homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 23:01
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Steinberg lanceert Cubase 5 Trial versie

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Steinberg heeft net bekend gemaakt dat Cubase 5 vanaf nu ook beschikbaar is als trial versie. De download is 30 dagen geldig, en vereist wel dat je eigenaar bent van een USB eLicense.
Wie momenteel een andere DAW gebruikt en nog geen eLicense heeft krijgt die wel volledig terugbetaald bij een eventuele aankoop van een Cubase versie in de Steinberg online shop.
Het is nuttig ook nog te vermelden dat deze trial versie functioneel onbeperkt is. Alle eigenschappen, geluiden en instrumenten werken volledig.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Steinberg lanceert Cubase 5 Trial versie

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 03:46
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Steinberg lanceert Cubase 5 Trial versie

Mooi, alweer een excuus minder om illegale software te gebruiken.
Een legale "try before you buy".
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 07:36
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

De eis voor die usb key vind ik weer typisch Steinberg.
Ik vind al die online registraties, iLok en andere usb key toestanden zeer vervelend. Als eerlijke muzikant die al zijn software koopt vind ik niet dat ik moet bewijzen dat ik eerlijk ben. Iemand die illegaal Cubase 5 downloadt heeft helemaal geen last van al die beveiligingen want die zijn er uit gehaald.

Hetzelfde probleem met veel VST plugins. Je kan ze installeren op 1 PC en nadien nog maximaal 1 maal op een andere conifguratie en dan houdt het op. Je hebt er wel een hoop geld voor betaald. En diegene die copieert kan hem altijd blijven gebruiken.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 08:01
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Hoe moeten ze het dan doen?
Dat Steinberg deze trail versie vind ik al een hele stap want het kost ze geld als iemand na de trial het niet aanschaft. Ze hebben gewoon veel concurrentie en daar proberen ze iets aan te doen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 09:22
Senior Member

Reputatie: TheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaald

Godverdomme! En ik had net Cubase 5 Essential aangeschaft om het eens te testen, nu geraak ik er zeker niet meer van af voor een deftige prijs :/
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 09:55
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

@The Mole ... ik denk het wel, want er zijn genoeg gebruikers voor wie LE te klein is maar Studio 5 of 5 net iets te veel ...
Jan
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 10:17
Senior Member

Reputatie: S-Style is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Mooi, alweer een excuus minder om illegale software te gebruiken.
Een legale "try before you buy".
Helemaal mee eens, bijna overal waar ik langs ga zie ik eigenlijk 9 van de 10 keer gedownloade software, en als ik dan vraag, waarom? Ja, lekker goedkoop!
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 12:02
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalVB Bekijk bericht
De eis voor die usb key vind ik weer typisch Steinberg.
Ik vind al die online registraties, iLok en andere usb key toestanden zeer vervelend. Als eerlijke muzikant die al zijn software koopt vind ik niet dat ik moet bewijzen dat ik eerlijk ben. Iemand die illegaal Cubase 5 downloadt heeft helemaal geen last van al die beveiligingen want die zijn er uit gehaald.

Hetzelfde probleem met veel VST plugins. Je kan ze installeren op 1 PC en nadien nog maximaal 1 maal op een andere conifguratie en dan houdt het op. Je hebt er wel een hoop geld voor betaald. En diegene die copieert kan hem altijd blijven gebruiken.
Persoonlijk vind ik sommige Daw-software toch ontzettend duur. En dat maakt dat er gezocht wordt om de software te kraken en illegaal te downloaden. Raeper bijvoorbeeld kost amper 60 euro. Ik zie niet in dat je daarvoor een gekraakte versie zou installeren. Studenten en leerkrachten kunnen Cubase 5 (full version) voor de helft van de prijs aankopen. Ik heb het geluk dat mijn zoon muziekschool volgt en heb op die manier kunnen profiteren. Maar dan vraag je je af hoeveel men niet verdient aan die software. Een beetje oneerlijk tegenover de personen die hier niet van kunnen profiteren.

Met die usb dongle vermoed ik dat men wil verhinderen dat je de trial continue zou gebruiken. Je zou hem bijvoorbeeld telkens kunnen installeren op een versie installatie van je OS.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 12:08
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Henk,
bereken eens wat voor analoge gear je zou moeten kopen om dat te doen wat je met Cubase doet ... Ik denk dat je snel aan een gigantisch veelvoud zal zitten. Aangezien er nog altijd niet zoveel analoge gear uit muziekzaken of containers wordt gestolen als er software wordt gekraakt denk ik dat de meesten gewoon niet door hebben wat hun opstelling had gekost voor computers, DAW's en VSTi (kijk eens in de nostalgie thread Nostalgia: hoe ging "homerecording" 10j geleden er aan toe?).
Jan
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 13:48
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

De verkoop van studenten licenties is ook vooral om die beginners al meteen aan je product te linken. Zodat, wanneer ze in het professionele leven stappen, ze zeker een commerciŽle licentie kopen omdat ze al met het product vertrouwd zijn.

Liefdadigheid, ofte het OCMW, bestaat niet in het zakenleven!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten