homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 10:50
Senior Member

Reputatie: peter321 is op goeie weg
Thumbs up Re: Contrabas micro experiment

7 9 en 14

tnx, ik weet al even dat ik een beyer moet kopen....lol
toch neem ik iever op van de arm, ma in live situatiions gaat dat niet.

een mix tussen 7 en 9 lijkt me schitterend.

tnx and greetz
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 14:03
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Contrabas micro experiment

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Lap, ik voel het al. Daar gaat mijn credibility...
alain
Absoluut niet hee, er is geen beter of slechter, allemaal gewoon anders en 't is inderdaad wel een heel specifieke applicatie hee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke
lap ik vind het moeilijk, ik zou voor 8 kiezen, maar elke keer als ik luister twijfel ik weer.
8 was mijn eerste favoriet vlak na opname maar na wat beter luisteren toch niet echt. Beetje te ge-hyped en wat veel vingergeluid (is een front address cardio dus capsule wijst echt wel richting vingers).
... naar mijn goesting hee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter321
7 9 en 14

tnx, ik weet al even dat ik een beyer moet kopen....lol
toch neem ik iever op van de arm, ma in live situatiions gaat dat niet.

een mix tussen 7 en 9 lijkt me schitterend.
7, 9 noch 14 zijn beyers... je koos een dynamische en 2 kleinmembraan condensers...

Mijn favoriet (en wat ik voor de opname gebruikt heb) is 5. Goede balans tussen 'hout' en snaar, niet te veel vingergeluid en een gecontroleerd laag (beetje shelf af op een 100tal Hz klaart alles snel op).

Trouwens: kan ik die bestanden op de HR.be site kwijt? dat 'attachment management window' liet me weten dat ik maar 9Mb kwijtkon (is alles bijeen toch 80Mb - ik heb die ruimte op mijn server ooit wel weer van doen...)

Herwig
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 16:49
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Voor wat het waard is: kandidaat nummer 3 viel bij mij het meest in de smaak, met een eervolle vermelding voor 5.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 16:58
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

damnit, ik ga nog een keer luisteren
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 17:02
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

ik snap wat er mooi gevonden wordt aan 7 nu. (of eigenlijk wat er minder mooi aan gevonden wordt dan bij 8) Toch hou ik wel van het gevinger van 8 Misschien inherent aan mijn muzieksmaak, en zucht naar handmade music...

Die 3 en 5 (Gerts keuze) zullen het meest bruikbaar zijn, of het meest multi-inzetbaar.

Rikke

Laatst gewijzigd door Rikke; 20-01-2010 om 17:05
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 17:05
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
damnit, ik ga nog een keer luisteren
Paranoia! En twijfel! En vooral veel DORST!

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 17:45
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Voor wat het waard is: kandidaat nummer 3 viel bij mij het meest in de smaak, met een eervolle vermelding voor 5.
Onze smaken liggen dicht bij elkaar.

Citaat:
Paranoia! En twijfel! En vooral veel DORST!
RvhG! Geweldig! Jeugdsentiment (van een 32jarige)

Herwig
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 20-01-2010, 18:19
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

O-n-g-e-m-e-e-n s-p-a-n-n-e-n-d.

Heb beetje zelfde idee als Rikke. Ik heb helemaal geen probleem met het "gevinger in het geluid". 't Is nu eenmaal een te bepotelen akoestisch instrument, en dus de natuur van het ding dat je de vingers hoort. Evenmin trouwens als ik bezwaar heb tegen het geluid van zich verplaatstende vingers op een akoestische gitaar.

Samples met een té hoge natuurlijke laagweergave en té weinig mid konden mij niet echt bekoren. Ik herinner mij bijvoorbeeld dat nummer 3 daaraan leed. Ik blijf nog steeds bij mijn keuze voor de 7, met mijns inziens het meest gebalanceerde geluid.

Benieuwd welkeen er uit de bus komt (en of er bijgevolg moet worden geďnvesteerd in iet nieuws...).

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 21-01-2010, 08:26
Vintage Member

vanavond of morgen uitslag...
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 21-01-2010, 09:12
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

mic - waardering
1 - 5
2 - 5,5
3 - 7
4 - 5
5 - 5
6 - 5
7 - 7
8 - 7,5
9 - 7
10 - 5
11 - 5
12 - 8
13 - 6
14 - 5
Naar mijn gevoel mag een contrabas aardig "bassi" klinken.
Het middengebied mag in die situatie minder dominant zijn.
Deze aspecten waren volgens mij het beste in opname nr 8, maar opname nr12 was ook aardig.

Benieuwd naar de uitslag. Bedankt voor het testwerk Herwig.

Laatst gewijzigd door JB; 21-01-2010 om 09:18
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten