homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 21:42
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Tascam US-800 interface

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Tascam laat een nieuwe interface op de wereld los die een beetje tussen de kleine 2-kanaals interfaces (US 122/144) en de grotere (US 1641/2000) in valt. Het is een compacte 8-kanaalsinterface die vooral laptop gebruikers moet bekoren. Met acht inputs, waarvan 6 XLR inputs voorzien van fantoomvoeding, kan je op lokatie meerkanaalsopnamen maken. De convertors bieden 192kHz/24-bit audio resolutie, en er zijn vier outputs.

Features:
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Tascam US-800 interface

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 22:33
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Tascam US-800 interface

Hoi,

Leuk ding lijkt me, iemand een idee wat ie kost?

Ik zie idd 6 mic/line inputs 4 outputs midi-in en midi-out en voorop 2 hoofdtelefoonaansluitingen waar zijn dan de 2 extra inputs? Of wordt ik kippig......

Johan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 22:48
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jniet Bekijk bericht
Hoi,

Leuk ding lijkt me, iemand een idee wat ie kost?

Ik zie idd 6 mic/line inputs 4 outputs midi-in en midi-out en voorop 2 hoofdtelefoonaansluitingen waar zijn dan de 2 extra inputs? Of wordt ik kippig......

Johan
Digitaal
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 22:52
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jniet Bekijk bericht
waar zijn dan de 2 extra inputs? Of wordt ik kippig......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Digitaal
Ik vrees dat je gelijk hebt. Tascam brengt dat eigenlijk altijd wat misleidend (cfr. 1641), omdat je digitale inputs mijns inziens niet echt mag meetellen. Bij multitracken worden die in 99% van de gevallen toch niet gebruikt.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 00:09
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Enig idee van de prijs?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 00:21
Webmaster

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Enig idee van de prijs?
Nog niet voorlopig.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 06:50
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door billybear Bekijk bericht
Ik vrees dat je gelijk hebt. Tascam brengt dat eigenlijk altijd wat misleidend (cfr. 1641), omdat je digitale inputs mijns inziens niet echt mag meetellen. Bij multitracken worden die in 99% van de gevallen toch niet gebruikt.
Ik weet niet zo ... Ik heb er een pre-amp met S/PDIF out aan hangen en dan worden die twee extra ingangen wel veel gebruikt. Wat wel lastig is, is dat die digitale in niet als "input" gezien wordt door de monitoring en dus niet voorkomt in de zero latancy monitoring mix van Input en Computer (zoals ik dit weekend tot mijn schande heb moeten aanvaarden ;-)
Jan
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 11:18
Senior Member

Reputatie: S-Style is op goeie weg

Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de prijs haha!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 18:11
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald

ik vind't wel misleidend. Ik verwachte vier aparte mono outs achterop.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 15-01-2010, 18:32
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Dat is hetzelfde op de US144 ... 4 in en 4 out, maar 2 analoog en 2 digitaal via S/PDIF. Zo komen andere interfaces zoals de Focusrite Liquid Saffire 56 aan 56 kanalen (gecombineerd in en out, nog twee sets ADAT erbij en nog een S/PDIF om het volledig te maken) ... Anderen hebben dan weer heel veel aansluitingen, maar wel maar twee kanalen naar je DAW. Uitkijken is dus altijd de boodschap en de kleine lettertjes tellen. The devil is in the details!
Jan
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten