx 3 daar had gekocht.

Als je echt een komplete beginner bent (en als je Engels kent) zou ik eens overwegen om het fantastische Computer Music te kopen. Hier zit altijd een dvd bij met een kompleet en gratis DAW softwarepakket.

Indien je dan wil verderdoen kan je nog altijd overstappen op Cubase, FL studio, Ableton ....

Welke hangt af van je eigen voorkeuren, het soort muziek dat je wil gaan maken, prijs enz...

Indien je gaat voor cubase zou ik toch eens stlstaan bij de SL versie, veel goedkoper en toch veel mogelijkheden.

Je kan ook een oude synth gebruiken als midi controller.

En niet vergeten er zijn een groot aantal freeware softsynth en audio plugins beschikbaar op het net, sommige zijn crap, maar andere kunnen de vergelijking met commerciële plugins gemakkelijk doorstaan

49 keys als maximum voor een controller hangt natuurlijk vanaf van je keyboard playing skills en de muziek die je wil gaan maken... ik werk zelf met een 88 key.

De enige raad die ik je kan geven is lees en probeer zoveel mogelijk en ga dan pas over tot de aanschaf.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-07-2006, 10:06
Junior Member

Reputatie: dakosta is op goeie weg

Hallo, wat je ook kan proberen is adobe audition. Ik werk er ook mee in mn studio, en ik vind dat t echt goed werkt. Ik heb eerst met cubase gewerkt en kreeg de tip dat ik adobe moest proberen.
succes
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-07-2006, 10:44
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik sluit me aan bij Onslow, probeer het eerst eens met gratis software en kijk zo eens hoe dit je ligt.
Adobe Audition raad ik je af, omdat de midi-mogelijkheden hiervan eerder beperkt zijn (als die er al zijn).
Aangezien je nog een audio-interface moet kopen, kan je misschien gaan voor eentje waarbij gratis software bijgeleverd zit. Veel audio-interfaces zijn tegenwoordig gebundelt met Cubase LE, Protools M-powered en als ik mij niet vergis soms ook Ableton Live Lite.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-07-2006, 16:08
Junior Member

ok bedankt voor jullie commentaren.
Cubase sx3 kost €630
Ableton Live 6 kost €550
Reason €450

Met dezelfde prijsklasse bedoel ik dus een eventueel ander programma tussen 400 en 700 euro
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-07-2006, 16:36
Junior Member

mijn voorkeuren gaan naar M-audio en daar zit bij elk keyboard Ableton Live lite 5 bij. Mss goed zoals jullie zeggen om met te beginnen en later mss up te graden.
Maar kheb zoal is rondgehoord, en sommigen raden M-audio aan en andere raden het af... Ik zie de Axiom 49 wel zitten, maar kan je daar ook het programma optimaal gebruiken?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 26-12-2006, 02:28
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Citaat;
Ik ben van plan om te gaan producen, heb al wat tutorials gevolgd over verschillende programma's (Reason, Cubase en Ableton Live) en wat trial-versions geprobeerd.
Dit alles is om te proberen een goede start te nemen als beginnend producer.
Einde citaat.

TIP;
Misschien is volgende programma interessant om eens te evalueren :-P

www.mesa-plus.com/documents/39.html

Persoonlijk vind ik dit programma zéér geslaagd. Deze software is geschikt voor eenieder die al enkele boterhammekes MIDI-editing achter de kiezen heeft en niet vies is van VSTi ...
Ik heb enkel de freeware versie gesmaakt, en kwam al snel tot de konklusie dat, als je met dit programma wil werken, je direkt wil (en kan)produceren! Ook voor de keyboardspelers onder ons, die nog een vinger over hebben, kunnen op hun tweede keyboard de gewenste begeleiding controleren (very spacy!) Bij mij werkt dit programma in ieder geval aanstekelijk.... 't is geen FL of Cubase, maar je kan dit programma feilloos als VST integreren met je vertrouwde DAW.
Het proberen warm aanbevolen!

take a look :-?
MESA+ADD

P.S. Deze software heeft niets gemeen of vergelijkbaar met de MESAII sofware voor Akai hardwaresamplers.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 26-12-2006, 09:18
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Citaat:
OdiNoS wrote:
Hoi,
Nu wil ik weten wat ik best kan kopen: Reason, Cubase of beter programma in zelfde prijsklasse?
Mijn voorkeur zou uitgaan naar Ableton live.
Zeker voor de muziek die jij wil maken is Ableton veel meer voor geschikt dan pakweg Cubase.
(waarmee ik niet wil zeggen dat het met cubase ook niet gaat)

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten