homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-01-2010, 21:29
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Yamaha POCKETRAK C24 & W24 compacte recorders

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Yamaha brengt twee nieuwe modellen van de POCKETRAK (C24 en W24) compacte recorders uit, met 24bit/96kHz resolutie en hoog gebruiksgemak.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Yamaha POCKETRAK C24 & W24 compacte recorders

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-12-2012, 15:06
Junior Member

Reputatie: dgoedh is op goeie weg
Standaard Re: Yamaha POCKETRAK C24 & W24 compacte recorders

Goedendag,

Ik heb een vraag over het gebruik van mijn Yamaha Pocketrak W24. Ik gebruik deze om mijn 6 man sterke band op te nemen in onze oefenruimte. We hebben zang, drums, basgitaar, 2x elect. gitaar en toetsen (hammond en stage piano), achtergrondzang.
Op zich ben ik niet ontevreden over het resultaat (MP3-320), echter het blijft me opvallen dat de gitaren altijd op de voorgrond zijn in het opname landschap. Toetsen, met name het piano geluid wordt verdrongen naar de achtergrond. Misschien is dit een algemeen probleem met stand-alone opname apparatuur en is het gitaar geluid altijd penetranter. De Hammond-sound daarentegen houdt zich wel goed staande in het geheel.
Stage piano wordt versterkt met ElectroVoice EXP12P powered speakers (stereo). Gitaren aangesloten op Fender buizen resp. VOX versterkers. Zo op het oor zijn alle instrumenten in balans qua volume niveaus, dus het opvoeren van het piano-volume is wellicht niet wenselijk.

Hebben jullie tips en tricks om het geheel meer in balans op te nemen met de Pocketrak? Zijn er instellingen op de Pocketrak die ik kan veranderen (bijv. auto level control) of is er in de nabewerking op de computer nog wat mogelijk?

Alvast bedankt.

Vr.gr.
Dgoedh
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-12-2012, 16:48
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Yamaha POCKETRAK C24 & W24 compacte recorders

Het zal dan waarschijnlijk liggen aan de plaatsing van de microfoon, probeer op gehoor een plaats te vinden in de repetitieruimte waar alles zeer gebalanceerd is, en plaats daar je microfoon.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten