homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 22-01-2010, 08:57
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Contrabas micro experiment

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JB Bekijk bericht
Toffe vergelijking, maar nu er WAV- ipv Quicktime-files staan heb ik de indruk dat er meer te horen is. Meer detail lijkt mij.

Tussen de files zelf zit er alvast geen enkel verschil… allemaal 24/44-bestanden. Misschien moeten we toch maar eens nakijken of die masterclock voor de server wel accuraat genoeg is…

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 22-01-2010, 09:03
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Alain, ik vind die opname bij de MD421 zo "gitaarachtig" van klank.
Een contrabas mag volgens mij toch wel iets meer "grommen-brommen" niet?
Ja zoveel mensen zoveel smaken natuurlijk en dan blijkt dat een microkeuze een persoonlijke toets kan geven aan een opname en tevens dat iedere mic iets persoonlijk is.
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 22-01-2010, 10:03
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Superleuke uitslag. Zo zie je maar, dat het supermoeilijk is vantevoren in te schatten wat een mic op een bepaalde bron gaat doen, ookal ken je de "voicing" een beetje. Grappig dat contraintuitieve werkbare van de front address mics!

Rikke
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 22-01-2010, 10:37
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JB Bekijk bericht
Toffe vergelijking, maar nu er WAV- ipv Quicktime-files staan heb ik de indruk dat er meer te horen is.
Dan scheelt er iets met Quicktime ('t is van apple, zal wel daaraan liggen )

Ik heb enkel de 24/44 WAVs van mijn webspace naar de HR.be ge-moved, voor de rest is daar normaal niets aan veranderd.

421 vind ik idd ook veel te dun klinken. Beetje vreemd want die werd/wordt toch vaak als basdrum micro gebruikt. En hoewel het een oude is (lichtgrijze) klinkt hij toch zo goed als identiek aan een nieuwe (ooit te leen van m'n neefje).

Herwig
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten